شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

همکاری تهران-کابل گسترش می‌یابد

جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 362579
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ولایت قندهار با اشاره به دیدار سفیر کشورمان در کابل از این ولایت گفت: در دیدار بهرامی با مسئولان قندهار نسبت به ادامه همکاری‌ تهران با کابل برای تقویت و گسترش روابط 2 کشور اطمینان داده شد.
به گزارش جهان، «حمیدرضا کریمی»، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ولایت قندهار در گفت‎وگو با فارس با اشاره به گسترش روابط دیپلماتیک تهران-کابل و سفر سفیر کشورمان در کابل به ولایت قندهار افغانستان، اظهار داشت: سفر « محمدرضا بهرامی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان به ولایت جنوبی قندهار از سوی مقامات سیاسی این ولایت به گرمی استقبال شد و در این دیدارها از ادامه همکاری‌های جمهوری اسلامی با دولت افغانستان اطمینان داده شد.
 
وی افزود: سفیر ایران در افغانستان در سفر به ولایت قندهار، با شماری از مقام‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ازجمله «توریالی ویسا» والی قندهار نیز دیدار و بر تقویت و توسعه روابط 2 کشور تأکید کرده است.
 
تلاش برای تسهیل روابط اقتصادی و رفع موانع موجود برای سرمایه‎گذاری
 
به گفته کریمی، یکی از اهداف سفیر ایران در سفر به ولایت قندهار و دیدار با تاجران این ولایت، در راستای تلاش و بررسی تسهیل روابط اقتصادی 2 کشور و رفع موانع موجود بر سر راه سرمایه‎گذاری تاجران ایران و افغانستان بوده است.
 
وی افزود: پیشرفت‎ها و مزیت‌‎های ایران در بخش‎های مختلف تولیدی غیرقابل انکار است و در این دیدارها بر گسترش روابط اقتصادی ایران با ولایت‌های جنوبی افغانستان تاکید شد.
 
سرکنسول ایران در قندهار در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این نمایندگی یادآور شد که با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در این ولایت به تازگی دوره آموزشی عکاسی خبرنگاری پایان یافته که طی مراسمی با حضور سفیر ایران به 60 نفر از کسانی که تمامی دوره‎های آموزشی عکاسی خبرنگاری را با موفقیت سپری کرده بودند، گواهینامه اعطا شد.
 
اظهار قدردانی والی قندهار از همکاری‌های ایران  
 
«توریالی ویسا» والی ولایت قندهار نیز در دیدار با محمد رضا بهرامی سفیر کشورمان با اشاره به اشتراکات 2 کشور اظهار داشت که ایران و افغانستان روابط نیک تاریخی و اشتراکات فروانی دارند و جمهوری اسلامی در مقاطع مختلف همواره به افغانستان کمک و همکاری کرده که بسیار قابل تقدیر است.
 
سفیر کشورمان در ادامه دیدارها با مقامات افغان در ولایت قندهار از توریالی ویسا والی این ولایت دعوت کرد تا به استان «گیلان» سفر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *