جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

نسل پلنگ ایرانی در معرض انقراض است

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب: 363854
سرگروه شکارچیان دوستدار طبیعت مرکز مازندران با اشاره به مخاطرات روزافزون حیات وحش در استان، گفت: متاسفانه نسل پلنگ ایرانی در معرض انقراض است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم از ساری، عارف آهنگر عصر امروز در همایش حلالیت شکارچیان مازنی از طبیعت در ساری اظهار کرد: شکارچیان روستای دارابکلای میاندرود در حرکتی ارزشمند و نمادین، اقدامی را صورت دادند تا در استان بتواند الگو شود.

وی افزود: شکارچیان در زیستگاه گونه های در معرض انقراض اقدامی صورت داده تا جلوی نابودی این گونه ها گرفته شود.

آهنگر با اشاره به اینکه انجام این اقدام شکارچیان دوستدار طبیعت غافلگیرانه بوده است، تصریح کرد: باید فرهنگ سازی منظمی در مورد حفاظت از محیط زیست در کشور صورت گیرد.

این دوستدار طبیعت با بیان اینکه شکار و صید بی رویه در طبیعت، زندگی را برای پرندگان نادر هم خطرآفرین کرده است، گفت: با ادامه این روند نسل گونه های جانوری در معرض نابودی است.

وی با اعلام اینکه آمار دقیقی از تعداد سلاح شکاری در اختیار شکارچیان در دست نیست، افزود: بر اساس آمارهای رسمی از هر هزار ایرانی، یک نفر به صورت متوسط با تفنگ شکاری خود اقدام به شکار می کند.

سرگروه شکارچیان دوستدار طبیعت مرکز مازندران با اشاره به در معرض انقراض قرار گرفتن قلاده پلنگ ایرانی در شمال ایران، گفت: تنها ۵۰۰ قلاده از این حیوان وحشی نادر در این خطه باقی مانده است.

وی با بیان اینکه ببر مازندران به طور کل در مازندران منقرض شده است، افزود: با روند شکاری که شکارچیان بر دل پرندگان طبیعت وارد می کنند، باید در آینده ای نزدیک در انتظار انقراض پرندگان نیز باید بود.

بهرام فغانی، رئیس اداره محیط زیست ساری نیز با اشاره به اینکه طرح حلالیت شکارچیان از طبیعت برای نخستین بار در مازندران در ساری انجام شده است، گفت: این اقدام با مشارکت خیرخواهانه شکارچیان روستای دارابکلای میاندرود صورت گرفته است.

وی افزود: باید برای حفاظت از محیط زیست از طرح های هدفمند و اصولی استفاده کرد.

در این مراسم با حضور ۴۰ نفر از شکارچیان روستاهای دارابکلا، اوسا و برسم شهرستان میاندرود، آیین توبه شکارچیان از این اقدام با تسلیم سلاح شکاری خود به اداره کل محیط زیست مازندران برگزار شد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *