چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

ارایه تسهیلات به بخش خصوصی در حوزه بنادر

سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب: 366995
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر ضرورت حضور بخش خصوصی درصنعت دریایی کشور گفت: ایجاد تسهیلات و امکانات ورود بخش خصوصی به بنادر کشور از جمله سیاست های حمایتی سازمان بنادر به شمار می آید.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، محمد سعیدنژاد روز سه شنبه در بیست و دومین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور، افزود: مشارکت بخش خصوصی به عنوان یک سیاست محوری همواره مطرح است و بدون مشارکت بخش خصوصی انتظار رشد نمی توان داشت.

وی سپس ظرفیت کنونی بنادر کشور را ۱۸۵ میلیون تن در سال عنوان کرد و اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده در تلاش هستیم این میزان را به بیش از ۲۰۰ میلیون تن افزایش دهیم.

سعیدنژاد به موضوع تعرفه های بندری اشاره کرد و گفت: استفاده از تعرفه های انعطاف پذیر، در قانون برنامه پنجم توسعه قید شده است و باید با استفاده از مکانیزم های تعرفه، سیاست های خود را دنبال کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، گردشگری دریایی را از سیاست های حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی دانست و گفت: این بخش در آینده هم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

سعیدنژاد اظهار داشت: صندوق توسعه ملی با قوانین سخت محدود به استفاده بخش خصوصی است و بخش دولتی مجاز به استفاده از این صندوق نیست.

به گفته وی، سازمان بنادر و دریانوردی از هر شرکتی که بخواهد از این صندوق استفاده کند، حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه ناوگان تجاری کشور و حمایت از ناوگان ملی سیاستی دائمی است.

وی گفت: اجازه نمی دهیم برای کشور مشکلی ایجاد شود و ضمن حمایت از ناوگان ملی، نیازهای مردم را برآورده می کنیم.

سعیدنژاد اظهار داشت: لغو تحریم ها نباید محدود به لغو تحریم ناوگان خارجی باشد و تحریم ناوگان داخلی هم باید رفع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سالانه حدود ۵۰ هزارکشتی از تنگه هرمز عبور می کند، گفت: از این تعداد حدود ۱۷ هزار فروند مربوط به کشتی های تانکر است.

وی با اشاره به اینکه مزیت زیرساختی در بخش ترانزیت بسیار مهم است، افزود: حمل و نقل دریایی ما از حمل و نقل بین المللی پیروی می کند.

سعیدنژاد گفت: مهم این است موقعیت ترانزیت و ترانشیپ کشور به گونه ای باشد تا جذب کالای بیشتری را شاهد باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *