چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

افزایش تولید نفت ایالات متحده آمریکا

جمعه ۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 367341
معاون وزیر انرژی آمریکا اعلام کرده است که انتظار می‌رود تولید نفت ایالات متحده تا سال 2019 از میزان کنونی خود که 8.4 میلیون بشکه در روز است به سطح 9.6 میلیون بشکه در روز برسد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دنیل پونمن با اعلام این مطلب گفت:‌ با افزایش تولید نفت شیل ما پس از سال‌ها واردات انرژی تبدیل به کشور صادرکننده نفت می‌شویم.
 
پونمن افزود در حال حاضر 40 درصد تولید گاز طبیعی ما از منابع غیر متعارف شیل است و این منابع اقتصاد ما را کاملا تغییر داده و طی چهار الی پنج سال اخیر وابستگی ما بر واردات نفت از 60 درصد به کمتر از 40 درصد رسیده است.
 
به منظور دستیابی به این سطح قابل ملاحظه از تولید نفت شیل، ایالات متحده از سال 1978 تا 1992 مجموعا 137 میلیون دلار در این صنعت و استفاده از فناوری‌های برای مجهز کردن آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.
 
پونمن با اشاره به قرار گرفتن بهای نفت برنت در سطح 115 دلار برای هر بشکه گفت:‌نوسانات بهای نفت خام طبیعی است و بالا و پایین رفتن قیمت نفت روندی است که از ابتدا بوده است.
 
ایالات متحده تاکنون توانسته 17 درصد از تولید گازهای گلخانه‌ای را که از سیاست‌های دولت این کشور است تا سال 2020 کاهش دهد و تاکنون 5.9 میلیارد دلار به منظور کاهش گازهای گلخانه‌ای هزینه کرده است.
 
پونمن در پاسخ به سوالی در ارتباط با تاثیر بحران عراق بر بهای نفت خام به خبرگزاری گلف نیوز گفت: ما شرایط را با دقت رصد می کنیم و تاکنون بازارهای نفتی تعادل خود را از دست نداده‌اند و تولید نفت خام در جنوب این کشور به قوت خود باقی است و ما همچنان اتفاقات را دنبال خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *