دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۸
۶۹

خاتمی: زمینه‌ بازگشتم به قدرت فراهم نیست/ شعار و رفتار متناقض

سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 365668
محمد خاتمی مدعی شد: نه قصد داشتم و نه دارم و نه زمینه‌اش فراهم است که به قدرت بازگردم.
خاتمی: زمینه‌ بازگشتم به  قدرت فراهم نیست/ شعار و رفتار متناقض
به گزارش جهان، رئیس بنیاد باران در دیدار با اعضای کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب گفت: همه ما می‌خواهیم دولت موفق باشد. این دولت مشکلات بزرگی دارد و کارهای خوبی هم انجام داده است؛ البته ممکن است عیب و نقصی هم باشد، اما بخش قابل توجهی از این عیب و نقص‌ها از گذشته به ارث رسیده و دولت ناچار است به جای ایجاد یک زمینه تازه، انرژی خود را برای ترمیم آن مشکلات بگذارد.

وی با تاکید بر اینکه همه ما دلمان می‌خواهد نظام از آسیب‌ها مصون بماند، اضافه کرد: ما اعتراض و انتقاد داریم اما اصل نظام را قبول داریم و نمی‌خواهیم آن اعتراض‌ها و انتقادها به اصل نظام لطمه بزند. متاسفانه تنگ‌نظری‌هایی وجود دارد که نظام را در یک دیدگاه محدود خلاصه می‌کنند و هر کسی خلاف آن حرف بزند، می گویند نظام تضعیف شد؛ در حالی که این محدود کردن دید درباره نظام بزرگترین ضربه به آن است.

خاتمی در ادامه با تاکید بر این‌که «نه قصد داشتم و نه دارم و نه زمینه‌اش فراهم است که به قدرت بازگردم» گفت: ما نسلی هستیم که نباید دیگر به قدرت بازگردیم اما دوست داریم ارزش‌ها و معیارها حفظ شود و شخصیت هایی که نسبت به نظام، آرمان ها و سرنوشت ایران دغدغه بیشتری دارند روی کار بیایند و برای این موضوع تلاش می کنیم.

رئیس بنیاد باران درباره انتخابات عراق هم گفت: در عراق انتخاباتی برگزار شد که هیچ کس نگفت انتخابات غیر دموکراتیک است البته ممکن است تخلف باشد و همه جا هم ممکن است باشد.

خاتمی افزود: آمریکا با این جریانات ارتجاعی همسو نیست اما آیا فشاری که روی جمهوری اسلامی گذاشته می شود با داعش یکی است؟ من نمی گویم ما عیبی نداریم، اما در اینجا به نام دین تجربه دموکراسی و جمهوری می شود. در درون با خودمان ممکن است حرف و حدیث داشته باشیم اما دعوا مال خودمان است و در دفاع از اصل قضیه و اصل نظام و تمامیت ارضی و نظام های دموکراتیک منطقه اختلافی نیست. این انقلاب را باید پاس داشت.

خاتمی البته هیچ اشاره ای به رفتار خود و دوستانش در جریان فتنه 88 که با این سخنان کاملا متناقض است، نکرد و نگفت که اگر "تخلف در همه جا هم ممکن است" و "دعوا مال خودمان است"، چرا با یک دروغ بزرگ به نظام اسلامی تهمت زدند و همسو با دشمنان تابلودار کشور، علیه رای مردم و قانون اساسی، خیابان ها را به آشوب کشیدند.


بر پایه این واقعیت است که ادعای خاتمی درباره عدم تمایل به حضور در صحنه سیاسی و قدرت، مشکوک و باورش سخت به نظر می رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد خاتمی: البته ممکن است عیب و نقصی هم باشد، اما بخش قابل توجهی از این عیب و نقص‌ها از گذشته به ارث رسیده و دولت ناچار است به جای ایجاد یک زمینه تازه، انرژی خود را برای ترمیم آن مشکلات بگذارد.

منظور ایشون عیب نقص هایی است که از دولت اصلاحات به دولت های بعدی به ارث رسیده؟
حالا هزینه های فتنه ای که ایشون به پا کردن و کلی از انرژی دولت احمدی نژاد واسه ترمیمش گرفته شد به کنار!
مجید
Iran, Islamic Republic of
اگر امثال شما (همفکران جهان و کیهان و ....) تئوری فتنه را را نمی دادید و یک مسئله قابل حل را اینگونه غامض نمی کردید و رفتارهای غیر اصولی احمدی نژاد را موهبت نمی دانستید می دانی الان ما در کجای دنیا قرار داشتیم
آب که سربالا بره قورباغه ابو عطا میخونه! فتنه گران امروز طلبکار هم شدن.
مجید جون منطورت این است که نظام باید کاندیدای شما را برنده اعلام میکرد تا شما فتنه نکنید و کشور را عقب ندازید؟
مجید جان شما کجا بودید وقتی کیهان و جهان احمدی نژاد و نقد میکردن جهان رو تقریبا هر روز می بینم جهان مخالف انقلاب رنگی در ایران بود مخالف اون وحشی بازیها و حرمت شکنیهای 88بود وگرنه اسم احمدی نژاد و جستجو کن ببین چقدر ضد احمدی نژاد نوشته مخصوصا از سال 88 شما چرا فکر میکنید اگه کسی مخالف خاتمی و موسوی حتما کشته مرده احمدی نژاد ما کشته مرده احمدی نزاد نبودیم ولی فکر میکردیم احمدی نزاد از موسوی برای ریاست جمهوری بهتره خودمونم بیشترین انتقاد رو به احمدی نزاد داشتیم مخصوصا برای 4 سال دومش البته بعد از اعلام نتایج انتخابات و وحشی بازیهایی که با بیانیه های مکرر موسوی اتفاق افتاد واقعام فهمیدیم موسوی به درد ریاست جمهوری نمیخوره اما این به معنی تایید 100 درصد احمدی نزاد نبود درثانی وقتی موسوی و زنش و شیخ و زنش از خر شیطون پایین نمیومدن مخصوصا با حرفهای مسخره زن موسوی(موسوی آذرباییجانی میشه بچه آذرباییجان منم لرم موسوی میشه داماد لرستان چون اونجاها رای نداشت حتما تقلب شده ) اونایکه مساله رو غیرقابل حل کردن همون کاندیدی بود که تو روز انتخابات گفت خبر بهش رسیده پیروز قطعی انتخابات روحانی هم پارسال رای آورد این حرف و زد موسوی و کسانیکه پشتش بودن از قبل از انتخابات اعلام کرده بودن حتما تقلب میشه و اگه موسوی رای نیاره حتما تقلب شده موسوی علم غیب داشت که خودش و پیروز انتخابات قبل از انتخابات و تو روز انتخابات قبل از شمارش آرا
میدونست یا اینکه نه یه نقشه هدفمن داشتن که حتما موسوی رو ولو با اغتشاش رو صندلی ریاست جمهوری بنشونن وبعد از نتانیاهو گرفته تا مقامات غربی بحث تحریم رو مطرح کردن و از 90 هم تحریم فلج کننده رو شروع کردن موسوی و زنش میمردن مثل توکلی سال 80 و ناطق سال 76 تبریک میگفتن و اینطور کشور رو به اغتشاش نمی کشوندن اینهمه مدت حکومت دست اونوریها بود 8 سال هاشمی 8 سال خاتمی ولی از همون سال 84 که احمدی نزاد رای آورد گفتن تقلب شده 88 هم همینطور کسی از احمدی نژاد دفاع نمی کنه چون 4 سال دوم به خوبی 4 سال اول نبود ولی از شما می پرسم پارسالم روحانی رای نمیاورد نمی گفتید تقلب شده حتی برای یه دوره تحمل کسی غیر خودشون رو نداشتن از همون روز اول (سال 84 ) هاشمی گفت تقلب شده احمدی نزاد خراب کرد ولی شماهایی هم که انقدر کارشکنی کردید مقصر بودید نتیجه اونهمه کارشکنی چی شد جونتون درمیاد اگه یکی غیر خودتون رییس جمهور باشه البته پارسالم اگه قالیباف رای میاورد بازم همون پروژه ها رو سرش پیاده میکردید کما اینکه پارسال همه زورتون و زدید تا شهردار نباشه چقدر برعلیه پسرش مقالات کذب در بعضی رسانه های اصلاح طلب منتشر کردید همه چی که نباید دست شما باشه
مرگ بر خات
اگر امثال شما به کشور خیانت نمی کردند ٰ پیشنهاد تحریم ایران را نمی دادند ٰ اسرار اطلاعاتی را به بیگانگان نمی دادند ٰ نی دانی الان جایگاه ما کجا بود ؟
آخه فتنه گر ! شما که تمام تلاشتان را کردید که نظام را تغییر دهید اما مردم شما را به زباله دان فرستادن ...رو که نیست ...
خاتمی: در درون با خودمان ممکن است حرف و حدیث داشته باشیم اما دعوا مال خودمان است و در دفاع از اصل قضیه و اصل نظام و تمامیت ارضی و نظام های دموکراتیک منطقه اختلافی نیست.

به نوعی اعتراف کرده که دعواهای داخلی اینا واسه پست و مقام است. حال ازش بپرسین فتنه 88 هم از این دعوای خودمونی بود؟
خسروی
این بنده خدا روش نمیشه بگه اگه بخوام بیام راهم نمیدهند بخاطر نقش آفرینی در فتنه از یک طرف هم خودش هم رفقاش (کروبی- موسوی)شجاعت توبه و عذر خواهی را ندارندو... ای دل غافل شیطان تو امتحانات بد جوری آدم را بازی میده-خدا عاقبت همه را ختم بخیر بکنه...
محمد
اين بنده خدا ٨ سال تمام چند پهلو حرف زد و هيچ وقت متوجه نشديم بلأخره چى ميخواد بگه و اين باعث شد يه سرى توانمنديهايى بهش نسبت داده باشه كه سالهاى سال ازش فاصله داشت . البته ظاهراً يكى به نعل يكى به ميخ زدن محبوبيت مياره
سلام بر حزب باد!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سید محمدخاتمی محبوب مردم ایران است و این همه توهین و تخریب نتوانسته از محبوبیت او بکاهد.این واقعیت تلخی است که شماها از آن فراری هستید.بابزرگواری که دارد حتما همه هتاکان را میبخشد و حلال میکند.
مصطفی
محبوبیتشو روز 9 دی در میدان انقلاب به وضوح میشد دید
راستی
Iran, Islamic Republic of
مصطفی تو چرا خودت را گول می زنی روز 9دی مصادف بود با 13محرم
آها اونوقت منظورتون چیه یعنی مردم فقط با هتک حرمت عاشورا مخالف بودن با نماز مختلط سبزها و شیشه بانک شکستن و عابر بانک خراب کردن و ... مخالف نبودن فقط بخاطر 13 محرم اومدن خیابون تویی که داری خودت و گول میزنی سنگ پای قزوین پیش شما سبزها کم میاره
هاشم
مشک انست ;ه خود ببوید نه انکه عطار بگوید . اگه خوب بود خیانت نمیکرد
United Kingdom
محبوب شماست ومنفور ما.لابد شما مردم هستید و ما نیستیم.این دموکراسی شماست.
آخه از نظر اینا مردم یعنی خاتمی و طرفداراش واسه همین هر وقت خاتمی و هاشمی و همراهشون (روحانی )رای آورد انتخابات درست بود رای رای مردم بود و همون دوباری که یکی دیگه رای آورد تقلب شده بود آزادی اندیشه که بی خاتمی نمیشه رو داشته باش خدا رحم کرد این دفعه روحانی رای آورد با اینکه اصلا نمیخواستم رای بیاره ولی از طرفی وقتی دیدم دیگه نگفتن تقلب شده خوشحال شدم حالم از هوای بوی سطل آشغال و لاستیک و موتور و اتوبوس گرفته بهم میخورد
کسی الان بهش توهین کرده؟
یعنی توملت ایرانی ؟!!!! یااسمت ملت ایرانه !!!!
United States
واقعیت اینه که خاتمی اصلاح طلب از اصولگراها خیلی بیشتر اخلاق مدار بوده و هست. این واقعیت رو در اظهار نظر های رهبری در باره خاتمی هم میتوان فهمید.
مخصوصا دیدار ایشون با سوروس !!!!!!!!!!!
عصمت بابلی
عجب محبوبیه که در انتخابات مجلس لیست سی نفره اش فقط یکی رای آورد آنهام اون بابا در ده لیست دیگه هم بود .
یادت نره محبوب جورج سوروس هم هست!!!
United States
با سلام
.
.
مرگ بر منافق...
این چه جور محبوبیه که برای رسیدن به قدرت هر بلایی راکه بتونه سر مملکتش میاره ؟؟؟؟؟!!!!!!
میثم
برادر جان شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی....
محبوب اقلیت تندروی 7 درصدی ..
ممد، قدرت نه خدمت.
هاشم
اقای خاتمی از سوروس چه خبر ؟
ناشناس
لعن علی عدوک یاحسین
خاتمی وکروبی ومیر حسین
یعنی اینا یزیدین؟!
...
هر کی جلو ولی بایسته تو سپاه یزیده....
آمین
United States
شما و همفکرانتان جز لعن و نفرین چیز دیگه ای هم حالیتونه....
شمام هروقت رای نیاوردید جز ادعای تقلب و کارشکنی کار دیگه ای بلد نیستید
Iran, Islamic Republic of
خدا شما رو ببخشه گه رقبای سیآسی را همردیف اشقیا میدآنید.
حسن ابادی
Iran, Islamic Republic of
واقعا بی ادبی البته از شماها بیش از این انتظار نمی رود
تمام فشارها و تهدیدهای که کشور و مردم میکشند چه مسایل هسته ای و چه فتنه گری و چه اعتصاب درمجلس و نامه تلخ به رهبری و دیدار با سران انقلاب های مخملی و ایجاد فساد وبی بندو باری در جامعه با کلمه ازادی و محور شرارت در دنیا و تهدید کشور به حمله نظامی غربی ها و صدها مسایل دیگر در زمان دولت شما اتفاق افتاده حالا که شاید پخته تر از گذشته شدی واین حرفها را می زنی توبه کن
نیما
Iran, Islamic Republic of
قطعا با مشاهده وقایعی مثل 9 دی باید هم معتقد باشید که زمینه بازگشت امثال شما به قدرت وجود ندارد. همین که در این نظام در حال گذران زندگی هستید خدا را شاکر باشید و توهمات بیشتر را از ذهن خود دور کنید.
هادی
این مگه هنوز زندس؟
جان من بیا وبر گرد به قدرت!!!!!!!!!!!!!!!!
اول خیانت بزرگ وظلم بزرگ وخسارت بزرگی که زدی بامحاکمه ومجازات باید جبران شود بعد بیا صحبت ازاین موارد کن .
حیف همین یه جمله که بهت بگم ولی :
برو بمیر!!!!!!
حسین
خداوند لعنتش کند و ریشه اش و تفکرش را از سر مردم و انقلاب کم کند.
...
منافق
.... دستش به گوشت نمی رسید میگفت اخه !
کریم شیره ای
به نژر کریم این اقا بی گناه اشت همانطور که موشوی مژلوم و ..کروبی خائن...
یک جانباز
ضربه ای که شما به نظام زدید صدام نزد حالا شما طرفدار نظام شدید واقعا مرگ بر منافق
لعن علی عدوک یا حسین خات...کروبی و میرحسین
این جماعتی که دم از خاتمی میزنن و علی الظاهر از رهبری هم حمایت میکنن قطعا دروغ میگن . اول به خودشون بعد هم به دیگران...
بدونید که مهر سید علی و سید محمد در یک دل جمع نمیشه !
اصلاح طلبان اصیل ضد نظام هایی هستند که فقط حرف می زنند...حرف...
خاتمی بهتر است برای همیشه با قدرت ومسئولیت خداحافظی کنی چون خدا وکیلی بدرد وزرات هم نمی خوردی چه برسد ریاست جمهوری
...
چیزی نیست الزایمر انتخابی است!!!
حسین باقری از قم
Germany
هرچی ما میکشیم از دوران ۸ سال اصلاحت میکشیم.اینکاره نبودنشون از اونجایی معلوم که چند نفروشون اونور اب دارن علیه نظام جبهه گیری میکنن.
ومن الله توفیق
رهگذر
Norway
ما نه قصد داشتیم و نه داریم و نه زمینه‌اش را برایت فراهم میکنیم که به قدرت بازگردی ی ی ی ی ی
حالیت شد؟
احمدی نژاد یک نعمت بزرگ بود ، کاری که خاتمی نتوانست انجام دهد (بالا بردن درک و شعور سیاسی )او انجام داد (البته به صورت غیر ارادی ) ، کاری کرد که مردم به زمین گرم بخورند و بعد از زمین خوردن، درسها و عبرتهای بسیار گران قدری را آموختند ، عوام فریبی را فهمیدند، دروغ و تزویر و دورویی را فهمیدند،
...
و دقیقا به خاطری همین دروغ ها ٰ تزویرها بود که مردم در سال 88 به افسادطلب ها و خاتمی فتنه گر نه گفتن !!!
United States
الهی درد و بلاش بخوره تو سر بدخواهان ایران.
درد و بلاش بخوره تو سر خودت و همه فتنه گران مزدور
Iran, Islamic Republic of
اگر جرات دارند يك راي گيري نمادين برگزار كنيد ....
ali
United States
روزی نیست جهان جون که از خاتمی چیزی ننویسی معلوم حسابی ازش میترسین راستی چه خبر از حسین جونت محبوب قلب ما جوانان (البته جوانان1 هزارم درصدی تون)
بیچاره آخه این مرده ترس داره ؟
United States
حالا مثلا اگه شرايط فراهم بود مي خواستي چه غلطي كني
مردم ميفهمند جاهل مردم رو به سخره نگير فتنه گر.
سووال:خانوhده محترم هم توي خيابو نها بودن و شعار سر مي دادند در زمان فتنه يا فقط جون هاي مردم رو با حرفات ميفرستادي توي ميدان براي رسيدن به قدرت!!!!!
حسینی
زنده باد خاتمی محبوب وبزرگوار
مرگ بر خات...
برای شما دلواپسان قدرت و منافع خود سخت است که حرفهای ایشان را بفهمید. البته اکثریت مردم ایران واقعیات را خوب میدانند. همان مردمی که روز 25 خرداد 88 بدون هیچ اتوبوسی و تبلیغی در تهران به خیابان آمدند که البته چند برار جمعیت 9 دی بود که در فیلمها و عکسها مشخص است . برای شما همان معجزه هزاره سوم !!! بهتر است و انشاء الله با او محشور شوید.
ان شاء الله تو هم با این خائن بلافطره محشور بشی ..بله ما حرف های خائنین سوروسی را نمی فهیم ....ما دلواپس قدرتیم یا مزدوران و سران فتنه که 8 ماه جنایت کردند ؟
البته اون مزدوران فتنه هم با پول اسرائیل به خیابونها اومدن !!!
مجید مجد
United States
خائن شاخ و دم نداره که