پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

طرح آمریکا برای جاسوسی از مسلمانان

سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 360006
روزنامه نیویورک‌تایمز از طرح اداره پلیس نیویورک برای به خدمت گرفتن اجباری مسلمانان مهاجر به آمریکا به منظور جاسوسی علیه دیگر مسلمانان در اماکن عمومی پرده برداشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی که روز گذشته منتشر کرد از طرح جدید پلیس نیویورک برای جاسوسی از مسلمانان در اماکن عمومی این ایالت خبر داد.

بنا بر این گزارش، اداره پلیس نیویورک سال ها است مهاجرانی را – که بعضا مسلمان هستند- به خدمت گرفته است تا به عنوان جاسوس به مکان های عمومی پررفت و آمد مسلمانان نظیر رستوران ها و مساجد رفته و به استراق سمع و شنود فعالیت های مسلمانان بپردازند.

روزنامه نیویورک تایمز با استناد به مدارکی که بدست آورده و همچنین مصاحبه با مقامات کنونی و سابق اداره پلیس نیویورک، اعلام کرد که این سازمان به دنبال به خدمت گرفتن مهاجرانی از کشورهای مسلمان نظیر افغانستان و پاکستان و مصر بوده که اکثرا نیز مشاغل بسیار پیش پا افتاده ای را در آمریکا اختیار کرده اند.

نیویورک تایمز افزود: نیروهای به خدمت گرفته شده در اداره پلیس نیویورک تنها در سه ماهه نخست سال جاری میلادی حداقل با ۲۲۰ فرد مسلمان مصاحبه کرده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود تأکید کرد: بسیاری از مهاجران مسلمانی که با اداره پلیس نیویورک مصاحبه کرده اند، اعلام کردند که در آن لحظه با آنها به گونه ای رفتار شده که چاره ای جز پذیرفتن این همکاری و انجام این اقدامات غیرقانونی علیه همنوعان خود نداشته اند.

این گزارش در شرایطی روز گذشته در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد که همین روزنامه حدود یک ماه پیش نوشته بود: اداره پلیس نیویورک اعلام کرد یگان ویژه ای که به منظور انجام فعالیت هایی نظیر شنود محرمانه در میان جوامع مسلمانان این شهر برای شناسایی تهدیدات احتمالی تروریستی تشکیل شده بود، پس از اعتراضات صورت گرفته سرانجام به فعالیت خود پایان داده است.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۲۲۲۰۰۱۲۸۳#sthash.UJHqJVSV.dpuf
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *