يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
یک منبع نظامی خبر داد:

ناو جنگی آمریکا به دریای سیاه می‌رود

دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب: 361062
یک منبع نظامی تاکید کرد: در شرایطی که بحران اوکراین همچنان ادامه دارد رزمناو آمریکایی مجهز به موشک‌های کروز قصد دارد ۲۳ می (۲ خرداد) وارد آب‌های دریای سیاه شود.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از راشاتودی نوشت: ناتو قصد دارد با توجه به ادامه بحران در نزدیکی مرزهای اوکراین و مانور نظامی نیروهای روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین حضور نظامی خود را در منطقه افزایش دهد و در راستای این هدف رزمناو "ولا گلف" آمریکا قصد دارد 23 می (2 خرداد) یعنی 4 روز دیگر وارد آب‌های دریای سیاه شود.
 
بر اساس این گزارش، رزمناو آمریکایی ولا گلف که مجهز به موشک‌های کروز است قصد دارد به کشتی جنگی دیگر ناتو در دریای سیاه بپیوندد. این تحولات در شرایطی است که اوکراین قصد دارد 25 می انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کند.
 
یک منبع نظامی آگاه در این باره تاکید کرد: پیش بینی می‌شود ناو ولا گلف 23 می وارد آب‌های دریای سیاه شود. بر اساس اطلاعات دریافتی این کشتی ماموریت‌های محوله از سوی نیروی دریایی آمریکا در شرق دریای سیاه را انجام خواهد داد.
 
این کشتی 172 متر طول و 16 متر عرض دارد و توانایی حمل 2 فروند بالگرد چند منظوره را دارد. این ناو همچنین به سیستم دفاع موشکی بالستیک و سیستم موشکی توماهاوک کروز، موشک های ضد زیر دریایی و موشک های سطح به هوا موسوم به استاندارد 2 و استاندارد 3 مجهز است.
 
این ناو زودتر از 13 ژوئن آبهای دریای سیاه را ترک نخواهد کرد. ناوهای جنگی که وارد آبهای دریای سیاه می شوند بیشتر از 21 روز اجازه باقی ماندن در این منطقه را ندارند. این ناو قرار است جایگزین ناو جنگی یو اس اس دونالد کوک شود که اواخر آوریل منطقه را ترک کرده است.
 
پنتاگون مدعی شده است که در زمان حضور ناو دونالد کوک پرواز تعدادی از هواپیماهای جنگنده روسی بر فراز این ناو را شناسایی کرده است. مقام‌های پنتاگون اعلام کردند، هواپیماهای روسی در 12 مورد بر فراز این کشتی پروازهایی به مدت 90 دقیقه داشته اند. آمریکا این اقدام روسیه را تحریک آمیز توصیف کرده است.
 
وزارت خارجه روسیه نیز پیش از این ناتو را به نقض کنوانسیون مونتروکس متهم کرده است. مسکو بر این باور است که ناو یو اس اس تیلور 11 روز بیشتر از حد مجاز در ماه های فوریه و مارس در منطقه حضور داشته است.
 
ناتو قصد دارد با توجه به تحولات اخیر اوکراین حضور نظامی خود را در شرق اروپا گسترش دهد. رهبران غربی روسیه را به بی ثباتی اوکراین و دست داشتن در اتفاقات شرق این کشور متهم کرده اند. روسیه بارها این اتهامات را رد کرده است.
هفته گذشته دولت اوکراین بیش از 15 هزار نیروی نظامی را در مرزهای خود با روسیه مستقر کرده است. معاون وزیر دفاع روسیه ضمن تحریک آمیز دانستن این اقدام اوکراین اعلام کرده است که مسکو نیروهای نظامی خود را از مناطق مرزی به عقب بازگردانده است.
 
دبیر کل ناتو نیز در عین حال تاکید کرد: هیچ نشانه ای از عقب نشینی نیروهای روسی وجود ندارد. آندرس فاگ راسموسن تصریح کرد: من هیچ نشانه ای که حاکی از عقب نشینی نیروهای ارتش روسیه از مرزهای اوکراین باشد ندیده ام. اگر ما نشانه های معناداری از عقب نشینی نیروهای روسیه ببینیم من نخستین کسی خواهم بود که از این مساله استقبال خواهم کرد.
 
روسیه اقدامات ناتو در شرق اروپا را به شدت محکوم کرده است. اقدام روسیه در تصرف کریمه و الحاق آن به خاک خود نیز موجب افزایش تنش در روابط مسکو و غرب شده و موجب شده تا سطح روابط دو طرف به پایین ترین حد خود پس از جنگ سرد تنزل پیدا کند.مقام های ناتو مدعی هستند که روسیه بیش از 40 هزار نیروی نظامی خود را در مرز اوکراین مستقر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *