سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
وزیر کشور مصر خبر داد

کشف ۴۰ گروه‌تروریستی در مصر طی‌ یک‌ ماه

طرح مشترک ارتش و پلیس برای انتخابات ریاست جمهوری
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 359959
وزیر کشور مصر در نشستی خبری ضمن اعلام کشف ۴۰ گروه تروریستی در طول یک ماه گذشته گفت: نیروهای وزارت کشور با همکاری ارتش، امنیت انتخابات ریاست جمهوری مصر را تأمین می‌کنند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع» نوشت: «محمد ابراهیم» وزیر کشور مصر در نشستی خبری اعلام کرد که این وزارت خانه در طول یک ماه گذشته ۴۰ گروه تروریستی از جمله گروه «اجناد مصر» را کشف و بازداشت کرده‌ است.

وی تأکید کرد که این گروه‌ها در اقدامات تروریستی چند ماه گذشته که مصر شاهد آن بوده دست داشته‌‌اند و افزود: ۲۲۵ نفر در ارتباط با این گرو‌ها نیز بازداشت شده‌اند و ۲۲ بمب دست‌ساز خنثی و ۱۰۸ قبضه اسلحه نیز کشف شده است.

ابراهیم اعلام کرد که عملیات‌های امنیتی برای مقابله با افرادی که امنیت کشور را به خطر می‌اندازند در مصر ادامه دارد و تا کنون در سراسر کشور ۲۶۷۹ قبضه سلاح و ۱۲۵ فراری از زندان کشف و بازداشت شده‌اند.

وزیر کشور مصر در جمع خبرنگارانی که در وزارت کشور حاضر شده بودند از طرح مشترک ارتش و نیروهای پلیس مصر برای تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری مصر که قرار است ۵ و ۶ خرداد ماه برگزار شود خبر داد.

وی همچنین با اشاره به بحران سوریه و تحولات لیبی گفت که مصر نیز تحت تأثیر شرایط منطقه قرار گرفته است و نیروهای مسلح این کشور با هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی طرح محکمی برای حفاظت از مرزهای مصر تدارک دیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *