دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

هشدار مرکل به نخست وزیر انگلیس

سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب: 364380
صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه مناقشات بر سر ریاست کمیسیون اروپا نباید با تهدیدات برای خروج از این اتحادیه ربط پیدا کند، به نخست وزیر انگلیس درباره به کار بردن چنین تهدیداتی هشدار داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان به نخست وزیر انگلیس درباره کاربرد تهدید برای خروج از اتحادیه اروپا هشدار داد. مرکل که امروز(سه شنبه) بعد از یک نشست کوچک با سران کشورهای انگلیس، هلند و سوئد در شهر "هارپسوند" استکهلم سخن می گفت همچنین تصریح کرد که مناقشات بر سر ریاست کمیسیون آینده اروپا نباید با تهدیدات برای خروج از این اتحادیه ارتباط پیدا کند. تمام تصمیم گیری های پیش روی ما منطبق با روح اروپا گرفته می شود.

به گزارش هفته نامه اشپیگل نخست وزریر انگلیس اخیرا تهدید کرده است که در صورت ریاست "ژان کلود یونکر" بر کمیسیون اتحادیه اروپا از این اتحادیه خارج می شود. صدر اعظم آلمان، نخست وزیر هلند، نخست وزیر سوئد و نخست وزیر انگلیس از شب گذشته در شهر "هارپسوند" استکهلم مشاوره هایی را درباره روش کار در اروپا و مسئله انتخاب ریاست جدید کمیسیون اروپایی آغاز کرده اند.

"دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس در یک کنفرانس مطبوعاتی که امروز صبح برگزار شد، بار دیگر شک خود را به مسئله ریاست یونکر بر کمیسیون اتحادیه اروپا ابراز کرد. مرکل هم در مقابل تاکید کرد که وی حامی ریاست نخست وزیر سابق لوکزامبورگ (یونکر) بر کمیسیون اروپایی است.

وی همچنین گفت که حالا باید سران کشورهای اروپایی پیشنهاد خود درباره نامزد کمیسیون اروپایی را به پارلمان بدهند. در اینجا تهدید جایگاهی ندارد. روسای کشورهای اروپایی کاملا برایشان محرز است که همچنین رای پارلمان در این راستا ضرورت دارد. کامرون هم تاکید کرد که انگلیس خواهان اصلاح اتحادیه اروپا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *