شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تجلیل آیت الله مکارم از حافظان قرآن در ناجا

يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 365180
بسیاری از افراد نسبت به برکات انقلاب اسلامی غافل هستند خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که بسیاری از افراد نسبت به برکات بیشمار انقلاب اسلامی غافلند، ورود قرآن به زندگی مردم را یکی از این برکات دانست.
به گزارش جهان به نقل از رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر امروز در دیدار سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم و کارکنان حافظ قرآن ناجای قم، با استناد به آیاتی از قرآن کریم و با بیان این که قرآن به نور و وسیله شفا تشبیه شده است، تاکید کرد: قرآن تنها برای تلاوت و خواندن نیست، هرچند این امور شایسته و مطلوب است اما هدف نهایی نیست.

وی با تاکید بر این که باید زندگی، رفتار و کردار خود را قرآنی و بر مبنای آموزه های دینی منطبق کنیم، تصریح کرد: اگر قرآن را تلاوت کنیم و بخوانیم اما مطابق آموزه های آن عمل نکنیم فایده ای ندارد.

این مرجع تقلید یکی از برکات نظام اسلامی را وارد کردن قرآن در عرصه ها و شؤون مختلف زندگانی دانست و تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این گونه نبود که در نیروهای انتظامی قرآن ظهور و بروز داشته باشد؛ اما امروز در نیروی انتظامی که ماهیت آن برقراری نظم و امنیت است، حافظان قرآنی حضور دارند و این بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: جمهوری اسلامی برکات بسیاری داشته است که بسیاری از آن غافلند، یکی از این برکات ورود قرآن به زندگی مردم است.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که فعالیت و کار قرآنی سبب برکات متعدد در زندگی انسان می شود، تصریح کرد: سعی کنید به موازات حفظ و تلاوت قرآن، به محتوای آن عمل کنید و مطمئن باشید برای شما اسباب خیر و برکت خواهد بود.

در ابتدای این دیدار نیز سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم گزارشی از فعالیت ها و برنامه های قرآنی نیروی انتظامی ارائه کرد.

همچنین در پایان این مراسم با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی از کارکنان برگزیده قرآنی ناجای قم تجلیل به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *