شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰
۱

تشریح جهت‌گیری‌ اقتصادی از نگاه سیف

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 364780
رییس کل بانک مرکزی گفت: مردم اعتقاد دارند دولت در عرصه اقتصاد جهت‌گیری‌های منطقی دارد، عقلانی فکر و با برنامه عمل می‌کند لذا اطمینان بیشتری نسبت به گذشته دارند و فکر می‌کنند با اعمال این سیاست‌ها، ثبات در اقتصاد کشور استمرار می‌یابد و با شوک‌های ناگهانی مواجه نمی‌شوند.
به گزارش جهان؛ ولی‌الله سیف در گفت‌وگو با ایسنا، درباره به اینکه طی سال‌های گذشته شاهد نوسانات شدیدی در بازار ارز بودیم اما در یکسال اخیر نوسانات به حداقل رسیده و حتی در زمانی که مذاکرات به نتیجه روشنی نرسید این نوسانات در حداقل بوده است، گفت: به نظر می‌رسد مهمترین موضوعی که کمک می‌کند بازار جهت‌گیری منطقی داشته باشد، آگاهی و داشتن اطلاعات به روز و درست از واقعیت‌ها توسط فعالان اقتصادی است.
 
وی ادامه داد: بانک مرکزی از همان ابتدای شروع به کار دولت جدید سعی کرده به موقع اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهد و شاخص‌هایی که از بابت عملکردهای اقتصادی کشور توسط بانک مرکزی ارائه می‌شود در زمان مناسب و با دقت اعلام می‌شود.
 
سیف افزود: از سوی دیگر مردم اعتقاد دارند دولت جهت‌گیری‌هایش در عرصه اقتصاد منطقی است، عقلانی فکر و با برنامه عمل می‌کند به همین دلیل اطمینان بیشتری نسبت به گذشته دارند و فکر می‌کنند با اعمال این سیاست‌ها، ثبات در اقتصاد کشور استمرار پیدا کند و با شوک‌های ناگهانی مواجه نمی‌شوند.
 
رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: آرامش در اقتصاد و جامعه عمدتا به دلیل تلقی است که مردم از جهت‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های دولت دارند و بانک مرکزی نیز تلاش می‌کند سیاست‌های دولت را در این ارتباط دنبال کند و تاکنون هم الحمدالله توانسته نقش خود را در این عرصه به درستی انجام دهد.
 
وی ادامه داد: ثباتی که در اقتصاد وجود دارد مقدمه توسعه اقتصادی است و در واقع باید گفت رشد و توسعه اقتصادی بیش از هر چیز نیاز دارد که در اقتصاد ثبات وجود داشته باشد و فعال اقتصادی قادر باشند که آینده را پیش‌بینی کنند و بر اساس آن بتوانند تصمیم‌گیری‌های اقتصادی مناسب را اتخاذ کنند و نگاه کوتاه مدت تبدیل به نگاه بلند مدت شود و در کنار آن پروژه‌های مثبت اقتصادی شکل بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خودگویی و خود خندی ...
اصلا این دولت سیاست اقتصادی دارد ؟ شنیده اند مریض فشار خون دارد ( تورم ) تصمیم گرفته اند رگش را بزنند تا مقداری از حجم خونش تخلیه شود ! همین . حالا مریض بمیرد از بی خونی ! اصلا ذات امثال آقای سبف جز برای رفتار بوروکراتیک و همه را راضی نگهدار ساخته شده ؟ اینها می خواهند تحول ایجاد کنند ؟