يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

تندروی‌ها به انقلاب ضربه می‌زند

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب: 363127
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تندروی‌ها به انقلاب ضربه می‌زند، گفت: شهید بهشتی معتقد بود که «جاذبه باید بی‌نهایت باشد و دافعه نیز در حد ضرورت»، اما امروز شیوه دولتمردان بالعکس شده است.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری ظهر امروز در جمع روحانیون خوزستان در سخنانی اظهار کرد: وضعیت فرهنگی مردم در زمینه مسایل اعتقادی و دینی نسبت به دوران اول انقلاب ضعیف‌تر شده که باید این موضوع بررسی و تحلیل شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حل موضوع بدحجابی باید آسیب‌شناسی دقیقی صورت گیرد و تنها به برخورد با معلول اکتفا نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: موضوعات مهم فرهنگی از قبیل حجاب و عفاف به بحث‌ و تبادل نظر مفصلی نیاز دارد و با یکی دو جلسه قابل برطرف شدن نیست.

ناطق‌نوری ادامه داد: من معتقدم با قلع و قمع دختران و پسران، اوضاع فرهنگی جامعه خوب نخواهد شد بلکه این کار نتیجه عکس خواهد داد.

وی مشکلات اقتصادی را یکی از دلایل مهم در روی آوردن برخی افراد به بی‌حجابی دانست و گفت: برای رفع معضلات فرهنگی باید مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم رفع شود چراکه این موضوع تأثیری مستقیم بر فکر و روحیه مردم، به ویژه جوانان دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود به شرایط سیاسی حال حاضر کشور اشاره کرد و در پاسخ به سئوالی در خصوص علت سکوت سیاسی خود اظهار داشت: علت سکوت فعلی من مصلحتی است که در راستای تقویت نظام قائل به آن شدم.

وی با بیان اینکه من اصولگرای معتدل هستم اما اقدام‌های رادیکالی را به هیچ وجه قبول ندارم، خاطرنشان کرد: من همواره قاطعانه و صریح سخن گفته‌ام و ترسی از کسی ندارم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام اینکه نه اصلاح‌طلب است و نه اصولگرای تندرو اظهار داشت: روش رادیکالی دو جریان اصلاحات و اصولگرایی را به هیچ وجه قبول نداشته و مخالف این‌گونه تحرکات هستم.

وی در خصوص علت عدم موضع‌گیری در خصوص عملکرد دولت یازدهم نیز گفت: پاسخ من نسبت به این سئوال همان پاسخ مرحوم آیت‌الله فلسفی است که فرموده بود«در دوران قبل از انقلاب، حمله به دولت به سود اسلام و به ضرر آمریکا بود اما امروز حمله به دولت به سود آمریکا و به ضرر اسلام است».

وی افزود: واقعاً حمله و تضعیف دولت چیزی جز تضعیف اسلام و تقویت دشمنان نیست.

ناطق‌نوری با انتقاد از تخریب دولت یازدهم اضافه کرد: باید مسائل درونی را در محافل داخلی بیان و حل کرد و نیازی به مطرح کردن بر روی منبرها و رسانه‌ها نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تندروی را هیچ کس حتی مقام معظم رهبری هم قبول ندارد، اظهار داشت: تندروی‌های دو طرف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان به انقلاب ضربه زد.

وی با انتقاد از اقدام رادیکالی دولتی‌ها خاطرنشان کرد: با این شرایط که گروهی سر کار بیاید و گروهی دیگر را حذف کند، مملکت راه به جایی نخواهد برد، جراکه با حذف گروهی دیگر در واقع نظام تنها با ۵۰ درصد ظرفیت خود به کار ادامه می‌دهد و این به صلاح کشور نیست.

ناطق‌نوری با اشاره به اینکه مسئولان باید حرکت خود را بر اساس معیارهای مقام معظم رهبری تنظیم کنند، خاطرنشان کرد: شهید بهشتی معتقد بود که «جاذبه باید بی‌نهایت باشد و دافعه نیز در حد ضرورت»، اما امروز شیوه دولتمردان بالعکس شده است.

وی ادامه داد: دولتمردان مراقب باشند که نه فراتر از مقام معظم رهبری قدم بردارند و نه عقب‌تر از ایشان؛ چراکه در این صورت یا جزو خوارج خواهند شد و یا از قافله عقب خواهند ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جناب ناطق بهتره چشاتو خوب بشویی و به دوروبرت یه نیگاه بندازی ببینی افراطیون چطوری برات پشتک بارو میزنن
حمید
اونوقت تضعیف دولت دهم به نفع کی بود؟!!!!!!