کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جنگ‌سوریه از 12سال پیش آغاز شده‌بود

3 خرداد 1393 ساعت 18:00

نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس بیان داشت: جنگ سوریه از 12 سال پیش و بعد از ترور برادر بشار اسد آغاز شد.


به گزارش جهان به نقل از فارس، سعید عاکف ظهر امروز در نشستی که با موضوع سوریه و تداوم سوم خرداد در حوزه علمیه نواب صفوی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: اگر حزب‌الله لبنان وارد جنگ سوریه نمی‌شد تروریست‌ها نه تنها سوریه و عراق را می‌گرفتند بلکه امروز ما را هم در ایران درگیر خود می‌کردند.
 
وی بیان داشت: ما مدارکی داریم که نشان می‌دهد جنگ سوریه از 12 سال قبل و بعد از ترور برادر بشار اسد که فردی ضداسرائیلی بود آغاز شد.
 
عاکف با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی برای ایران نیز برنامه دارند، افزود: گروه‌های تکفیری بعد از شکست در سوریه در حال آموزش این گروه‌ها در ایران هستند و می‌خواهند از ایرانی‌ها و یا افغانی‌هایی که چند سال در ایران حضور داشتند و آگاهی کافی از مناطق مختلف ایران دارند استفاده لازم را ببرند.
 
عاکف تصریح کرد: ترکیه یکی از ژاندارم‌های‌ آمریکا در منطقه در خصوص بحث سوریه بود و نخست‌وزیر این کشور منافقانه روابط نزدیکی را با بشار اسد برقرار کرد و با سوءاستفاده از همین ارتباط اسلحه و نیروی نظامی در سوریه پیاده کرد.
 
وی با بیان اینکه ژاندارم دیگر آمریکا و اروپا در این ارتباط اردن بود، اضافه کرد: شاه اردن در کنگره آمریکا بحث هلال شیعی را در منطقه مطرح کرد و خواستار جلوگیری و پیشرفت شیعه در منطقه شد.
 
وی ابراز داشت: بحران سوریه از شهر خالدیه آغاز شد که فرماندار آن با دستور غربی‌ها برخورد بسیار بدی با اهل تسنن داشت و بعد از آن قرضاوی حکم کشتن شیعیان را صادر کرد و تروریست‌ها بعد از تصرف شهر خالدیه تمام شیعیان را به شهادت رساندند و کودکان 5 ساله را به دار آویختند.
 
وی ادامه داد: تروریست‌ها با پیشروی بیشتر به شهر القصیر رسیدند و آن را به قلب اقدامت تروریستی  خود تبدیل کردند و برای دو سال برای خود در این شهر آذوقه و مهمات جمع‌آوری کردند و به دنبال حمله به جنوب لبنان بودند اما با ورود حزب‌الله لبنان به سوریه در نهایت این شهر در ماه گذشته آزاد شد.


کد مطلب: 361828

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/361828/جنگ-سوریه-12سال-پیش-آغاز-شده-بود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com