يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۴

روایت راستگو از لغو دعوت دانشگاه تهران و برخورد حذفی با وی

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 362382
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از دلایل ممانعت از حضور خود در دانشگاه تهران جزئیاتی را اعلام کرد.
روایت راستگو از لغو دعوت دانشگاه تهران و برخورد حذفی با وی
به گزارش جهان، الهه راستگو در گفت و گو با فارس با اشاره به اینکه جلسه شورای هماهنگی کانون فرهنگی هنری باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران از وی برای حضور در اولین همایش دانشجویی تجلیل فعالان مسئولیت اجتماعی دعوت کرده بودند، گفت: مسئولان این همایش که دعوت نامه رسمی برأی حضور در أین مراسم ارسال کرده بود ند طی تماسی أعلام کردند به دلیل فشار هایی که به انها وارد شده مجبور به پس گرفتن دعوت خود شده اند.

وی ادامه داد: صبح دوشنبه که قرار بود جلسه در ساعت ۱۶:۳۰ همان روز برگزار شود، خانمی طی تماس اطلاع داد که معاون فرهنگی وزارت علوم به معاون فرهنگی دانشگاه تهران اعلام کرده که اسم الهه راستگو را از لیست مهمانان حذف کنند.

راستگو اضافه کرد: ساعتی قبل از برگزاری مراسم به بنده اعلام کردند نباید در این جلسه حضور پیدا کنم، چرا که وزارت علوم به دست اندرکاران برگزاری این همایش فشار آورده که این جلسه باید بدون حضور راستگو برگزار شود و در صورتی که این اتفاق بیفتد، دیگر اجازه برگزاری هیچ برنامه ای به این باشگاه داده نمی شود.

وی دلیل این کار را از زبان مسئولان دانشگاه، عدم کنترل در نحوه اداره جلسه اعلام کرد و گفت: اما باید بگویم من روزانه در نقاط مختلف شهر تهران جلسات به مراتب بزرگتری را أداره می کنم.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه گفت: از نظر من مشکلی وجود ندارد؛ میزبان مهمان دعوت کرده و بعد هم منصرف شده است. البته بگویم که امروز تعدادی از دانشجویان برای عذرخواهی پیش من آمدند.

وی در پاسخ به این پرسش که اعلام شده علت این اتفاق، رای دادن وی به قالیباف در جریان انتخاب شهردار تهران بوده، گفت: نمی دانم. احساس می کنم این دولت که دولت اعتدال است، باید تذکری در این امور بدهد.

راستگو با تاکید بر این موضوع که مردم بنده را با رای خود انتخاب کرده اند، گفت: مردم ما فهیم هستند و فرق بین بد و خوب را می دانند و معنای رفتارهای اینگونه را متوجه می شوند. من فکر خاصی در مورد این موضوع نمی کنم، ولی باید نوع نگاه به الهه راستگو تغییر کند.برخورد های دیکتاتور مابانه و حذفی در فضای امروز دیگر جائی ندارد .

وی در پایان گفت: قرار نبوده در این جلسه حرف سیاسی زده شود. شخصا خود بنده در امورات اینچنینی ورود پیدا نمی کنم. میزبان این همایش هم دانشجویان بودند،‌ نه معاون فرهنگی .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *