دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

جنگ‌سوریه از 12سال پیش آغاز شده‌بود

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب: 361828
نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس بیان داشت: جنگ سوریه از 12 سال پیش و بعد از ترور برادر بشار اسد آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سعید عاکف ظهر امروز در نشستی که با موضوع سوریه و تداوم سوم خرداد در حوزه علمیه نواب صفوی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اگر حزب‌الله لبنان وارد جنگ سوریه نمی‌شد تروریست‌ها نه تنها سوریه و عراق را می‌گرفتند بلکه امروز ما را هم در ایران درگیر خود می‌کردند.
 
وی بیان داشت: ما مدارکی داریم که نشان می‌دهد جنگ سوریه از 12 سال قبل و بعد از ترور برادر بشار اسد که فردی ضداسرائیلی بود آغاز شد.
 
عاکف با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی برای ایران نیز برنامه دارند، افزود: گروه‌های تکفیری بعد از شکست در سوریه در حال آموزش این گروه‌ها در ایران هستند و می‌خواهند از ایرانی‌ها و یا افغانی‌هایی که چند سال در ایران حضور داشتند و آگاهی کافی از مناطق مختلف ایران دارند استفاده لازم را ببرند.
 
عاکف تصریح کرد: ترکیه یکی از ژاندارم‌های‌ آمریکا در منطقه در خصوص بحث سوریه بود و نخست‌وزیر این کشور منافقانه روابط نزدیکی را با بشار اسد برقرار کرد و با سوءاستفاده از همین ارتباط اسلحه و نیروی نظامی در سوریه پیاده کرد.
 
وی با بیان اینکه ژاندارم دیگر آمریکا و اروپا در این ارتباط اردن بود، اضافه کرد: شاه اردن در کنگره آمریکا بحث هلال شیعی را در منطقه مطرح کرد و خواستار جلوگیری و پیشرفت شیعه در منطقه شد.
 
وی ابراز داشت: بحران سوریه از شهر خالدیه آغاز شد که فرماندار آن با دستور غربی‌ها برخورد بسیار بدی با اهل تسنن داشت و بعد از آن قرضاوی حکم کشتن شیعیان را صادر کرد و تروریست‌ها بعد از تصرف شهر خالدیه تمام شیعیان را به شهادت رساندند و کودکان 5 ساله را به دار آویختند.
 
وی ادامه داد: تروریست‌ها با پیشروی بیشتر به شهر القصیر رسیدند و آن را به قلب اقدامت تروریستی  خود تبدیل کردند و برای دو سال برای خود در این شهر آذوقه و مهمات جمع‌آوری کردند و به دنبال حمله به جنوب لبنان بودند اما با ورود حزب‌الله لبنان به سوریه در نهایت این شهر در ماه گذشته آزاد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *