جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۱

زندان مرکزی حلب به‌زودی در قبضه ارتش

جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 359348
در حالی‌که ارتش سوریه تنها چند صد متر با زندان مرکزی حلب فاصله دارد و به‌ زودی این زندان در قبضه ارتش خواهد بود، تعمیق اختلافات اتاق فرماندهی عملیات تروریست‌ها در حلب شرایط آنها را مقابل ارتش سوریه بسیار سخت می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تنها چندین کیلومتر مانده تا حلقه امنیتی حلب از جهت‌های شمالی و جنوبی و غربی آن کامل شود، به ویژه آنکه یگان‌های پیاده نظام ارتش سوریه همچنان به پیشروی‌های خود در جبهه‌های مختلف این شهر ادامه می‌دهند و هر روز بر نقاط جدیدی از حلب تسلط پیدا می‌کنند.

بر اساس جدیدترین گزارش‌های رسیده نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، بر تپه «حلب» در غرب شهر صنعتی «الشیخ نجار» تسلط پیدا کنند که یکی از مهمترین مناطق استراتژیک در حلب شمرده می‌شود، چون این تپه اشراف کاملی بر «زندان مرکزی حلب» از یک سو و تحکیم کمربند امنیتی شهر حلب از سمت شمالی آن دارد و این به معنای قطع تمام کمک‌های امدادی است که به گروه‌های مسلح در مرکز حلب می‌رسد.

تاکتیک ارتش سوریه تا منطقه «البریج» ادامه دارد که با تسلط بر آن حلقه فشار و محاصره گروه‌های مسلح را تنگ‌تر می‌کند.

افزون بر آن باید افزایش عملیات‌های ارتش در منطقه «الجندول» را در نظر گرفت که پیروزی در آن موجب می‌شود، تمام گروه‌های مسلح در مناطق غربی و شمالی و جنوبی حلب در تیررس ارتش سوریه باشد، بنابراین نقشه نظامی که ارتش سوریه دنبال می‌کند، جدا کردن ریف شمالی حلب از جنوبی و غربی آن با هدف ممانعت از نفوذ گروه‌های مسلح به شهر است.

پیش بینی‌های میدانی در این خصوص تاکید می‌کند که ارتش سوریه غافلگیری‌های بزرگی پیش از انتخابات ریاست جمهوری برای مردم این کشور پیش از آغاز ریاست جمهوری دارد.

از سوی دیگر گروه‌های مسلح از جمله گروه‌های تکفیری هر روز بیش از پیش در اختلافات و درگیری‌های مسلحانه خود غرق می‌شوند، داعش با انتشار بیانیه‌ای گروه‌های تروریستی «گردان التوحید» و «جبهه النصره» را به خیانت به دلیل عقب نشینی در برابر ارتش سوریه متهم کرد و آنها را تهدید به گرفتن انتقام کرد.

اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که هر روز بر گستره و عمق اختلافات النصره و جبهه اسلامی در اتاق عملیات مشترک آنها در شهر مرزی «اعزاز» افزوده می‌شود که نمونه آن ترور «ابو حبیب»، سرکرده جبهه النصره در شهر اعزاز به واسطه جبهه اسلامی است و این شرایط برای گروه‌های مسلح در حلب بسیار سخت و بغرنج می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فان حزب الله هم الغالبون