جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

نامه بسیج دانشجویی به قاضی‌القضات

چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 367142
در نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علم ‌و صنعت خطاب آیت‌الله آملی لاریجانی آمده است: از تبعیض و چشم‌پوشی از تجاوزات نهادهای دولتی درخصوص تغییر کاربری و تفکیک گسترده باغات، جنگل‌ها و اراضی کشاورزی و تجاوز به حریم رودخانه‌ها جلوگیری کنید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با صدور بیانیه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه، بر لزوم برخورد جدی با تغییر کاربری و تفکیک گسترده باغات، جنگل‌ها و اراضی کشاورزی و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و دریاها تأکید کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

«آیت‌الله آملی لاریجانی

ریاست محترم قوه قضائیه

به سلام و عرض تبریک هفته قوه قضائیه و آرزوی توفیق برای کارکنان خدوم این نهاد شریف همانطور که مستحضرید یکی از مشکلاتی که هم اکنون کشور با آن مواجه است تغییر کاربری و تفکیک گسترده باغات، جنگل‌ها و اراضی کشاورزی و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و دریاهاست.

مقام معظم رهبری مکرر در این خصوص ابراز نگرانی کرده و هشدار دادند تا جایی که در روز درختکاری سال جاری خواستار برخورد قانونی با تخریب کنندگان فضای سبز شدند.

حضرتعالی نسبت به این موضوع حساسیت داشته و همانطور که دادستان محترم کل کشور در برنامه نگاه یک بیان داشتند به دادستان‌ها در کل کشور ابلاغ کرده‌اید که نسبت به تصرفات، تخریب جنگل، حریم رودخانه‌ها و تغییر کاربری‌ها به عنوان مدعی‌العموم وارد شوند و منتظر شاکی خصوصی نباشد.(واحد مرکزی خبر ۳۱ خرداد ۹۳)

این دستور بجای شما در واقع تاکیدی است بر وظیفه قانونی دادستان‌ها در دفاع از حقوق عامه که از مصادیق بارز آن حفظ منابع طبیعی و محیط زیست است.

متاسفانه مشکل اصلی در این حوزه تبعیض در برخوردها و چشم‌پوشی از تجاوزات نهادهای قدرت دولتی است. به عنوان نمونه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اقدام به تفکیک غیرقانونی و تخریب باغ حکمت به مساحت ۱۸ هزار متر مربع واقع در حریم کیفی رودخانه گلندوک در لواسان نموده است.

در این خصوص بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در نامه‌ای به دادستان بخش لواسان با برشمردن تخلفات رخ داده خواستار برخورد در این خصوص شد. با این وجود علیرغم دستور شما به دادستان‌ها برای ورود به این پرونده‌ها و تذکر بسیج دانشجویی بدون انجام هیچ گونه رسیدگی و احضار متهمین قرار منع تعقیب صادر شده است.

وقتی که دادگستری لواسان در کنار تهران به دستورات شما و به قانون عمل نمی‌کند، چگونه می‌توان نسبت به حفظ جنگل‌ها در اراضی گسترده شمالی کشور امید داشت؟

تقاضا داریم که بدون توجه به اینکه تخلف از سوی چه کسی صورت گرفته است، شخصا دستور رسیدگی به این پرونده و توقف ساخت و ساز به دلیل تفکیک غیرقانونی و قرار گیری در حریم رودخانه و نهایتا اعاده وضع باغ را صادر فرمایید».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
ریاست محترم قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور فکر می کنم اشاره این عزیزان به ساختمان هتلی است که دقیقا در کنار رودخانه ساخته شده وگوش به حرف هیچ کسی هم ندادند و به کار خود ادامه دادند . اگر اقتداری هست نشان بدهید .