سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۳
۴

روزی که ابلیس از خوشحالی به پرواز در آمد!

جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 360491
گويا مى‏ بينم كه تو و دختران اهل تو در اين شهر به صورت اسيران در آمده، خوار و منكوب مى‏ گرديد، هر لحظه هراس داريد كه شما را مردم بربايند...
به گزارش جهان به نقل از افکار، حضرت زينب سلام اللَّه عليها فرمود:

زمانى كه ابن ملجم لعنه اللَّه عليه پدرم را ضربت زد و من اثر مرگ را در آن حضرت مشاهده كردم محضرش عرضه داشتم:
اى پدر امّ ايمن برايم حديثى چنين و چنان نقل نمود، دوست دارم حديث را از شما بشنوم.

پدرم فرمودند:
دخترم، حديث همان طورى است كه امّ ايمن نقل كرده، گويا مى‏ بينم كه تو و دختران اهل تو در اين شهر به صورت اسيران در آمده، خوار و منكوب مى‏ گرديد، هر لحظه هراس داريد كه شما را مردم بربايند، بر شما باد به صبر و شكيبائى، سوگند به كسى كه حبّه را شكافته و انسان را آفريده روى زمين كسى غير از شما و غير از دوستان و پيروانتان نيست كه ولّى خدا باشد و هنگامى كه رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم اين خبر را براى ما نقل مى ‏نمودند و فرمودند.

ابليس لعنه اللَّه عليه در آن روز از خوشحالى به پرواز درمى‏ آيد پس در تمام نقاط دستياران و عفريت‏هايش را فرا خوانده و به آنها مى ‏گويد:

اى جماعت شياطين:، طلب و تقاص خود را از فرزند آدم گرفته و در هلاكت ايشان به نهايت آرزوى خود رسيده و آتش دوزخ را نصيب ايشان نموديم مگر كسانى كه به اين جماعت مقصود اهل بيت پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم بپيوندند از اين رو سعى كنيد نسبت به ايشان در مردم تشكيك ايجاد كرده و آنها را بر دشمنى ايشان واداريد تا بدين وسيله گمراهى مردم و كفرشان مسلّم و محقق شده و نجات دهنده‏اى بر ايشان به هم نرسد، ابليس با اينكه بسيار دروغ‏گو و كاذب است اين‏ كلام را به ايشان راست گفت، وى به آنها اطّلاع داد.

اگر كسىبا اين جماعت (اهل بيت صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم) عداوت داشته باشد هيچ عمل صالحى برايش نافع نيستچنانچه اگر با ايشان محبت داشته باشد هيچ گناهى غير از معاصى كبيره ضررى به او نمى‏ رساند.

زائده مى‏ گويد: سپس حضرت على بن الحسين (عليهما السّلام) پس از نقل اين حديث برايم فرمودند:
اين حديث را بگير و ضبط كن، اگر در طلب آن يك سال شتر مى‏ دواندى و در كوه و كمر به دنبال آن تفحص مى‏ كردى محققا كم و اندك بود.

منبع:كامل الزيارات / ترجمه ذهنى تهرانى، ص۸۰۷تا۸۰۹.
افکارنیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد خيامي نورآبادي
United Kingdom
هرکس به ولايت علي و خلف بر حقش حضرت امام خامنه اي ايمان ندارد با شنيدن اين حديث به خود بيايد. ابليس از خوشحالي به پرواز در ميايد اگر مولايمان حضرت خامنه اي را تنها بگذاريم. ابليس را زمينگير کنيم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چه ربطي داشت ؟؟؟!!!!!
اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ ، وَآخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِكَ ، اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَيْنَ ، وَشٰايَعَتْ وَبٰايَعَتْ وَتٰابَعَتْ عَلىٰ قَتْلِهِ ، اَللّٰهُمَّ الْعَنْهُمْ جَميعاً
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر شیطان