شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۱۱
۷

چه کسی هنرمندان را به برزیل فرستاد؟!

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 366365
ابهری گفت: آیا اگر به جای این هنرمندان، جوانان دوستدار فوتبال و کسانی که می‌توانند سرمایه‌های آینده تیم ملی فوتبال ما باشند به برزیل اعزام می‌شدند،‌ بهتر نبود؟!
به گزارش جهان، دکتر مجید ابهری در گفت‌و‌گو با «جوان آنلاین» اظهار داشت: متاسفانه تماشای عکس ها و گریم هایی که به نام هنرمندان ایرانی به محل مسابقات جهانی فوتبال اعزام شده است باعث شرمندگی من و هر ایرانی غیرتمند است چرا که پوشش دائمی آنها بسیار نامناسب بوده و در شان سفیران جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی با بیان اینکه این ها نمی توانند نماینده مردم به پا خواسته و مسلمان ایران باشند تصریح کرد: بعضی از آنها با بستن عمامه سبز بر سر و پوشش مذهبی ما را به تمسخر گرفته اند و بعضی دیگر با قیافه های نامانوس و غیر متعارف روشی پیش گرفته اند که باعث شرمندگی ایرانی ها شده است.

ابهری ادامه داد: سوال من این است چه سازمان و افرادی این اشخاص را به این مسابقات اعزام کرده اند، ملاک انتخاب آنها چه بوده است، این هنرمندان که درآمدهای کلان دارند و می توانند با هزینه ی خود به محل مسابقات بروند چه ضرورتی دارد که با بودجه مردم از طرف ملت ایران به این مسابقات اعزام شوند و شئونات ظاهری خود را حفظ نکنند.

این آسیب شناس اجتماعی تصریح کرد: اگر به جای این افراد جوانان دوستدار فوتبال و کسانی که می توانند سرمایه های آینده تیم ملی فوتبال ما باشند به برزیل اعزام می شدند تا کسب تجربه کنند و برای آینده آماده شوند بهتر نبود؟!

وی عنوان کرد: آیا در هنگام اعزام این افراد به آنها یادآوری نشده که دوربین ها و چشم های تمام ملت ها به شماست که نمایندگان ملت ایران هستید، آیا به این اشخاص گفته نشده که حرکات آنها از چشم بیگانگان مخفی نخواهد بود، آیا به آنها یادآوری نمی شود که تمام حرکات آنها به حساب ملت مسلمان و انقلابی ایران گذاشته می شود؟!

ابهری بیان داشت: واقعا جای تاسف است که نهادهای متولی اینچنین ساده اندیشانه با این قضایا برخورد می کنند و در نهایت نیز با یک عذرخواهی و توضیح ناکافی موضوع را فیصله و پرونده را خاتمه می دهند.

این متخصص علوم رفتاری و آسیب شناسی اجتماعی افزود: آیا بهتر نیست نمایندگان ملت ایران در مجلس شورای اسلامی از وزیران و مدیران مربوطه سوال کنند که چه کسانی با چه معیار و هدفی این افراد را انتخاب کرده و به برزیل اعزام کرده است.

وی اظهار کرد: امیدوارم این تجربه تلخ و تصاویر نامناسب درسی برای آینده همه ما باشد.

گفتنی‌ست، این روزها انتشار عکس های هنرمندان در برزیل اعتراض بسیاری از کاربران فضای مجازی را برانگیخته است، به طوری که خبرگزاری ایسنا نیز خبرش را با این تیتر منتشر کرد: ۲۲ عکس از بازیگران با لباس تیم ملی، شلوارک و ذوق مرگی در برزیل! در ادامه هم نوشت: بازیگرانی که این روزها به عنوان میهمان و تحت عنوان «هنرمندان حامی تیم ملی» به برزیل سفر کرده اند، عکس هایی از خود در خیابان های سائوپائولو، شهر کوریتیبا (محل بازی تیم ملی با نیجریه)، داخل استادیوم شهر کوریتیبا، قبل و بعد از بازی نخست تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی و ... منتشر کردند.

محور واکنش کاربران سایت های خبری و شبکه های اجتماعی به اعزام هنرمندان به برزیل عمدتا بر دو موضوع «پوشش بازیگران و بیت المال» است. بسیاری از هموطنان کیفیت پوشش هنرمندان کشورمان را نپسندیده اند. آنها دوست دارند چهره های مطرح دارای پوشش مناسبی باشند بنابراین بعضی ها مستقیم و برخی در لفافه پوشش ها را نشانه گرفته اند. به عنوان نمونه کاربری نوشته: «هنرمند باید به واقع زینت المجالس باشد.» این اشاره سینمادوستان را یاد «دلشدگان» علی حاتمی می اندازد. آنجا که یک گروه موسیقی برای ضبط قطعات شان روی صفحه عازم فرنگ بودند و یکی از دغدغه هایشان لباس متحدالشکل و آبرومند بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ظاهرا اين عزيزان با سرمايه يك شركت توريستي به برزيل رفته اند. اين همه حساسيت بي مورد جاي تاسف دارد. مگر كشور ما مساله ديگري ندارد كه اين همه وقت مطبوعات و به اصطلاح كارشناسان ما صرف شلوارك پوشيدن اين به اصطلاح هنرمندان مي شود؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مساله فقط شلوارك نيست، مساله آب رفتن بيت المال براي الگوسازي براي آب رفتن دين و اعتقاد جوانانه مملكته! البته امثال شما ظاهرا آب از سرتون گذشته!!!
همه این ها الگو سازی فرهنگی می کند.
الآن چند روز است که توی کوچه ما مردها با شلوارک به خیابان می آیند. خوب بنده که مایل نیستم این شکل و شمایل را ببینم باید چه بکنم؟!
می خواهند شلوارک بپوشند بروند توی منزل شان حریم ها را نشکنند.
خدا وکیلی حالا که لنگ هایشان را بیرون انداختند چی گیرشان آمد؟!
فرهنگ اجتماعی و خانوادگی غرب از همین مسائل ضربه خورد. این در تحقیقات خودشان ثابت شده است. حالا ما شدیم تابع مفاسد غرب!
313
Iran, Islamic Republic of
چی میشد تماشاگران ایرانی هم حامل پیامی از فرهنگ ملی و حتی مذهبی کشور خودمون باشند؟
چرا تماشاگران از کشور ما بیشتر ما رو یاد فرهنگ مکزیکی و برزیلی می انداختند تا ایران،
بازی ایران - آرژانتین را یاد بیارید. 90 در صد ورزشگاه لباس سفید و آبی به رنگ لباس تیمشون پوشیده بودن
نه شینیونی نه میک آپی ، حالا بینشون بودن آدمای عجیب و غریب اما همون عجیب و غریب بودن هم فرهنگ خودشونه نه یک کشور دیگه
واقعا فکر میکنید این مسئله مهم نیست ؟
آیا نوع رفتار به اصطلاح حامیان تیم ملی اکه بعنوان نمایندگان ملت ایران حضور پیدا کردنند ، هیچ ایرادی ندارد؟
فلفلی
هیچ دقت کردین انقدر وضعیتشان اسفبار است که حتی یک لحظه هم در بازیهای ایران آنها را در کادر دوربین ندیدیم؟ در بازی با آرژانتین تماشچیان آرژانتینی بیشتر نشاند داده شدند تا ایرانیها. البته ایراد از فیلمبردار نبوده بلکه ایراد از صحنه های این تماشاچیان اعزامی بوده که قابل نمایش از تلویزیون ایران نبود. وگرنه چهره بواقعی بازیگرانی مثل ستایش و یا خانم گودرزی که در همه فیلمها آه و ناله می کنند را بهتر می دیدیم
ایرانی
فقط سایت شما به نوع لباس مردم کار دارد ، والا مردم ایران اصلا به این موضوع کاری ندارند و برایشان مطرح نیست.
لطفا بنام مردم ننویسید.