جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

نظر قرائتی درباره بالارفتن سن ازدواج

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 363128
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: دیر ازدواج کردن و چشم چرانی زن و مرد موجب افزایش طلاق شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی طی مراسمی که قبل از ظهر دوشنبه در جمع طلاب جامعه الزهرا برگزار شد به ایراد سخن در حیطه بایسته‌های تبلیغ در ماه رمضان از منظر قرآن کریم پرداخت و بیان داشت: هرعلمی باید واجب، مستحب، نیاز فرد یا نیاز جامعه را برطرف کند و با توجه به این که انسان سه نیاز شخصی، اجتماعی و عالی دارد، دین نیاز عالی او را رفع می‌کند.

مفسر قرآن کریم افزود: سه نوع علم مفید، مضر و غیر مفید و مضر وجود دارد و ما باید علمی را فرابگیریم که یکی از چهار نیاز را رفع کند.

وی عنوان کرد: بسیاری از درس‌های حوزه علمیه علومی هستند که فایده‌ای ندارند و همچنین بسیاری از تحلیل‌های سیاسی توهم هستند.

حجت الاسلام قرائتی با بیان این که ازدواج سومین نیاز انسان بعد از اکسیژن و غذا است، تصریح کرد: دیر ازدواج کردن و چشم چرانی زن و مرد موجب افزایش طلاق شده است.

مفسر قرآن کریم ابراز داشت: دروغ های زیادی در جامعه وجود دارد که تربیت آسان فرزند کم و صبر کردن پس از عطسه از جمله این‌ها هستند که با قرآن و حدیث منافات دارد زیرا پس از عطسه باید عجله کرد و تربیت فرزندان زیاد آسان تر از فرزند کم است.

وی با اشاره به چگونگی درس خواندن یادآور شد: مشکل دنیا این است که درس می‌خواند اما به نام پروردگار نیست؛ اگر می‌خواهید بدانید درس خواندن در شما تاثیر داشته یا نه ببینید تا چه اندازه آدمی درست شده‌اید.

لزوم پرهیز از علوم غیرنافع

حجت الاسلام قرائتی افزود: بسیاری از پژوهش‌های ما نقل است، اگر علمی هیچ یک از چهار نیاز را رفع نکند باید آن را رها کرد.

وی بیان کرد: من به همه چیز دنیا رسیدم و دنیا چزی نیست و دنیا برای کسی گل نمی‌شود، هدفتان را آخرت قرار دهید تا دنیا را هم داشته باشید.

عواقب بی حجابی

رئیس ستاد اقامه نماز عنوان کرد: دختر بی حجاب ممکن است در اجتماع به دام بیفتد و امراض روانی و مقاربتی، بالا رفتن آمار طلاق، ضرر علمی، سقط، بچه سرراهی، خودکشی، دیگرکشی، حرام زاده و ضرر علمی از عواقب زنا است و نظام خانواده را سست می‌کند.

یادداشت برداری از مطالعه

وی با تاکید بر یادداشت برداری افزود: دفترهایی برای یادداشت برداری در موضوعات مختلف و در مکان‌های مختلف منزل داشته باشید تا مطالبی که می‌بینید، می‌خوانید یا می‌شنوید را از یاد نبرید و در هنگام پیری از آن استفاده کنید و دراختیار دیگران هم قرار دهید.

حجت الاسلام قرائتی تصریح کرد: استفاده از تمثیل در گفتگو و تبلیغ، سخن حکیمانه و با خنده و شادی، بیان مختصر مهم ترین مسائل مورد نیاز مردم، تنوع داشتن جلسات بسیار خوب است و لازم است در تبلیغ آنها را رعایت کنیم.

وی افزود: مبلغان در سخنرانی فریاد نزنند و مختصر و مفید مطالب خود را بیان کرده و با الفاظ بازی نکنند تا مردم خسته نشوند.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این که نداشتن کینه دعاها را مستجاب می‌کند، افزود: نیت‌های خود را گسترده کنید و تاریخ و آیندگان را نیز درنظر بگیرید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقا شوهر کجا بود که ما ازدواج کنیم