شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

بازتاب انتخابات سوریه در رسانه‌ها

چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب: 363471
برگزاری انتخاباتی سوریه بازتاب‌های مختلفی در رسانه‌های جهان داشته است که برخی از آنان این فرایند را تایید کرده و برخی دیگر سعی کردند تا آن را نامشروع جلوه دهند اما در هر صورت نتوانستند حضور گستردم مرم را نادیده بگیرند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، برگزاری انتخاباتی سوریه بازتاب‌های مختلفی در رسانه‌های جهان داشته است که برخی از آنان این فرایند را تایید کرده و برخی دیگر سعی کردند تا آن را نامشروع جلوه دهند اما در هر صورت نتوانستند حضور گستردم مرم را نادیده بگیرند.

پایگاه خبری العربیه که همواره حامی تروریست‌ها در سوریه بوده و اقدام به انتشار اخبار آنان می‌کند با انتشار مطلبی که به انتخابات ریاست جمهوری سوریه پرداخته اعلام کرده است که انتخابات در شرایط سخت امنیتی در مناطق تحت کنترل رژیم اسد برگزار شده است.

این پایگاه خبری سخنان احمد الجربا رئیس شورای ملی سوریه (رهبر معارضان) را منتشر کرده و می‌نویسد: اپوزیسیون متحد سوریه به رهبری شورای ملی سوریه و احمد الجربا با نمایشی خواندن این انتخابات، از مردم این کشور خواستند که آنرا تحریم کنند. جامعه بین المللی نیز این انتخابات را محکوم و اعلام کرده که نتایج آنرا به رسمیت نخواهند شناخت.

از سوی دیگر شبکه خبری المیادین با پوشش گسترده انتخابات سوریه و مستقر کردن خبرنگاران خود در شهرهای مختلف سوریه همچون دمشق، حلب، حمص، القصیر و چندین شهر و روستای دیگر به انتقال اخبار انتخابات ریاست جمهوری سوریه پرداخت.

این شبکه خبری اعلام کرد که انفجرها و خمپاره‌هایی که شهر حلب را مورد هدف قرار دادند نیز نتوانستند مانع از مشارکت گسترده مردم در انتخابات شوند.

همچنین پایگاه خبری یورونیوز عربی نیز به انتخابات در سوریه پرداخته و سعی کرده است تا در صحت آن ایجاد شک کند. ایی پایگاه خبری می‌نویسد: به نظر می‌رسد که نتایج انتخابات از پیش مشخص است، از سوی دیگر یورونیوز به اخبار تروریست‌ها در روز انتخابات و تمصخر آن از سوی این گروه‌ها پرداخته است.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه روز گذشته(سه شنبه) برگزار شده و سه نامزد آن با یکدیگر به رقابت پرداختند، به دلیل هجم بالای استقبال مردم از این انتخابات مهلت آن به مدت ۵ ساعت تمدید شد.

پایگاه خبری فرانس ۲۴ نیز سعی کرد تا با نقل قول از معارضان انتخبات ریاست جمهوری سوریه را زیر سوال ببرد، این رسانه همچنین در یکی از مطالب منتشر شده خود می‌نویسد: در دمشق تناقض زیادی میان صف‌های طولانی در مقابل مراکز انتخاباتی و حلقه‌های پایکوبی و شادمانی برای پشتیبانی از بشار اسد و صدای انفجار خمپاره‌هایی که به نقاط مختلف شهر اصابت کرده و صدای توپخانه‌ها در اطراف آن و پرواز جنگنده‌ها بر فراز این شهر وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *