جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۴
۲۱

برخورد با کارشناس وزارت نفت به‌خاطر یک مصاحبه!

چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 361291
پرونده یک کارشناس حوزه نفت به خاطر یک مصاحبه و انتقاد وی از سازمان محیط‌زیست، به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان نفت ارسال شد.
برخورد با کارشناس وزارت نفت به‌خاطر یک مصاحبه!
به گزارش جهان، وطن امروز نوشت:  این کارشناس باسابقه نفت، اوایل اسفندماه سال گذشته مصاحبه‌ای با «وطن‌امروز» انجام داد که طی آن به انتقاد از فضاسازی‌های سازمان محیط‌زیست درباره کیفیت بنزین تولید داخلی پرداخت.

البته این کارشناس هیچ اظهارنظری علیه سیاست‌های آن زمان مجموعه نفت نکرده و در کل به دفاع از عملکرد وزارتخانه و مجموعه‌های نفت در تولید بنزین پاک پرداخته بود. با این حال گویا همزمان با این مصاحبه، برخی رویکردها و سیاست‌های مجموعه نفت تغییر می‌کند و این مجموعه و آن سازمان زیست‌محیطی در سطوح بالا درباره بنزین با یکدیگر هم‌عقیده می‌شوند. بنابراین کارشناس یاد‌شده که فقط به بیان دیدگاه کارشناسی خود پرداخته بود، قربانی عدم‌اطلاع از این روند شده است.

یک منبع آگاه در وزارت نفت در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» اظهار داشت: آقای سیدعلی س - م بیش از ۲۰ سال است به عنوان کارشناس و مدیر در حوزه نفت فعالیت دارد اما در ماه‌های اخیر با بدترین شرایط کاری مواجه بوده است چرا که یک مقام ارشد حوزه نفت، خواستار برخورد با وی شده است.

این منبع آگاه ادامه داد: پس از انتشار مصاحبه «وطن‌امروز»، پرونده این کارشناس به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان نفت فرستاده شد.

وی با بیان اینکه این کارشناس از هرگونه مصاحبه با رسانه‌ها بویژه رسانه‌های مشخص منع شده است، گفت: این فرد که از کارشناسان مجرب نفت است، هم‌اکنون وضعیت روحی مناسبی ندارد و از زمانی که با دستور یک مقام ارشد نفتی به هیات بدوی معرفی شده، این موضوع تاثیر منفی در زندگی شخصی و اداری وی داشته است. به گفته این منبع آگاه، سیدعلی س - م اکنون در انتظار حکم هیات بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان نفت است.

اقدامات تنبیهی برای کارشناسان نفت!


در همین زمینه، برخی حاضران و کارشناسان در میزگرد دانشجویی «واردات بنزین» که روز دوشنبه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد نیز از توبیخ کارشناسان حوزه نفت ابراز نگرانی و تاسف کردند.

مجری این برنامه دانشجویی گفت: «از پتروشیمی‌ها دعوت کردیم اما بعضی از آنها اظهار کردند از سوی مقامات ارشد به آنها گفته شده است نباید درباره بنزین مصاحبه و اظهارنظر کنند چون به گفته آنها، موضوع بنزین حالت عادی ندارد و امنیتی شده است. بنابراین اجازه صحبت ندارند!» جلیل سالاری قائم‌مقام سابق شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز در این میزگرد اظهار داشت: «متاسفانه سیستم کنونی در حوزه نفت، اقدامات تنبیهی انجام می‌دهد و دستورالعمل‌هایی صادر شده است مبنی بر ممنوعیت کارشناسان و مدیران از مصاحبه با برخی رسانه‌ها اما من شخصا اعتقاد دارم جایی که منافع ملی کشور و ارزش‌های نظام مطرح است، قطعا بر بسیاری از دستورالعمل‌ها ارجحیت دارد... اگر کارشناسی نظر می‌دهد، نباید با شأن و منزلت کارشناسی‌اش بازی کنیم و او را توبیخ کنیم».

سیدعلی س- م چه گفته بود؟


شاید برای مخاطبان جالب باشد که سیدعلی س - م به عنوان کارشناس حوزه نفت در مصاحبه خود با «وطن‌امروز» چه گفته بود که اکنون به دستور یک مقام ارشد وزارت نفت باید به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان نفت پاسخگو باشد.

این جملات بخشی از اظهارات این کارشناس است: «ما همه فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه‌ها را در آزمایشگاه‌های کامل و مجهزی که در اختیار داریم، مورد آزمایش قرار می‌دهیم. همچنین فرآورده‌های وارداتی را نیز کنترل می‌کنیم... بنابراین وقتی این مشخصات و استانداردها تدوین و نوشته شده و ما هم موظف هستیم بر اساس آن کار کنیم و حتی آزمایش‌های لازم را هم انجام می‌دهیم، دیگر نیازی نیست که سازمانی بیاید و بگوید مطابق استاندارد هست یا نه... سال‌هاست نتایج آزمایشات بنزین‌های تولیدی را به سازمان ملی استاندارد می‌دهیم... بارها هم به مجموعه همکاران خانم ابتکار گفته‌ایم که آزمایشگاه‌هایی در کشور وجود دارد که می‌توانیم به آنها مراجعه کنیم تا حقایق برای همه آشکار شود...

ما توزیع و مصرف بنزین یورو۴ را آغاز کرده‌ایم... نمی‌خواهم به خانم ابتکار جسارت کرده باشم اما متاسفانه نظرات کارشناسی توسط افراد ذی‌صلاح و کارشناس ابراز نمی‌شود... الان ما مدعی هستیم که آنها (محیط‌زیست) یکطرفه به قاضی رفته‌اند و درباره کیفیت بنزین اظهاراتی می‌کنند که موجب ایجاد فضای بیم و وحشت میان مردم می‌شود... من بارها به عنوان یک کارشناس از آقایان گلایه کرده‌ام که چرا اجازه می‌دهید هرکسی اظهارنظر کند. ما تا به حال به خودمان جرات ندادیم درباره مسائلی که به سازمان محیط‌زیست مربوط می‌شود ورود کنیم و اظهارنظر داشته باشیم. به نظرم این برگرفته از حیای مسؤولان عالیرتبه وزارت نفت است که تا به حال به اظهارنظر برخی‌ها از جمله خانم ابتکار عکس‌العمل نشان نداده‌اند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علي ساماني
Iran, Islamic Republic of
برخورد با اين كارشناس نفتي نشان از اين دارد كه در پشت‌پرده‌ انحصار واردات بنزين توسط آقاي هـ... ، همسر خانم ... و وزارت نفت بايد رابطه‌اي ويژه وجود داشته باشد. الله اعلم
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
علتش این است که آلودگی بنزین بدون تست معلوم شده است.
محسن
Iran, Islamic Republic of
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟ کدوم آدم با انصافی میتونه بهتر شدن چشمگیر هوای تهران در یکی دو ماه اخیر رو انکار کنه؟ یه ذره انصاف هم خوب چیزیه.
البته به لطف وزش بادهای بهاری
روحانی اولین رئیس جمهور 4 ساله ایران
ای خدا این چهار سال رو هرچه زودتر تموم کن
رضا
آزادی بیان از نوع هاشمیون.
حق دارند بااو برخورد کنند چون برخلاف ادعای این جماعت اصلا طاقت مخالف را نداردند این بنده خدا حرف بدی نزده این گوی و این میدان اما به هم حزبی انها برخورده و شانتاژهای خانم ابتکار را رد کرده راستی این سر کار ابتکار که برای امواج ماهواره و موبایل و غیره و زیان های ان گرد و خاک میکرد چرا وقتی جناب وزیر محترم بهداشت گفت این چنین نیست غوغا نکرد برای اینکه ان وزیر محترم حرف حق میزد این خانم هم اینجا جرات تاخت و تاز نداشت
Iran, Islamic Republic of
همیشه واردات سود سرشاری برای آقایان دارد پس تولید داخل رو بیخیال.
تازه خزانه که خالی بود پول 10 میلیون لیتر رو چجوری جور میکنه زنگنه.
و آخر تا زمانی که نفت داریم و پول مفت نفت دست آقایون تا برای خودشون خرج کنن تولید داخل تعطیل.
اصلاح طالبان حتی از یک نظز کارشناسی توسط یک فرد با سواد هم به خشم می آیند!!
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
این هم نخبه پروری و اعتدال در دولت تدبیر و امید
Iran, Islamic Republic of
در تمام سازمانها اينگونه برخورد مي كنند و دليل و منطق حكفرما نيست
Iran, Islamic Republic of
حرف حق تلخه! قرآن ميفرمايد :حق رابگوئيد اگر چه به ضرر شماباشد.
Iran, Islamic Republic of
نشریات بسته !! کارشناسان خفه !! نمایندگان مجلس ساکت!! .......... واقعا این همه فعالیت مسئوولین دولتی جای تقدیر دارد!!!!!!!!!
United States
دیکتاتورتر از کارگزارنی ها و مشارکتی ها خودشونند.
Iran, Islamic Republic of
استاندارد یورو و اشکال بنزین پتروشیمی بهانه ای بیش نیست تا مجدد بنزین وارد شود و کمیسیون ورود خرج انتخابات آینده شود
تازه این کارشناس و دیگر همکارانش شانس آوردند این آقا وزیر دولت سرهنگ نیست با تدبیر خانه نشینش کردن .
Iran, Islamic Republic of
خودکامگی یعنی همین ... دولت اصلاحات ..... تدبیر و امید
برخورد گازانبری رو پایانی نیست!
Iran, Islamic Republic of
اين آقاي كارشناس حتما نه سوادداره نه شناسنامه!!!!!!!!!
واردات بنزین وابسته به سیاست های خارجی ایران و وادادگی مسئولین در مقابل خارجی ها است.
اما کسانی که مدعی افزایش واردات در دولت قبلی هستند چراباید واردات بنزین را که از محصولات استراتژیک است را بدون هیچ دلیل موثق افزایش دهند. به نظر می رسد برداشت مسئولین ما از سخنان رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی باعث این امر شده که البته بسیاری از افراد مخالف به دلیل بی سوادی توانایی تحلیل این گونه امور را ندارند.
علی
Iran, Islamic Republic of
حالا بیاد زحمت بکش و کارشناس بشو !
بله دیگه خانم محیط زیست الکی به کیفیت بنزین های باکیفیت تولید داخل گیر می دهند تا همسرشان آقای بنزین بتوانند با واردات بنزید سودهای کلان به جیب بزنند.