چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۱

روايت عجیب رسانه سعودی از نيمه شعبان!

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب: 365076
یک نشریه عربستانی در اقدامی ناشیانه به تحریف جشن نیمه شعبان در شهرهای شیعه‌نشین قطیف و احساء پرداخته و با نادیده گرفتن علت بزرگداشت این مناسبت، از آن به عنوان "کارناوال خیابانی" و "جشن بزرگ محلی" یاد کرده است.
به گزارش جهان به نقل از العالم، روزنامه الشرق عربستان، جشن بزرگ میلاد منجی عالم بشریت را با تعابیری چون "کارناوال نیمه شعبان"، "کارناوال مردمی" و ... توصیف کرد و نوشت: این مراسم بزرگ مردمی در حقیقت احیاگر اصالت ساکنان حوزه خلیج فارس و پیوند دهنده آنها به ریشه هایشان است(!)
این روزنامه با اشاره به جشن و شادمانی اهالی قطیف در نیمه شعبان نوشت: به عقیده عبدالله الشایب پژوهشگر عرب، شب نیمه شعبان که به "الناصفه" یا "لیله النافله" معروف می باشد، از جمله شب هایی است که نزد مسلمانان از فضایل متعددی برخوردار است و اهالی برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی چون مصر مراسم ویژه ای در این شب برگزار می کنند.
نشریه سعودی این مناسبت را کارناوال و جشنی بزرگ با آثار اجتماعی توصیف می کند که یکی از شیوه های همکاری و پیوند اجتماعی، گروهی و خانوادگی محسوب می شود که ساکنان کشورهای حوزه خلیج فارس از آن بهرمند هستند و هدف از آن ایجاد ارزش هایی چون سخاوت و بخشش در وجود کودکان و تشویق آنها به مشارکت اجتماعی و کمک به نیازمندان است.
به نوشته این روزنامه در نیمه شعبان منازل، خیابان ها و روستاهای مختلف سراسر قطیف و احساء بسیار زیبا و جذاب تزئین و مساجد برای استقبال مفصل از مردم آماده می شود و اهالی این شهرها بسته هایی شامل هدایای یادبود، نوشیدنی در تابستان، شیرینی و غیره تهیه و درب منازل توزیع می کنند.
روزنامه الشرق در ادامه به نقش کودکان دختر و پسر در این جشن اشاره کرده و می نویسد که در شب نیمه شعبان کودکان قطیف و احساء با پوشیدن لباسی خاص، بسته های از قبل تهیه شده را بعد از نماز مغرب، در سراسر شهرها توزیع و همزمان ذکرهایی چون صلوات را زمزمه می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خيلي خنديدم! امان از اين وهابيا!