چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۹
۱۹

حمیدیان: مورد تهاجم احمقانه روشنفکران سینما قرار گرفتم!

يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 362850
"حمیدیان" با انتقاد شدید از ارتباطات در سینما گفت: ارتباطات در عرصه سینما به‌گونه ای سبب منصرف کردن کارگردان برای انتخاب بازیگر می‌شود.
حمیدیان: مورد تهاجم احمقانه روشنفکران سینما قرار گرفتم!
به گزارش جهان، بابک حمیدیان بازیگر سینما در گفتگویی گفت: رضا کاهانی بخاطراین‌که مرا برای بازیگری درفیلمش انتخاب کرده، مورد انتقاد و سرزنش قرارگرفت، زیرا که من در فیلم "چ" بازی کرده‌ام.

وی با انتقاد از وضعیت انتخاب بازیگر توسط گروه کارگردانی در سینما گفت: من یک سفر داشتم که قبل از آن با بهمن فرمان‌آرا برای ایفای نقش در فیلمش توافق کرده‌ بودیم، وقتی از سفر بازگشتم، به علت این‌که دستیار وی با من مشکل دارد، نظر وی را عوض کرد و فرمان‌آرا منصرف شد. مشکل سینمای ما "دهن‌بینی" عوامل فیلمساز ما است.

این بازیگر سینما افزود: قبل از بررسی مشکلات در سینما از لحاظ تکنولوژی و انسانی همانند حضور کارگردان، فیلمنامه نویس و عوامل تولید خوب و تحلیل وضعیت مدیریتی سینما باید به ضعف و مشکل بزرگ سینما، رابطه و مشکلات آدم‌های سینما با هم بپردازیم.

وی ادامه داد: نمونه بارز این حرف، این است که کاهانی را به خاطر انتخاب من دراثرش سرزنش کردند. من از طرف روشنفکران سینما که دلایل بسیار ابلهانه و احمقانه دارند مورد تهاجم قرار گرفته‌ام.

حمیدیان اظهار داشت: از نظر من مشکل اصلی و واقعی هر بازیگری می‌تواند این باشد که در موردش نقد، تعریف، تمجید، بدگویی، ناحق و نادرست وجود داشته باشد و این قضیه تیشه به ریشه سینما می‌زند.

حمیدیان هم‌چنین تصریح کرد: بحران سینمای ایران، "حرف بردن" ، "حرف شنیدن" و"دهن بینی" فیلمسازان و عوامل تولید است و این غیبت و بدگویی و پشت سر افراد حرف زدن عادت دیرینه‌ماست.

بنده به صراحت می‌گویم که از طرف جماعت روشنفکر هدف نقد قرار گرفته‌ام.در حال حاضر کارگردان‌های عزیز کشورمان، همه بازیگران را عمیقأ می‌شناسند اما متأسفانه ۹۵ درصد تصمیم‌گیری بر عهده هیئت و دستیاران کارگردانی است و این موضوع با قدرت، تصمیم و نظر کارگردان را تغییر می دهند.

وی خاطرنشان کرد: البته می دانم که به خاطر این حرف‌ها، باید منتظر تماس و ارتباط عده‌ای با خودم باشم اما من این موضوع را پس از این در هر کجا که با من صحبت شود عنوان می‌کنم تا بدانند فلان دستیار به دلیل مشکل با من مانع از حضورم در فلان فیلم می‌شود، این‌ها انتقادهای احمقانه جماعت روشنفکر علیه من است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متأسفانه در جامعه ما که همه کلی ادعای خوب بودن دارند همچین پدیده زشتی بسیار رایج شده جدیداً و واقعا باید جامعه شناسان به آسیب شناسی این امر در حوزه های مختلف بپردازند.
اگه خودشو واسه آمریکا و ایادی اجنبی پرست داخلیش شیرین کرده بود مثل خانم... و آقای ....الان از نظر شما خیلی هم خوب بود حالا که مثل یک وطنپرست زیربیرق اجانب و شما ها نرفته شده خود شیرین
Iran, Islamic Republic of
اینقدر در زندگی مردم سرک نکشیم.... اینقدر فلان نکنیم.. نگاه امنیتی را از فرهنگ برداریم...

حالم از این جملات احمقانه به هم میخوره . نتیجش این شده.. . که یک عده بی غیرت وطن فروش بر علیه منافع ملی در فرهنگ سینما یکه تازی میکنند.

آهای مرتیکه کذاب بی ناموس... ببین یکسال نگذشته چه کثافتی به بار آوردی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اینجور توهین نکن بزرگوار .
متاسفانه در کشوری که نام شهید و جانباز نام ایران و اسلام را زنده و مزین می کند. در کشور ما فساد در سینمای ایران بسیار زیاد است و برای بار دوم که متاسفانه وزیر ضد ارشاد ما اصلا اهمیتی به این موضوع نمی دهد.
حسین
چند روز پیش مصطفی زمانی هم حرفهایی شبیه به همین مضمون زده بود.
Iran, Islamic Republic of
واقعا درسته
يك جور مافياي فاشيستي بر سينماي ما حاكمه كه حكومتي نيست اتفاقا مربوط به اهالي همين قشره
توفیقی از قزوین
البته این روشنفکران !!! در چماق کشی علیه الهام چرخنده هم نشان داده اند منطقشان چقدر قویه !!!
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر سینمایی که نمی تواند بازیگران مستقل و دارای هویت را تاب بیاورد . واقعا خاک ک ک ک ک ک ک ک ک ک ک
Iran, Islamic Republic of
دقت کردید تمام کسانی که در فیلم های ارزشی بازی می کنند مورد عنایت قرار می گیرند به طوری که انسان ناخو د آگاه به این می رسد که پشت این هجمه ها اتاق فکری باید باشد و الا چطور می شور به صورت هماهنگ انهم نه یک بار و دو بار تمام سایت ها و .... هجمه ها را اغاز می کنند
ugd
Iran, Islamic Republic of
بعد از حاتمی کیا و خانم .... حالا نوبت خود شیرینی این اقا رسیده است
تا چشت در آد معروفترين و بهترين ورشكارها و بازيگران و كارگردانان و... طرفدرار رهبري هستند
موسوی
من از طرف روشنفکران سینما که دلایل بسیار ابلهانه و احمقانه دارند مورد تهاجم قرار گرفته‌ام.

طرز بیان جملاتت خیلی زشته.
بازیگر خوبی هستی با اینکه ازت خوشم نمیاد ولی دلیلی نداره سالی بیستا فیلم بهت پیشنهاد بدن بازی کنی جو نگیرت سیمرغ گرفتی یکبار
نيست و نابود باد دشمنان اسلام و انقلاب و امام و رهبري و شهدا
صنم
یه دیکتاتوری عجیبی در جامعه هنری هست.به طوریکه هرکس کمی ارزشی باشه دهنشو سرویس میکنن و هزار تا صفت بد رو بهش میچسبونن.ولی اگه خودشون هر کاری کنن مجازه
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
در مظلومیت انقلاب و رهبری همین بس که طرفداران انقلاب در تنگنا قرار می گیرند. صبر انقلابی روزی به پایان می رسد و آن روز است که طومار این فتنه گری ها پیچیده خواهد شد
United States
زنده باد هنرمندان متعهد
شیعه و فکر شیعه در طول تارخ مظلوم وغریب بوده است
ایرانی پاک
من درباره سخنان ایشان نمیتوانم قضاوت حتمی کنم ولی بخشهایی از بدنه سینمایی ما همسو با کشور اسلامی و مردم مسلمان ایران نیست.
البته در دوره معاصر برخی(( تاریک فکرها )) رو خودشون اسم روشنفکر می گذارند.اسم اصلیشون تاریک فکره. اینها معمولا با خداوند اختلاف نظر دارند و ایمان قوی به اسلام و احکام اون(مثل حجاب و جهاد و ...) ندارند و به خاطر همینه که با موضاعات اسلامی(مثل امر به معروف و جهاد و دفاع مقدس و حجاب و...) میانه خوبی ندارند.