يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

عذرخواهی وزیر بهداشت از بیماران ام اس

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب: 362657
وزیر بهداشت گفت: شرمنده بیماران مبتلا به ام‌اس هستیم چون هنوز کار زیادی نتوانسته‌ایم برای‌شان انجام دهیم. با توجه به پژوهش‌های متعدد و روش‌های تشخیصی که وجود دارد نباید محدودیتی برای درمان و داروی مبتلایان ام‌اس وجود داشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری ام‌اس اظهار داشت: بیش از دو دهه است با بیماران ام‌اس در ارتباط هستم این بیماران با وجود بیماری به موفقیت‌های هنری و ورزشی دست پیدا کرده‌اند.
 
وی افزود:‌ از اینکه نتوانسته‌ایم کار خاصی برای بیماران انجام دهیم شرمنده‌ایم. درست است که در بحران دارویی یکسری کمک‌هایی از جمله اینکه سال گذشته 100 میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت برای بیماران ام‌اس هزینه شده است اما هنوز نتوانسته‌ایم کار خاصی برای آنها انجام دهیم.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: با توجه به پژوهش‌های متعدد و روش‌های تشخیصی که وجود دارد نباید محدودیتی برای درمان و دارویی مبتلایان ام‌اس وجود داشته باشد.
 
هاشمی گفت: در درمان و داروی بیماران مبتلا به ام‌اس همکاری‌های بین‌بخشی لازم است. اگر انجمن ام‌اس با وزارت بهداشت یکپارچه عمل کند سال آینده حتماً شرایط بهتری برای بیماران خاص خواهیم داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: بیماران ام‌اس با توجه به اینکه هوش و استعداد فراوانی دارند در رابطه با مشکلاتشان می‌توانند در تصمیم‌گیری‌هایی که برای آنها می‌شود به مسئولان کمک کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *