دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۳
۴

ناگفته‌های وزیر سابق درباره دولت‌ دهم

يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 363908
وزیر سابق دادگستری با اشاره به دوران حضورش در دولت دهم به عنوان وزیر گفت: از دوران حضور در دولت دهم ناگفته‌های بسیاری دارم اما در حال حاضر به دلیل تبلیغات گسترده رسانه‌ها، ترجیح می‌دهم که در این زمینه سکوت کنم.
ناگفته‌های وزیر سابق درباره دولت‌ دهم
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سید مرتضی بختیاری عصر امروز در شانزدهمین جلسه فتا که با موضوع مدیریت جهادی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از توصیه‌های جدی رهبر انقلاب که امسال نیز در مشهد مقدس به آن اشاره کردند برگزاری جلسات خانگی و مجالسی به همین شکل و منوال برای نشر اندیشه نورانی اسلام عزیز و معارف الهی است.

وی بیان کرد: بنده از اواسط سال ۸۴ تا اواسط سال ۸۸ در خدمت مردم اصفهان بودم که این تیز هوشی و این روحیه مطالبه گری مردم اصفهان از ویژگی‌های اصلی تفکر و روحیه جهادی بوده که امیدواریم استمرار پیدا کند.

استاندار سابق اصفهان تصریح کرد: اگر مروری به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری که همگی مبتنی بر روایات ائمه بوده، می‌بینیم که اگر بحث مدیریت جهادی مطرح می‌شود، باید توجه کنیم که مبحث جهاد مبحث بسیار مفصلی در فقه ما بوده و وقتی در وسائل‌الشیعه وارد بحث کتاب جهاد می‌شوید، به روایاتی برخورد می‌کنید که انسان را می‌لرزاند و می‌بینیم که بارها مقام معظم رهبری در مقوله اقتصاد مقاومتی و در سایر فرمایشاتشان فرمودند بیایید بر ظرفیت درونی خودمان تکیه کنیم و نگران تحریم‌ها نباشید.

وی با بیان اینکه اگر ظرفیت‌های داخلی به کار گرفته شود، از تحریم‌ها نیز سرافراز بیرون می‌آییم، خاطر نشان کرد: یکی از ظرفیت‌های داخلی همین تفکر جهادی بوده و روایتی از امام صادق نقل می‌کنم که این روایت خمیر مایه اصلی مدیریت کیفیت است که سبب افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها می‌شود و اگر همین روایت را که پیامش مدیریت جهادی را مد نظر قرار دهیم، به مقصود می‌رسیم.

بختیاری گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید اگر ۲ روز تو مثل هم باشد، ضرر کردی که تجربه ۸ سال دفاع مقدس و ۳۵ سال انقلاب نشان می‌دهد که افرادی در این کشور به این حدیث عمل کردند و به چه جاهایی رسیدند.

تفکر جهادی، سبب موفقیت‌های ایران در عرصه موشکی شد

وی اظهار کرد: دورانی که عراق به ایران حمله کرد در بحث موشک سلاح در اختیار ایران نبود به طرق مختلف چند موشک اسقاطی از لیبی آوردند اما آن تفکر جهادی سبب شد که ما امروز جز چند کشور نخست دنیا در زمینه موشک باشیم که آن هم نه به انگیزه کشورگشایی تنها به صرف اینکه اگر به خاطر دندان گردی چند کشور استعمارگر مجبور شدیم بجنگیم بتوانیم جلوی آنها بایستیم.

وزیر سابق دادگستری با بیان اینکه توصیه معصومان این است که امروزت بهتر از دیروزت باشد، خاطر نشان کرد: خدا به انسان قلم، سرمایه، مغز و بینش داده بنابر این نباید ۲ روز او مثل هم باشد و اگر در مقام مقایسه دیدید که در ۴۸ ساعت ۲۴ ساعت دوم یک انسان بهتر بود، باید به حال این انسان غبطه خورد.

وی تصریح کرد: بالاخره اگر ظرفیتی در وجود ما وجود دارد، باید با تفکر جهادی به میدان آمده و کار را شروع کنیم و تلاش کرده تا به موفقیت برسم و این تفکر در آن کارمندی که پشت میز اداره نشسته و با تفکر جهادی کار می‌کند اما متاسفانه مردم در کارهای اداری از ما راضی نیستند چرا که ما از تفکر جهادی پیروی نمی‌کنیم.

جنگ امروز دشمن با کشور، جنگ علم و فناوری است

بختیاری با بیان اینکه بزرگان ما در عرصه علم جهاد می‌کردند، گفت: تفکر جهادی را در عرصه علم، تولید، جنگ با دشمن، فناوری و از بین بردن فقر باید به میدان بیاوریم، در احوال آیت الله مرعشی آمده که از ۲۴ ساعت ۱۸ ساعت مطالعه می‌کردند و امام خمینی نیز در ابعاد مختلف همچون کلام، عرفان ، فلسفه و حدیث جامعیت داشتند.

وی با اعتقاد بر اینکه باید راز موفقیت شخصیت‌های بزرگ را دریابیم، خاطر نشان کرد: چند هفته قبل تفسیر سیاسی به نقل از نشریه خارجی می‌خواندم که گفته بود به روز بودن رهبر ایران در موضع گیری‌های سیاسی سیاست مداران جهان را شگفت‌زده کرده که این به روز بودن رهبر نیاز به مطالعه دارد و اگر ایشان ۵ دقیقه صحبت می‌کنند، یقین بدانید ۲۰ ساعت برای آن مطالعه کردند.

استاندار سابق اصفهان افزود: آیت‌الله یزدی می‌فرمودند درس خارج فقه رهبر انقلاب جز بهترین درس‌های خارج فقه بوده و بدون شک نوآوری ایشان در زمینه مسائل روز فقهی همین‌طور اشرافیت ایشان بر مسائل مختلف کشور به سادگی به دست نمی‌آید.

وی اظهار کرد: الناس علی دین ملوکهم بنابراین اگر مدیری می‌خواهد تفکر جهادی را حاکم کند، باید ابتدا از خودش شروع کند برای مثال اگر مدیر منظم شود نه تنها زیر دست او که مردم نیز منظم می‌شوند البته خمیر مایه اصلی اندیشه جهادی اخلاص بوده و اگر مدیریت جهادی داشته باشیم، نباید ساعت به دستمان بسته باشد که بدانیم کی آمدیم و کی برمی‌گردیم باید واقعا برای مردم کار کنیم.

بختیاری پیرامون مسئله اسراف بیان کرد: یک معنی کلوا واشربوا و لاتسرفوا این است که نباید اسراف کنیم اما معنی وسیع تر آن شاید این باشد که شما با خوردن و آشامیدن انرژی دریافت می‌کنید ولی اگر این انرژی در راه غیر خدا صرف کنید مسرف هستید و خداوند مسرفان را دوست ندارد همچنین باید توجه کنیم اگر به ازای ۴۴ ساعت کار در هفته ۴۰ ساعت کار انجام دادیم و به اندازه ۴۴ ساعت پول گرفتیم آن پول اضافی لقمه حرام است.

توضیحات وزیر سابق دادگستری درباره پرونده مه‌آفرید خسروی

وزیر سابق دادگستری پیرامون پرونده مه‌آفرید خسروی گفت: بنده در جریان این پرونده نبودم اما زمانی که وزیر دادگستری بودم ماموریتی به بنده داده شد و حسابرسی دارائی‌های او را انجام دادم و وقتی حسابرسی کردم، به تلخی‌های بسیار نگران کننده‌ای رسیدم.

وی اظهار کرد: مجازات لازم درباره او در نظر گرفته شد و پول‌هایی که از بانک گرفته شد در اختیار قوه قضاییه قرار گرفت اما از نظر حیثیتی خسارت سنگینی وارد شد و اگر مدیریت جهادی در این بخش وارد شود، یقین بدانید مشکلات و نارسایی‌ها حل می‌شود.

وزیر سابق دادگستری در بحث نقش بانوان در مدیریت جهادی، اظهار کرد: مدیریت جهادی در داخل خانه بسیار مهم بوده که خروجی آن جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با بررسی پرونده‌هائی که به دستم می‌رسید به این نتیجه رسیدم که اگر بگویم مدیریت جهادی داخل خانه نزدیک به ۷۰ درصد فراموش شده اغراق نکردم و نقش بانوان در مدیریت جهادی کمتر از مردان نیست.

ناگفته‌های زیادی از دوران حضور در دولت دهم دارم

وی در پاسخ سوال یکی از حضار مبنی بر اینکه آیا مسئله‌ای شما را به عنوان وزیر دولت دهم در کابینه آزار می‌داد، بیان کرد: در این قسمت ناگفته‌های زیادی دارم که به دلیل وضعیت خاص فعلی و هجمه رسانه‌ها در سایت‌ها در حال حاضر از گفتن آن خودداری می‌کنم، البته مشکلات در آن زمان زیاد بود که بحمدلله در کار تاثیر نگذاشت چرا که تفکر ما این بود که در حکومتی تحت زعامت رهبری کار می‌کنیم و این خط قرمز ما بود.

قوت‌های احمدی‌نژاد نیازی به تبیین ندارد

بختیاری تصریح کرد: قوت‌های احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور که نیاز به تبیین ندارد چرا که اثر خدمتی آن در جای جای کشور مشهود بوده اما ضعف‌ها بیشتر مربوط به فضای جامعه برمی‌گردد بدین معنی که ما وقتی در مسند اجرا هستیم، ۲ رسالت داریم که یکی مسئولیتی است که پذیرفتیم و دیگر اینکه برای مثال ما استاندار نظام اسلامی هستیم و باید مروج اخلاق و اندیشه‌های اسلامی باشیم در دولت قبل در قسمت اول کارهای زیادی صورت گرفت اما بیشتر دردودل من در قسمت دوم است.

وی پیرامون فقر و فساد و تبعیض در جامعه، گفت: در بحث فقر و فساد مدیریت جهادی واقعا گره‌گشا است و اگر اندیشه جهادی را پیاده کنیم نتیجه و خروجی آن تحقق ما می‌توانیم است و اگر بیاییم اسراف را در ادارت از بین ببریم تحول بزرگی به‌وجود می‌آید ما ظرفیت‌هایی داریم که هم فقر و هم فساد را می‌توانیم ریشه کن کنیم یکی از جاهائی که به دلیل مطالبه گری مردم از مدیریت لذت می‌بردم همین اصفهان بود.

استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه مدیریت جهادی روحیه تلاش و خستگی ناپذیری است که خمیر مایه آن اخلاص می‌باشد، اظهار کرد: مدیریت یک مقوله و جهاد مقوله‌ای دیگر است و اگر این دو کنار هم قرار بگیرند معنای خاصی می‌دهد و حتی اگر زهد را معنا کنیم به مدیریت جهادی گره می‌خورد چرا که رهبر می‌فرمایند زاهد پر تلاش‌ترین انسان و کم‌برداشت‌ترین آنان است.

همه باید به رخنه‌های فرهنگی توجه کنیم

وی گفت: اگر بخواهیم در مدیریت فرهنگی جواب بگیریم باید روحیه جهادی در آن دمیده شود و رخنه‌های فرهنگی که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است را باید مورد توجه قرار دهیم.

بختیاری با اشاره به نظر مقام معظم رهبری در مور شأن مدیر، خاطر نشان کرد: حضرت آقا می‌فرمایند شان مدیران خدمت گذاری و نوکری مردم است، اگر بخواهیم به عنوان مدیر به مردم بفروشیم فردا پوست از سر ما می‌کنند و باید توجه کنیم که در نظام جمهوری اسلامی شانی جز نوکری مردم نداریم.

مشکلات خشکی زاینده‌رود را از بر هستم!

وی تصریح کرد: آنقدر روی مسئله زاینده رود کار کردم که جزئیات آن را از بر هستم در زمان استانداری جهانگیری بود که آب دچار مشکل شد و بنده تمام مصوبات و تاریخچه زاینده رود را مطالعه کردم باید توجه کنیم که زاینده رود حقآبه دارد و حق‌آبه یک مسئله شرعی و حقوقی است و کسی که حق‌آبه دارد صاحب حق است، ولو اینکه ۱۰ پشت هم گذشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نقاط قوت کاملا مشهود است من یک آپارتمان را ماهی سه هزار تومن اجاره میدادم الام یک میلیون تومن
بیا به روستای من تا بفهمی خدمت یعنی چه.
شماها توی شهرهای بزرگ نشستید و همین ازدحام و زیاده خواهی باعث مشکلات شده و اونوقت انتظار دارید یک نفر بیاد حلش کنه
در شهرهای کوچک هم میشود زندگی کرد
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
منم اون زمان 80تومن حقوق میگرفتم الان 1200میگیرم
Iran, Islamic Republic of
چطور همه الان نطقشون بازشده اونوقت که تومسئولیت بودید چرا کاری نردید