جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۱
عضو شورای شهر تهران:

برخی اعضای اصلاح‌طلب شورا تمامیت‌خواه‌اند

سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 361187
عضو شورای اسلامی شهر تهران می گوید: شورا در هفته دو نوع جلسه دارد یکشنبه ها و سه شنبه ها ؛ جلسات یکشنبه ها غیر علنی است و سه شنبه ها با حضور رسانه ها و مردم به طورعلنی می باشد متاسفانه دیده شده برخی دوستان مسائل حاشیه ساز و مساله آفرین را سه شنبه ها طرح می کنند در حالی که جای آن در جلسات روز یکشنبه و در فضای کارشناسی است.
برخی اعضای اصلاح‌طلب شورا تمامیت‌خواه‌اند
به گزارش جهان، محسن پیرهادی عنوان کرد: شهرداری در واگذاری قدرت به مردم یک سرو گردن از دستگاه های اجرایی بالاتر است چون وظایف و بودجه ها را با ایجاد شورایاری و مدیریت محله به مردم واگذار کرده است. این نگاه و باور باید تغییر کند تا شهرمان را با یک هزینه کمتر اداره کنیم و باید به مردم پاسخگو باشیم اما اگر مردم را در اداره شهر و قدرت سهیم کنیم دیگر مردم به مردم پاسخگو خواهند بود حتما مردم کار را با کیفیت و انرژی بیشتر انجام می دهند.

  مصاحبه محسن پیرهادی با افکار را در ادامه بخوانید:

س. دغدغه شما برای ورود به شورای اسلامی شهر تهران؟
ج. چون در شهرداری کار کرده بودم و با توجه به ذهنیتی که داشتم فکر کردیم بتونیم کمکی کنیم زیرا در ساختار اجرایی شهرداری حضور داشته و مشکلات و نیازهای مردم در حوزه اجرا آشنا بودم و بهتر مسائل شهر را می شناسیم و اگر در مقام برنامه ریزی و نظارت قرار گیریم به اداره بهتر شهر کمک خواهیم کرد.

چون با خواسته های حوزه اجرا آشنا بوده در نتیجه در برنامه ریزی ها وسیاستگذاری مردم بهتر منتفع شده و رضایتشان جلب می شود لذا در طول فعالیتم در شهرداری نیازهای شهروندان نسبت به شهر و مدیریت اجرایی از نزدیک لمس کردیم بواسطه این نزدیکی چنین دغدغه ای داشتیم.

س. شورای سوم در شهرداری بودید، شورای چهارم چه تفاوتی با دوره های قبل دارد؟
ج. شوراها هر چه به جلو می روند مکمل فعالیت ها و عملکرد دوره های قبل می شوند به نوعی جز شورای دور اول که خاطره تلخی از آن در اذهان وجود دارد به دلیل دعواها و تنش های سیاسی که داشت اما در شورای دوم و سوم وضعیت روبه رشدی را شاهد بودیم. اما در شورای چهارم تا به امروز فارغ از سلیقه های سیاسی که برخی دوستان دارند و بعضا اعمال می کنند ولی به لحاظ مطالبه گری نظارت و داشتن دغدغه خدمت به مردم عملکرد پررنگ تری نسبت به دوره های قبل دارد، شورای دور دوم و سوم کارنامه قابل قبولی داشتند به ویژه شورای سوم به دلیل حضور سلایق مختلف سیاسی با یکدیگر کار کرده و به دلیل اختلافات سیاسی شهر و مدیریت شهری را به چالش نکشاندند.

س. البته در شورای سوم یک جریان سیاسی با گرایش های متفاوت بر فضای کلی آن حاکم بود و در مواقع بحرانی یا اختلافی به صورت ریش سفیدی یا با وساطت بزرگان قوم مسائل رفع و رجوع می شد ولی چالش های ابتدایی شورای چهارم نشان داد که بستر برای اختلافات و چالش های عمیق وجود دارد؟
ج.اگر خواسته ها و سهم خواهی های سیاسی کنترل نشود و دوستان شرایط خود را کنترل نکنند امکان بروز مشکل وجود دارد ولی در شش ماه گذشته جزء در موارد خاص که مسائل سیاسی چاشنی کار شده بود که معمولا از سوی جریان سیاسی رقیب معمولا شکل گرفته است و جریان اصولگرای شورا شروع کننده موارد اختلافی نبوده و نخواهد شد.

دو انتخاب جدی را در ابتدای راه اعضا با آن روبه رو بودند یکی انتخاب شهردار تهران بوده اما نکته مهم اینکه تا حدودی برخی دوستان نسبت به ما بی مهری دارند و برخی مواقع قدردان آن هم نیستند این است که هر چند در ظاهر اصولگرایان پیروز این میدان یعنی انتخاب شهردار بودند ولی تمامی اعضای اصولگرا و شهردار ما معتقد بودند که از ظرفیت های کارآمد تمامی گروه ها و جریان ها موجود در شهرداری استفاده شده است و دوستان رقیب باید به این نکته مهم توجه داشته باشند زیرا آقای قالیباف به دنبال حذف ظرفیت های جریان مقابل اصولگرایی در چینش های جدید مدیریت شهری نرفت و از افرادی که به رغم وابستگی حزبی؛چون حفظ منافع مردم برای آنها یک اصل بود به کارگیری شده اند متاسفانه دوستان اصلاح طلب شورای شهر به این نکته توجه کمی داشتند .

س. پس شما اعتقاد دارید که فضای دو قطبی حاکم بر شورای شهر فعلی کار مدیریت شهری را با پیچیدگی و سختی های زیادی همراه ساخته است؟
ج.من تصورم این است تعداد نادری از دوستان اصلاح طلب ما در شورای شهر روحیه تمامیت خواهی دارند.

س. مدیریت شهری فارغ از فضای حاکم بر شورای شهر بدنبال اداره شهر بر اساس سیاست و خط مشی ابلاغی است به نظر شما ؟
ج.مهم این است که شهرداری مطالبات مردم از تمام سلیقه ها را پیگیری کند؛بنده از قبل انتخاب شهردار و رییس شورای شهر؛شعار شورای شهریک شورای اجتماعی است نه یک شورای سیاسی طرح نموده و بر اساس آن عمل کرده ایم اما متاسفانه برخی دوستان در شورای شهر قابل قبول نبود و تلاش داشتند با موضع گیری های خاص این شورا را سیاسی کنند.

س.لطفا به برخی از این رفتارهای دوگانه و سیاست زده و جنجال آفرین اشاره بفرمایید؟
ج.به طور مثال یک اشکالی در شهرداری است شورا در هفته دو نوع جلسه دارد یکشنبه ها و سه شنبه ها ؛ جلسات یکشنبه ها غیر علنی است و سه شنبه ها با حضور رسانه ها و مردم به طورعلنی می باشد متاسفانه دیده شده برخی دوستان مسائل حاشیه ساز و مساله آفرین را سه شنبه ها طرح می کنند در حالی که جای آن در جلسات روز یکشنبه و در فضای کارشناسی است.

س.به نظر شما طرح اصل موضوع اشکال دارد و یا اینکه در حضور رسانه ها می باشد درست نیست و رسانه ها نامحرم هستند؟
ج.هیچ کدام از این دو مشکل ندارد به شرط اینکه موضوع از قبل طرح شده باشد و توجیهات طرفین و جلسات کارشناسی برگزار شده و در صورتی که تخلف یا انحراف از ضوابط و قوانین محرز باشد هیچ اشکالی در رسانه ای شدن نیست و حتی دیده شده در مواقعی جریان حامی شهردار نیز اشکالات قانونی که در راستای دفاع از حقوق مردم بوده را طرح و خواستار پاسخگویی مدیریت شهری بوده است اتفاق اصولگرایان شورا معتقد به حاکمیت فضای نقد مشفقانه و به دور از تخریب برای خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و اداره بهتر شهر هستند و از آن استقبال می کنند؛ اگر شورا به این نتیجه برسد که مردم مطالبات اجتماعی – خدماتی دارند بدنبال آن هستند که شهرشان تمیز و پاک باشد یا استفاده از حمل و نقل عمومی بهتر هستند و دنبال خدمات خوب هستند و کاری ندارند کدام جریان سیاسی به آنها خدمات داده است و مردم به دنبال گروه کاری خدمات رسان و تلاشگر هستند و حتی شاید در رای دادن توجه زیادی به گرایشات سیاسی نداشتند.

س.خط قرمز جنابعالی و یا جریان سیاسی اصولگرایان در منشور و میثاق نامه درون گروهی شان در ارتباط با فعالیت در شورای شهر تهران چیست؟
ج. ما باید به دنبال حق و حقیقت باشیم و خط قرمزما خروج از این اصل است و اگر منافع گروهی ما گره بخورد با چیزی که حقیقت نیست ما نباید بر روی آن اصرار بورزیم مثلا اشکالی در عملکرد مدیریت شهری است باید صادقانه برخورد کنیم، نباید به دنبال پنهان سازی یا خوشحالی جریان حامی خود باشیم بلکه رضایت خدا و مردم باید محور هر اقدامی باشد و در مسیر حق قرار گیریم و خط قرمز ما پایبندی به صداقت و حقیقت است که اگر از آن عدول کنیم دیگر مفهومی به نام اصولگرایی معنا ندارد.

یا به نوعی اگر به دنبال حاکم کردن اخلاق در بین شهروندان هستیم اول باید از خودمان شروع کنیم و عامل به آن باشیم ما اینقدر که باید پایبند به ارزش ها و آموزه های دینی و احکام الهی باشیم و پایبندی به حزب،اصولگرایی باشیم در اصل معنای اصولگرایی پایبند به این نکات است بدون این ارزش ها اصولگرایی هویتی ندارد و باید کنار بگذاریم.

س.آیا حل و فصل مشکلات و مسایل شهر تهران در گرو مشارکت گروه های سیاسی است یا وجود گروه های اجتماعی با تخصص های مورد نیاز راهکار موثر تر است؟
ج.به طور قطع گروه های اجتماعی متدین برای اداره شهر باید ورود پیدا کنند البته اگر یک فرد یا گروهی از افراد سیاسی این رویکرد اجتماعی را قبول داشت و برای اداره شهر تهران آمد خوب است اما اینکه گروه های سیاسی صرف حضور در یک رقابت حزبی به این مهم ورود پیدا کنند تا مسائل شهر را حل وفصل کنند این مورد قبول نیست ،شروع کننده موضوع باید گروه های اجتماعی باشندشاید بهتر باشد یک فرد توانمند سیاسی با جمعی از افراد متخصص در انتخابات ورود نماید به نظرم اشکالی ندارد زیرا مسائل و نیاز امروز تهران امور اجتماعی و خدماتی است.

س.به نظر شما شورای شهر چهارم با این تعریف شما همخوانی دارد؟
ج. این اشکال تا حدی به این دوره وارد بود و هست،بهتر است گروه های اجتماعی توانمند و با تجربه در تهران شکل بگیرد و آینده شورای شهر را در انتخابات بعدی رقم بزنند، منافع بیشتری به مردم و شهروندان تهرانی برسد و این خلا هم اکنون احساس می شود مثلا در برخی از حوزه های تخصصی و فعالیت های مرتبط به شهر تهران نیاز به حضور مشاوران و اعضای خبره است که در بین اعضا نیستند.

س. در دوره شورای چهارم کمیسیون های جدیدی اضافه شد از جمله کمیسیون نظارت و امور حقوقی ،ضرورت این راه اندازی چه بود؟
بحث نظارت از شئونات و ماموریت اصلی این نهاد است و تعداد اعضا ، بودجه و نقش و وظایف شهرداری به شدت افزایش یافته است نیاز داشت ضمن حفظ شان تمام اعضا برای نظارت بر فعالیت مدیریت شهری لازم شدبه صورت تخصصی، علمی و کارشناسی با رویکرد اصلاح و بهبود روش اجرایی و اصلاح فرآیندهایی که در شهرداری عمل می شود به کمک ابزارها و متدهای پیشرفته و تکنو لوژی روز باید پیش بینی شود که در شرایط حاکم چه مشکلات و کاستی هایی برای خدمات دهی به شهروندان وجود دارد و موجب کاهش رضایت عمومی می شود و کمیسیون نسبت به آن حساسیت داشته و پیگیری می کند در خصوص مصادیق و تخلفات مصداقی که از سوی شهروندان مطرح می شود و نیاز به رسیدگی دارد از طریق این مجموعه پیگیری خواهد شد.

باامکانات محدود ابزار کنترلی محدود ،تعداد کم اعضا و کارشناسان در شورای شهر امکان نظارت بر کل شهر تهران و مجموعه های تابعه مدیریت شهری وجود ندارد لذا دو اتفاق باید بیافتد یک اینکه از ابزارها و تکنولوژی روز و نگاه و ساختار سیستماتیک باید بهره گرفت و دیگری داشتن اتصال و تعامل معنادار با بدنه اجتماعی جامعه و افکار عمومی است در قالب شورایاری شبکه های اجتماعی معتمد تشکل ها، مساجد ،بسیج و تشکل های مورد وثوق مردم تعامل خودمان را منظم و دقیق بکنیم تا در بعد نظارت و برنامه ریزی شهر به ما کمک بکنند.تا بدینوسیله مشارکت و اعتماد سازی را به عنوان سرمایه های اجتماعی نظام ارتقا بدهیم.

دیدارهای چهره به چهره و مستقیم با مردم از جمله روش های سنتی و بسیار موثری است که در کمیسیون پیگیری می شود و تا حالا حدود ۳۰ محله تهران نشست های طولانی با معتمدین محلات داشته ایم و مردم نباید به دنبال ما برای اعلام نظراتشان به نماینده شان یا شهرداری نباشند و هزینه تعامل مردم با سازمانها و نهادها کاهش یابد.

الان در فضای آی تی به دنبال راه اندازی سامانه ویژه و رسمی هستیم و تا راه اندازی آن از طریق سایت رسمی خودم با مردم تبادل اطلاعات و ارتباط مجازی دارم.

س.رویکرد شما در نظارت چگونه است؟

ج.در بعد نظارت به دنبال مچ گیری نیستیم بلکه رویکرد اصلاحی و پیشگیرانه با کمترین هزینه هستیم منافع مردم جنجال آفرینی در صورت مشاهده یک مشکل یا ایراد را دیدیم رسانه ای کنیم تا هم مردم از روند اجرایی کشور ناامید شوند هیچ کاری با شعار و فریاد هم موفق نخواهد شد تجارب گذشته نیز این امر را اثبات کرده است البته نباید از پیام حق کوتاه بیایم بلکه در یک فضای تعاملی باید رفع و رجوع شود و با منطق طرف مقابل را مجاب کنیم که روشش را اصلاح نماید و اگر چیزی از بیت المال ضایع شده برگردد. و امروز خیلی از موضوعات را با شهرداری تهران جلو بردیم.

س.در روند نظارتی خود مشکل و چالشی با شهردار تهران یا همکارانش نداشتید؟

ج.آقای شهردار شعار مبارزه با فساد را جلوتر از ما دنبال می کند سر می دهد و ما از این امر خوشحالیم و مسیر برای فعالیت و تحرک ما باز و شفاف است.

س. سبقه شما نشان می دهد که به فعالیت فرهنگی – اجتماعی بیشتر گرایش دارید حضور شما در کمیسیون نظارت نوعی جبر درون گروهی بوده یا علت دیگری داشته است؟

ج. صادقانه بگویم که علاقه به حضور در کمیسیون فرهنگی- اجتماعی داشتم اما روزی که ثبت نام کردم من و حتی رییس شورای شهر تهران برای این کمیسیون ثبت نام کردیم ولی تعداد نامزدها ی ثبت نامی به ۱۳ نفر رسید و این به صلاح شورا نبود و هیچ یک از اعضا قبول نکردند که خارج شوند به رغم نداشتن سابقه لازم کوتاه هم نمی آمدند و قانونی هم در این ارتباط نداشتیم لذا بنده و آقایان مسجد جامعی ،سروری ، شجاع پوریان به دلیل علاقه به حوزه نظارت بیرون آمدیم .

س. یعنی بپذیریم که از سوی بزرگان و ریش سفیدان شورا این کمیسیون به جوان ترین عضو شورا تحمیل نشد؟
ج .نه ، اونقدر هم حرف گوش کن نیستیم و روحیه جهادی و منتقدانه خود را حفظ کرده ایم.

س.آیا شورای چهارم همچنان سیاست شورای شهرداری را دنبال می کند یا اینکه بر اساس اصل قانون اساسی و برنامه های توسعه چهارم و پنجم می خواهد دامنه نظارت و فعالیت اش را به دستگاه های دولتی هم توسعه دهد؟
ج.قانون اختیارات شوراها را در ۷ اصل قانون اساسی به طور مبسوط بنا نهاده است اما در عمل تاثیرگذاری بر شهرداری بیشتر است البته دستگاه های دیگر در حد خواهش از رویکرد شورا تبعیت می کنند هر چند تضمین محکمی وجود ندارد بیشتر از موضع احترام است ولی شهرداری چون در حوزه های مختلف از انتخاب شهردار تا برنامه ریزی تعیین بودجه و نظارت تحت پوشش شورا قرار دارد متفاوت است لذا ضمانت اجرایی بیشتر است و البته ایراد همچنان وارد است .

س. به گفته جنابعالی در این دوره نیز باید همچنان شاهد معضلاتی چون حضور آسیب مندان در شهر ، حفاری های مشکل ساز و.. به دلیل عدم مدیریت واحد شهری باشیم ؟
ج.مجلس و دولت باید کمک بکنند یک رقابت نانوشته ای را بین مراکز قدرت داریم و این هم در عمل مشاهده می شود کانون هایی که قدرت و اختیارات و امکاناتی دارند حاضر نیستند به دیگران واگذار کنند و شهرداری در واگذاری قدرت به مردم یک سرو گردن از دستگاه های اجرایی بالاتر است چون وظایف و بودجه ها را با ایجاد شورایاری و مدیریت محله به مردم واگذار کرده است، این نگاه و باور باید تغییر کند تا شهرمان را با یک هزینه کمتر اداره کنیم و باید به مردم پاسخگو باشیم اما اگر مردم را در اداره شهر و قدرت سهیم کنیم دیگر مردم به مردم پاسخگو خواهند بود حتما مردم کار را با کیفیت و انرژی بیشتر انجام می دهند.

س.آیا این نگاه که تعامل و همکاری با یک جریان در راستای اداره بهتر شهر به معنی مصادره این موفقیت به نفع یک جریان سیاسی خاص است یا به نفع نظام و مردم باید معنی کرد؟
ج. هر گروهی بیاید و خوب کارکند و حتی برنامه ریزی نماید برای گرفتن و رفتن به جایگاه بالاتر ،با این حرف که برخی ها در مقاطع مختلف می زدند و می زنند که شهردار تهران خوب کار می کند تا رییس جمهور شود موافق نبوده خیلی حرف خوبی است اگر شهرداری انتخاب کنیم که خوب کار کند تا رییس جمهور شودو انگیزه اش این باشد که با کار و خدمت و اثبات کارآمدی اش بخواهد رشد کند یا رییس جمهور شود ما باید دست این فرد را ببوسیم برخی مواقع با رانت خواری ، حقه بازی و شارلاتانیسم می خواهند یک مسند بالاتر را اشغال کنند به طور قطع قبیح و زشت است،چه اشکالی دارد شهردار یک منطقه صادقانه و خوب کار کرد بشود معاون شهردار تهران و به یک مسند بالاتر برود.

س. سال گذشته مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای شهر و مدیران شهری تهران بر تعامل خوب دولت و شهرداری تاکید فرمودند،آیا در حال حاضر این ارتباط و همکاری برقرار است؟

ج.در ابتدای راه هستیم و در طول این شش ماه معاون و سه وزیر رییس جمهور به شورا آمدند صحبت های خوبی زدند و حرف های ما را شنیدند و برای شروع خوب است اما این تعامل باید منتج به خیراتی برای شهر و شهروندان باشد نفس دیدار،مذاکره و گفت و گو در این سطح زمانی خوب است که منجر به نتیجه شود اگر بعد از این جلسات کار مثبتی برای شهر صورت گیرد حتما ما تشکر می کنیم، شهردار هم در هیات دولت شرکت کردند و این امر باید ادامه یابد الان نمی توان در این خصوص قضاوت کرد و باید دید استمرار خواهد یافت.

س.وضعیت تعامل مدیریت شهری و استانداری چگونه است؟

ج. تعامل شروع شده و مثبت است و اختلاف نظر جدی با استانداری و فرمانداری تاکنون نداشتیم .

س.یعنی در موضوعات بر زمین مانده به خصوص حوزه آسیب مندان شهر این تعاملات منجر به اقدامات تحول گرا خواهد شد؟
ج.نه هنوز تعامل اثربخشی در این حوزه ها مشاهده نکردم از آن هم مهمتر داریم دولت هنوز بدهی های خود در گذشته و شش ماهه اخیر که شورا و دولت فعلی بر سرکار آمده را نپرداخته است،الان چند هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم که اگر بدهند مترو زودتر توسعه یافته و به کاهش آلودگی هوا کمک زیادی خواهد شد و حمل و نقل عمومی توسعه می یابد.

س. مهمترین چالش ها و تهدیداتی که در حال حاضر تهران با آن مواجه است ؟

ج. مسائل معیشتی،اشتغال ،مسکن و امنیت اجتماعی و اخلاقی از مطالبات اصلی مردم است که شاید بخش زیادی از آن به شورا و شهرداری برنگردد در برخی از محلات تهران هنوز خانواده ها نگران فرزندان و خانواده شان در برابر ناامنی هستند که البته شهرداری نیز به طور غیر مستقیم در تولید امنیت و یا تقویت آن نقش جدی دارد و در این زمینه تعامل لازم باید بین شهرداری و دستگاه های مسئول ایجاد شود البته آقای قالیباف با سبقه موفقی که در این حوزه و امنیت جامعه محور داشت در صورت مطالبه نهادها مسئول آماده هر گونه همکاری و خدمات رسانی را دارد و تاکنون اقدامات موثری نیز در پاکسازی و امنیت بخشی تفرجگاهها و محیط های عمومی از جمله پارک ها و رود دره ها و غیره داشته است.

شبکه اتوبوس رانی و مترو و به طور کلی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از چالش ها و نیازهای اساسی شهر تهران است البته به رغم فضای تحریم شهرداری در غیاب دستگاه های مسئول به خوبی از عهده کار برآمده ولی هنوز حدود ۳۰۰ کیلومتر مترو باید در فاز اول توسعه یابد الان توان فنی و مهندسی را شهرداری دارد اگر منابع تامین شود آقای قالیباف قول دادند ظرف ۴ سال شبکه کامل شود.یک کیلومتر مترو نزدیک ۷۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد. محیط زیست و گذران اوقات فراغت از دغدغه های مردم و به تبع آن شورای شهر است.

س.در حوزه حفظ محیط زیست اولویت با کاهش آلودگی هوا و بهبود تنفس شهر است؟

ج.همه کسانی که شعار می دهیم باید اقدام اجرایی هم همت داشته باشیم قبول دارم که دولت هم در مذیقه است و برای اداره کشور مشکل منابع دارد اما در بحث آلودگی هوا در مرحله بحران به سر می بریم ،لذا دولت باید با اولویت بیشتر به این امر توجه کند و سهمی که قانون گذار برایش تعیین کرده را بپردازد اگر شد بیشتر سهیم باشد و دولت باید از موضع بالاتر به این موضوع ورود کند چون مردم این شهر هم به ایشان رای دادند و نماینده آنها نیز هست و نباید شورا و شهرداری را در این مسیر تنها گذاشت.و این مهم با هدف گذاری و شعارهای راهبردی و محوری دولت که حوزه سلامت و بهداشت را هدف قرار داده همخوانی دارد باید از شعار به حوزه عمل وارد شویم همه ما انصافا این تعهد را به مردم باید بدهیم.

شاید در حوزه هایی سلیقه ما با دولت نخواند اما اگر دولت به حل مسایل شهر و شهروندان تهرانی کمک کند وظیفه خودمان می دانیم که از دولت تشکر کنیم و به آن عمل می کنیم.

س.تغییر و اصلاح رفتار و فرهنگ حاکم بر شهروندان

ج.در ابتدا ساختار حاکم بر فضای کالبدی و ضوابط و مقرارت زندگی شهری باید به گونه ای تدبیر و اعمال شود که اجازه خطا را به شهروندان ندهد و نتواند از مسیر صحیح خاارج شود به طور مثال وقتی شما در ایستگاه ولیعصر پیاده می شوید فضای حرکت عابران پیاده به گونه ای طراحی شده که دیگر نمی توانند از محل گذر خودروها و چهارراه عبور نموده و ترافیک ایجاد گرددلذا امکان تخلف میسر نخواهد بود کشور های غربی ساختار را به گونه ای طراحی می کنند که امکان تخلف به افراد نمی دهند.

اما رویکرد دوم اصلاح و بهبود باورها و رفتارمان است این آموزش و یادگیری باید از دوران کودکی در خانواده مدارس و آموزشگاه ها دنبال شود و نظارت اجتماعی جامعه و گروه های مرجع نیز تاثیر دارند.شعار شهرداری از تبدیل سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی درهدایت برنامه ریزی ها و بودجه ها به حوزه رفتار شهروندی موثر بوده است.

س. شورا و مدیریت شهری برای پیاده سازی و نهادینه سازی عملی شعار سال یعنی اقتصاد و فرهنگ و توسعه سبک زندگی اسلامی
ج.در این دوره شهردار تهران رویکرد فرهنگی را دنبال کرده و نسبت به دوره های قبل وقت بیشتری را می گذارند که از یک جهت مبارک است اگر بتوانند هم گرایی بین نخبگان شهری و دلسوزان حوزه فرهنگ ایجاد کنند.
شما الان دلواپسی دارید: بله این نگرانی ما و این دلواپسی برای امروز نیست در دولت قبل هم داشتیم و همیشه باید در یک حالت خوف و رجا زندگی کنیم انتقاداتی هست این دلواپسی های ما نفی اقدامات خوب دولت نیست و اگر کاری در این مسیر بر می آید حمایت می کنیم در رقابت سیاسی انصاف و عدالت را کنار نمی گذاریم و اگر کار خوبی می کند حمایت می کنیم چون مردم خودمان به آن رای داده اند و دولت جمهوری اسلامی است.

س.حضورتان دربسیج چه همخوانی با عضویت در شورای شهر دارد آیا از یک میل باطنی و احساس درونی نشات می گیرد؟

ج.از زمان نوجوانی به عنوان بسیج عادی ، فعال ومسئول حضور داشتم و علاقه و عشق خاصی به فرهنگ بسیجی داریم و با این فرهنگ بودن مهم است و مسیر را طی کنیم .آرزوهایم در بسیج هنوز محقق نشده است.

س.اوقات فراغت خود را چگونه می گذرانید؟

ج.اوقات فراغت اصلا ندارم و ممکن است کتاب بخوانم و رفت و آمد فامیلی داشته باشیم.

س .برای گردشگری تهران بیشتر به کجا می روید؟

ج.اصلا نتوانستم به گردشگری در تهران بروم اگر فکر کنیم به عنوان یک جوان توانستم با دوستانم در تهران و مناطق دیدنی آن بگردیم اصلا نتوانستم و این فرصت پیش نیامده و صادقانه بگویم اصلا جوانی نکردم.

س.چقدر با کتاب مانوس هستید؟

ج.آخرین کتاب درسی که خواندم هرمونتیک بوده است ولی کتاب غیر درسی ، کتاب شهر اسوه در خصوص مدیریت شهری به نویسندگی آقای صلاحی بوده است که عید به دیدن ایشان رفتم و این کتاب را هدیه گرفتم.

س.سینما چطور؟

ج.من اصلا فرصت رفتن به سینما را پیدا نکردم ولی خیلی دوست دارم فیلم چ را هر چه زودتر تماشا کنم خیلی از کارها را دوست دارم انجام دهم ولی نمی شود.

س.کمی در خصوص خانواده تان بفرمایید؟

ج.دو پسر دارم ، پسر بزرگترم علی ، ۹ سال سن دارد و پسر کوچکترم محمد است که ۲ سال سن دارد سال ۷۹ -۸۰ ازدواج کردم و گلایه دارند که من نیستم و فقط باید بگم شرمنده شان هستم.

س.لطفا برای کلماتی که نام می برم پاسخ بداهه بفرمایید؟

آمریکا= این واژه برابر ظلمت و ظلم است و جز این چیزی به ذهن خطور نمی کند و غیر انسانی با مردم ما برخورد کردند
امام حسین = اوج ایثار و مظلومیت
جنگ نرم= دشمن غربی ها
فضای سایبری=تیغ دولبه
رسانه های اجتماعی = اگر باور و اندیشه ما خوب بوده از این تکنولوژی درست استفاده کردند
تهران= خانه همه خوبی ها باشد خانه انقلاب خانه ارزش ها باشد برای من تهران طعم شیرینی دارد
شورای شهر= اولین تجربه و حضورم در این عرصه
قالیباف = آقای قالیباف یک مدیر جهادگر مصمم مقتدر است
مدیریت جهادی = گره خورده با فرهنگی که آقای قالیباف دنبال می کند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نظر من بدون شک این برخی همون اصلاح طلب ها هستند
درود بر این عضو جوان که به نکته خوبی اشاره کرد
حسابی هوای قالیباف رو گرفت
رضا
توی این اوضاع اصولگرایان هوای قالیباف رو نداشته باشه هوای احمدی نژاد رو داشته باشه که نتیجه انتخابات ما حصل عملکرد غلطش در برخی عرصه ها بود
حالا خداروشکر که تیر اصلاح طلبان برای انتخاب شهردار به سنگ خورد
حسین روتن
Iran, Islamic Republic of
کاش می شد مستقیما می گفت اصلاح طلبان
ایشون فکر کنم جوان ترین عضو شوراهستند درسته؟
United States
درود بر عضو شورای ارزشی
نوشابه باز کردن برای قالیبافی که کاملا از دور خارج شده
عرفان
Turkey
سلام بر شهداي انقلاب اسلامي ورهروان آنان.آقاي قاليباف لطفا سري به طرح روددره اوين دركه بزنيد ببينيد ....
Iran, Islamic Republic of
خيل ممنون كه ايشان با سايت خودشان مصاحبه كرده اند///مثلا مخاطب انتظار دارد افكار چه پرسش جدي از اين بچه بكند كه او هم توان و سواد پاسخ را داشته باشد! و هم ...ولش كن.متاسفم///
Iran, Islamic Republic of
بچه اونایی اند که در طول یک دوره شورای شهر حتی بر سر انتخاب شهردار همفکر و هم سنخ خودشون هم بارها به جان هم افتادن و تنها هنرشون در طول دوره , عوض کردن نام چند تا خیابان و برداشتن تابلوهای نام شهدا از کوچه و خیابونها بود.