يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱
۵

بیانیه آیت‌الله مدرسی برای مقابله با داعش

سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 366936
ما در مرحله اي بسيار حساس و خطرناك بسر مي بريم و بر ماست كه با نهايت هوشياري و آگاهي در مقابل هر تحولي از خود محافظت كنيم
بیانیه آیت‌الله مدرسی برای مقابله با داعش
به گزارش جهان به نقل از سایت دفتر حضرت آيت الله العظمى سید محمدتقی مدرسی، این مرجع تقلید تشیع، از جوانان عراقي و مسلمان خواست تا براي دفاع از سرزمين مقدسات در تشكلهاي سازمان يافته اقدام كنند .
 
در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم
 
وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآَخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ (الأنفال 60)
 
هر نيرويی در قدرت داريد، برای مقابله با آنها ( دشمنان)، آماده سازید! و (همچنين) اسبهای ورزيده (برای ميدان نبرد)، تا به وسيله آن، دشمن خدا و دشمن خويش را بترسانيد! و (همچنين) گروه ديگری غير از اينها را، که شما نمی‏شناسيد و خدا آنها را می‏شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقويت بنيه دفاعی اسلام) انفاق کنيد، بطور کامل به شما بازگردانده می‏شود، و به شما ستم نخواهد شد!
 
حضرت آيت الله العظمى مدرسي دام ظله رشادت و ايستادگي جوانان مؤمن، غيور و قهرمان عراق را به رهبري علماء اعلام و مسؤولين مخلص و دلسوز در مقابله با گروهكهاي جنايتكار تروريستي ستودند.

به گزارش جهان، آیت الله مدرسی در بيانيه ای كه روز دوشنبه 24 شعبان المعظم 1435 صادر نمودند فرمودند: ما در مرحله اي بسيار حساس و خطرناك بسر مي بريم و بر ماست كه با نهايت هوشياري و آگاهي در مقابل هر تحولي از خود محافظت كنيم، و بر ماست كه براي محافظت و دفاع از رسالت، مقدسات و منافع أمت آمادگي كامل داشته باشيم، و اين بدين معناست كه جوانان در تشكيلاتي منظم براي فراگيري آموزشهاي لازم و سازماندهي شده با هدف دفاع از مقدسات و ميهن مشاركت كنند.

همچنين افزودند: وظيفه هيئتهاي حسيني و تشكُّل هاي مردمي اين است كه - زير پرچم مراجع دين و أئمه جماعات و خطباء - با تمام توان خود اين تشكيلات را پشتيباني و ياري نمايند. و اين خود بارزترين مصداق (سبيل الله) مي باشد كه واجب است در اين راه صدقات و زكاتها و حقوق شرعيه را انفاق نمايند.

و در پايان فرمودند: همانا امروز حفظ مقدسات و منافع ميهن أمانتي برگردن هر عراقي و مسلمان مي باشد ، همانگونه كه خداوند تبارك و تعالى فرموده: ( إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ )؛ خدا آن مؤمنان را كه در صف جهاد كافران مانند سد آهنين همدست (و در عهد با وفا) و پايدارند بسيار دوست مي دارد. (الصف 4 )
 
24/شعبان المعظم/1435
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قریشی
یادمان باشد که اینها (داعش و طالبان و النصره و ....) آلت دست دشمن اصلی هستند. مبادا دشمن اصلی را فراموش کنیم. علمای ما بهتر است بر روی دشمن اصلی یعنی آمریکا تمرکز کنند. اگر فتوا بر تهدید منافع آمریکا در منطقه بدهند، یقیناً داعش و طالبان و النصره و .... خود به خود از بین میروند.
محمد
حضرت !!!! سید صادق شیرازی که اینهمه در بوق و کرنا می دمند و در جلسات قمه زنی شرکت می کنند !! و به اصطلاح میرزای شیرازی دیگر هست!!! پس چرا سکوت کرده و از ترس دم نمی زنه!!!
salam
بسم الله
سلام
هم پیام دادن هم کلی کار انجام دادن
وفقکم الله
ناصر
حتما مثل ایام جنگ تحمیلی، جنگ را بعضی حرام میدانستند و میگفتند برادر کشی است شاید الان هم بعضی قائل باشند به جنگ داعش رفتن یعنی برادر کشی!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سید صادق شیرازی فقط به فکر خودش و قدرت طلبی است نه ملت عراق و نه کربلا حسینی