چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱

تحلیل یک اسپانیایی از گسترش اندیشه امام

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 363637
ˈیوسف فرناندزˈˈدبیر فدراسیون اسلامی اسپانیا گفت: با وجود توطئه های گوناگون قدرتهای خارجی علیه جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از سه دهه اخیر، آرمانها و اندیشه های امام خمینی (ره) با سرعت شگرفی در جهان در حال گسترش است.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، وی پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در محل رایزنی فرهنگی ایران در مادرید افزود: اگرچه امام خمینی (رضوان الله علیه) ۲۵سال پیش از میان ما رفته است اما قدرتهای استکباری همچنان از شنیدن نامش به خود می لرزند زیرا انقلاب او نه تنها قرنهای بیستم و بیست و یکم بلکه قرنهای متمادی را تحت تاثیر خود خواهد داشت.

دبیر فدراسیون اسلامی اسپانیا گفت: خیزش ملتهای مظلوم و مستضعف برای دفاع از استقلال و حقوق خود، پیام اصلی انقلاب اسلامی ایران به جهانیان بود و مستضعفین اکنون هر روز با قدرت بیشتری به نبرد خود با جبهه استکبار ادامه می دهند.

فرناندز تصریح کرد: پیامی که امام خمینی برای همه بشریت فارغ از دین و نژاد و ملیت به ارمغان آورد، ایستادگی در برابر ظلم و استکبار و دفاع از آزادی ملتها بود.

وی خاطرنشان کرد : همین ویژگی است که موجب شده هر روز بیش از گذشته، انقلاب اسلامی در هر گوشه از جهان از جمله آمریکای لاتین که از نظر جغرافیایی بسیار دور از ایران است، هواداران و علاقه مندان بیشتری داشته باشد.

دبیر فدراسیون اسلامی ادامه داد که تاریخ ایران اکنون به دو مرحله مهم قبل و بعد از انقلاب اسلامی تقسیم می شود که شاخصه اصلی آن، ایستادگی در برابر امپریالیسم و صهیونیسم در سالهای پس از انقلاب است.

به عقیده وی، صهیونیسم با رویدادهایی نظیر ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و دامن زدن به اسلامگرایی افراطی و مشکوکی که تا پیش از آن وجود نداشت، تلاش می کند جنگ جهانی سوم را به راه اندازد و متاسفانه، سردمداران آمریکا و کشورهای اروپایی را نیز در دام خود گرفتار کرده است.

ˈمجید ابولقاسمیˈ سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا نیز در این مراسم گفت :نیمه خرداد هر سال، فرصت مناسبی برای تجدید میثاق با آرمانها و ارزشهایی است که امام راحل بر اساس تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) پایه گذاری کرده است.

وی افزود: ما افتخار می کنیم که بعد از بیست و پنج سال همچنان عشق امام در دل همه ایرانیان جریان دارد زیرا امام خمینی (ره) شخصیتی جاودانه برای همه ایرانیان است که در مسیر استقلال ، آزادی و اعتلای ایران گام نهاد و با نفوذ در قلبهای مردم ، آنها را با خود همراه و همدل کرد.

ابولقاسمی افزود :ایشان می خواست ایران را از سلطه استبداد و وابستگی به بیگانگان برهاند و در این راه سختیهای زیادی را به جان خرید.

سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا همچنین از شهدای قیام پانزده خرداد که به عنوان ˈنقطه آغازین قیام ملت شریف ایران علیه حکومت طاغوت، در تاریخ انقلاب می درخشدˈ یاد کرد و گفت که این قیام حق طلبانی بود که فریاد آزادی و آزادیخواهی سرداده بودند و این قیام ، سرلوحه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

ˈˈجعفر گونزالسˈˈ مترجم قرآن به زبان اسپانیایی و از کارشناسان اسلامی در اسپانیا نیز در این مراسم گفت: حدود ۳۰ سال پیش زمانی که من به اسلام گرویدم، در دانشگاه گرانادای اسپانیا بسیاری از دانشجویان مسلمان مغربی برای اینکه مورد تمسخر دیگران قرار نگیرند، نمازخواندن خود را حتی از همکلاسی هایشان پنهان می کردند اما وقتی امام خمینی (ره) بانگ تازه اسلام را در جهان سر داد، کار را به جایی رساند که همه مسلمانان با افتخار در همه جا نماز می خواندند و دانشجویان آرمانخواه و حقیقت طلب بسیاری در کشورهای غربی به اسلام گرویدند. ˈ

به گفته وی، هنگامی که ایشان پرچم اسلام را بار دیگر بر افراشت، زمانی بود که پرچم مسلمانان در پایین ترین نقطه قرار داشت و امام آبرو و شرف را به مسلمانان برگرداند.

کارشناس مسلمان اسپانیایی افزود: امام خمینی (ره) با رهبری آگاهانه و شجاعانه خود و به نام الله و اسلام نشان داد که می توان در برابر ابرقدرتهای غرب و شرق ایستاد، به ملتها اعتبار و عزت داد و دوره ای جدید را به روی جهان بشریت گشود.

گنزالس از اینکه دنیای غرب هنوز نتوانسته است اهمیت کار امام خمینی (ره) را درک کند، ابراز تاسف کرد و اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران یک طلوع و فجر جدید برای جهان اسلام بوده و معجزه ای است که بیداری اسلامی در کشورهای عربی را باید مقدمه ای کوچک در برابر تاثیرات شگرف و عمیق آن در آینده دانست.

نویسنده اسپانیایی خاطرنشان کرد که امام مرد خدا، عالم بزرگ و مردی فداکار بود که زندگی خود را در راه خدا طی کرد و راه رسول خدا و اهل بیت را ادامه داد .

گنزالس افزود : آمدن امام خمینی یک بیداری نه فقط برای جهان مسلمان، بلکه برای همه انسانهای ستمدیده بود و هنوز هم شاهد این امر هستیم .

این مترجم قرآن به زبان اسپانیایی افزود: تلاش، کوشش و روشنایی امام خمینی (ره)، نه تنها موجب پیروزی ستمدیدگان در کشوری همچون ایران و پایان غارتگری ثروتها و منابع کشور از سوی استعمارگران شد بلکه اجازه داد که نگرشی دیگر برای همه بشریت ایجاد شود که امروز خواهان ساخته شدن جهانی جدید، عادل و آزادتر هستند.

در این مراسم دهها تن از شخصیتهای فرهنگی و اجتماعی، رهبران جامعه مسلمانان و ایرانیان مقیم اسپانیا حضور داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *