يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۲۱
۱۳۴

حامیان شورش علیه قانون اساسی، نگران 'تجمع بدون مجوز' شدند

پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 359269
بعید است کم‌حافظه‌ترین ناظر سیاسی هم شورش بی‌سابقه افراطیون اصلاح‌طلب علیه "قانون" و "رای مردم" را از یاد برده باشد. هنوز داغ تجمعات بدون مجوز و آشوب‌های خیابانی هشت ماهه که اساسا علیه قانون اساسی بود، برای بسیاری‌ها تازه است.
حامیان شورش علیه قانون اساسی، نگران
گروه سیاسی جهان نيوز: عجایب سیاست در ایران در چند سال اخیر کم نبوده است. هر آنچه بدبین‌ترین ناظر و فعال سیاسی حتی تصورش را هم نمی‌کرده، از سال ۸۸ تاکنون نه یک بار که ده‌ها بار رخ داده و بسیاری را انگشت به دهان گذاشته است. از اعلام پیروزی پیش از شمارش آرا در سال ۸۸ بگیر تا نظریه داماد لرستان و گرفتن مراسم فاتحه برای دختر زنده و ده‌ها نمونه دیگر. و البته بخشی از آن‌ها در عین شگفتی، ناظران را به خنده هم واداشته است.

جدیدترین نمونه این دست از وقایع که انگار به دلیل تکرر آن از حالت شگفتی خارج شده، تیتر یک و گزارش ویژه روز پنج‌شنبه رسانه‌های اصلاح‌طلب بود: "تجمع غیرقانونی"، "تجمع بدون مجوز" و...

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000359/nf00359269-2.jpg
ماجرا مربوط به تجمع تعدادی از طلاب یکی از حوزه های علمیه تهران در حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در مقابل وزارت کشور است. آنچنان که روز سه شنبه فرمانداری تهران اعلام کرد، مجوزی برای برگزاری این تجمع صادر نشده است. پس از اعلام فرمانداری تهران، رسانه‌های اصولگرا با اطلاع‌رسانی سریع، برگزاری تجمع بدون مجوز وزارت کشور را نادرست دانستند. البته بخشی از برگزارکنندگان با این استدلال که اعتراضات آنها ماه‌هاست که بی‌جواب گذاشته شده و هیچ حرکتی در راستای بهبود وضعیت اسف‌بار عفاف و حجاب در جامعه دیده نمی‌شود، این تجمع را برگزار کردند.


بخشی از رسانه‌های اصولگرا از جمله جهان نيوز پس از برگزاری این تجمع هم، ضمن تاکید بر پیگیری قانونی و جدی وضعیت ناگوار عفاف و حجاب از مسئولان مربوطه، بازهم بر لزوم کسب مجوز برای هرگونه تجمعی تاکید کردند.



اما شگفتی آنجا بود که "نداشتن مجوز تجمع" تیتر یک رسانه‌های اصلاح‌طلب و تندرو بود و آنان بودند که سخن از قانونمداری و لزوم کسب مجوز برای تجمع و... کردند!

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000359/nf00359269-1.jpg

گزارش روزنامه اعتماد در صفحه سیاسی
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000359/nf00359269-3.jpg

بعید است کم‌حافظه‌ترین ناظر سیاسی هم شورش بی‌سابقه افراطیون اصلاح‌طلب علیه "قانون" و "رای مردم" را از یاد برده باشد. هنوز داغ تجمعات بدون مجوز و آشوب‌های خیابانی هشت ماهه که اساسا علیه قانون اساسی بود، برای بسیاری‌ها تازه است.

حتی تجمعاتی هم که پیش از نماز جمعه تاریخی ۲۹ خرداد ۸۸ برگزار شد، مجوز نداشت اما رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه با رافت و کرامت از همه اقدامات غیرقانونی هفته اول افراطیون گذشتند تا شاید تسلیم قانون شوند. اما همسویی رهبران داخلی آشوب‌ها و رسانه‌های پرشمار آنان با سران اصلی فتنه در اسرائیل، اروپا و آمریکا، به نفی اصول انقلاب، ‌آرمان‌های امام و قانون اساسی انجامید.

همین رسانه‌هایی که اکنون سنگ قانون‌مداری و کسب مجوز از وزارت کشور را به سینه می‌زنند، در سال 88 نه تنها هرگز از لزوم "کسب مجوز و "قانون‌مداری" چیزی ننوشتند، که تنها نقش آن‌ها دمیدن در کوره فتنه و آشوب و تحریک بخشی از شهروندان غافل برای شورش در کف خیابان‌ها بود. حتی عده‌ای از عوامل این رسانه‌ها وقتی دیدند، فضای تاختن به قانون اساسی، امام راحل،‌ ولایت فقیه و انقلاب چندان فراخ نیست، سر از توپخانه‌های رسانه‌ای در لندن، آمریکا، بلژیک، کانادا و... در آوردند.

بی‌شک این رفتار متناقض و دوگانه این رسانه‌ها توهین بزرگی به افکار عمومی است. آنان گویا اندک حرمتی برای حافظه حتی کوتاه مدت مردم هم قائل نیستند و گمان کرده‌اند با یک بام و دو هوا، می‌توانند قبای بی‌قانونی خود را با عبای قانونمنداری پنهان کنند.

شاید بهتر باشد، این رسانه‌ها در این گونه مواقع سکوت کنند و داغ شورش ۸۸ را برای مردم تازه نکنند زیرا تنها موجب بازخوانی بی‌قانونی بزرگ خود می‌شوند. همانطور که اشاره شد رسانه‌های اصولگرا همانگونه که تجمعات بدون مجوز سال ۸۸ را نقد کردند، اکنون هم در نقد تجمعات فاقد مجوز صریح هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
اینا یه سری آدم بدبختن که فقط دنبال اهداف سیاسیشونن، نه هیچ چیز دیگه، نه شرف، نه دین، نه آزادگی
جانیان فتنه که از انگشتانشان خون می چکد مدعی غیرقانونی بودن شدند ! حال آنکه امر به معروف نیاز به مجوز ندارد .
خوب غیر قانونی غیر قانونیه از هر طرف جواب دهید نه فرافکنی
من يه سوال دارم. مگه زمان احمدي ن‍ژاد وضع حجاب خوب بود؟؟؟ اونوقت چرا تجمع نكرديد؟؟
مي گوييد ما مخالف دولت نيستيم و قصد تخريب نداريم. آخه ما دم خروس رو باور كنيم يا قسم حضرت عباس رو !!!
اون موقع هم این اعتراضات بوده ! ضمن اینکه نگرانی ها از این دولت بیشتر است ...
این تجمع به منظور حمایت از عفاف و حجاب بوده و دولت هم میتوانست مجوز را صادر کند و هم برنامه برای حمایت از عفاف و حجاب داشته باشد تجمعی که هیچ ربطی به سیاسی کاری ،تخریب دولت و.... نداشته حال شما جواب بدهید اگر دولت مجوز میداد و در این تجتع هم برنامه ریزی میکرد که به افکار عمومی بفهماند که دولت مخالف بد حجابی و... میباشد چه اشکالی پیش می آمد ؟؟؟ آیا ندادن مجوز از طرف دولت یک دغدغه برای افکار عمومی ایجاد نکرده که دولت همسو با بدحجابی و... می باشد ؟؟؟
مهدی
چرا شماها و اون حقوقدانتون همه چیز رو به خودتون می گیرید . مگه بد حجابید خدای نکرده که بهتون برخورده .
آب بریز اونجا ک میسوزه :)))))))
علی
Iran, Islamic Republic of
ادب داشته باشین لطفا. اونی که این طوری سخن میگفت خوشبختانه رفته
بخش اول سخن شما کاملا درست است اما در مورد بخش دوم باید گفت اگر امر به معروف و نهی از منکر فردی باشد مجوز نمی خواهد اما اگر تجمعی برای احیای این امر الهی در لوای قانون جمهوری اسلامی ـ که برگرفته از اسلام است ـ بخواهد برگزار شود، نیاز به مجوز دارد.
برای حمایت از ولایت فقیه و فرمایشات ولی فقیه کسی نیاز به مجوز نداره؛
آنچه به این نظام مشروعیت می دهد ولایت فقیه است آن هم نه به صورت تشریفاتی؛
مگر اینکه نظام عوض شده باشد که برای حمایت از امر ولی فقیه نیازمند مجوز باشیم.
يعني ولي فقيه گفتن غير قانوني عمل كنيد؟؟!!
شما تو 8 سال گذشته چرا نيومديد از ولي فقيه حمايت كنيد؟؟ چرا تو ماجراي خونه نشيني 11 روزه ولي فقيه رو حمايت نكرديد؟
تو اوضاع فرهنگي دولت قبل چرا اعتراض نكرديد؟
كلاه خودت رو قاضي كني مي فهمي كه نيت شما ولي فقيه نيست
لطفا فرافکنی نکنین
قبلا هم ازاین تمع ها برگزار میشد اما کارهای بحران ساز وزارت فرهنگ و نام گذاری امسال حرکت مردم رو پرشور ترکرده....
محمدمهدی
دوست عزیز . ما همگی فدایی ولایت هستیم ولی بحث سر اینه که طبق نظر مقام معظم رهبری ، نقض قانون جمهوری اسلامی خلاف شرع محسوب میشه. وداشتن مجوز برای تجمع از اصول قانون اساسی محسوب میشه.
لطفا با دید باز حمایت کنید. چون دشمنان ما خیلی رند هستند و از کوچکترین اشتباه ما بزرگترین سود ها را می برند
علی
Iran, Islamic Republic of
مملکت قانون داره. لطفا این طور از ولی فقیه خرج نکنید
United States
یاد اون ضرب المثل معروف افتادم قربون برم خدارو یک بام و دو هوا رو
بابا انقدرم تند نرو
لابد فقط شماها شرف و دین دارد...شماها که فقط مملکت رو برای خودتون میخواین..
وصیت حضرت امام را فراموش نکنید و نامحرمان را بشناسید
این رو نگن چی بگن ، کسانی که تا دیروز با حمایت و تشویق ماهواره ها و .... اراذل و اوباش و ... رو به خیابان می کشاندند اکنون که برای حیثیت و امر به معروف و نهی منکر که از وظایف و ارکان مسلمان بودنمان به خیابان امده ایم می گن بدون مجوز به خیابان امده اند و باید وصیت نامه حضرت امام رو فراموش نکنیم و همیشه بیاد بیاوریم که وصیت کردند نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد و ما همیشه جانمان را برای حضرت امام و رهبرمان سید علی خواهیم داد و یک قدم نیز از ارزشهایمان کوتاه نخواهیم امد و خاری در چشم نااهلان هستیم .
United States
دوگانگی در اجرای قانون موجب بی اعتباری قوانین می شود
رسول
Germany
وقتی دولت مردان ما خودشان با حجاب و عفاف مخالفن نباید دیگه از بعضی از مردم انتظار همراهی داشت . انشالله که همشون در زمان حشر معیوس وارد شوند
اشتباه منفی زدم .کاملا موافقم
خوش به حالت
جعفر300058
اون هم روزنامه آرمان روابط عمومی که برای یه شازده اهل قم هست که پول داده یه روزنامه خریده سپرده به یه عده باهاش کارکنن , پول دربیارن. اون هم از راه مجیزگویی خاندان هاشمی! واقعا خیلی چندش ومشمئز کننده است.
بگو کدوما!!!!!!
منظورت همین روزنامه هاست اشتب منفی زدم!!
United States
مهم برخورد دوگانه است بین دو تجمع غیر قانونی که سوالات زیادی در اذهان ایجاد کرد.
ما نباید بعنوان بچه مسلمون بهانه دست حامیان بهایی هابدهیم باید تابع قانون باشیم ومجوز بگیریم وگرنه فردا همین آقایون ودوستان بهایی شون میریزن تو خیابون شهر به آشوب میکشن ومستند کارشون تجمع بچه حزب اللهی مثال میزنن.ما پیرو رهبروپشت سر ایشون حرکت می کنیم .هر موقع اذن بدهند وارد میدان میشویم واین آقایون رو می فرستیم پیش 2نفر دیگه تو حصر.
آخه الان یکسری از سال 88 تا الان زندان هستند به جرم شرکت در راهپیمایی غیر قانونی
من
مطمئنی فقط به جرم راهپیمایی بدون مجوز دستگیر شدن ؟؟؟ پس اونهمه اوباشی که زدن و کشتن و سوزوندن و خراب کردن و فرار کردن رو چرا دستگیر نمیکنن ؟ یعنی اینقدر اوباش مظلومن که فقط به بهانه راهپیمایی بدون مجور دستگیر شدن عایا ؟؟؟؟
شرف ،دین ، آزادگی بعضی هارا در عاشورای سال 88 دیدیم !!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا
دین و ایمونشونم از دست دادن
اصل 8 قانون اساسی و دین ما میگه تجمع امر به مرعوف مجوز نمیخواسته
جهت استحضار
Iran, Islamic Republic of
حواست باشه دادا هر وقت کاسه ای می خواد از زیر نیم کاسه بیرون بزنه حجاب ابزار میشه
روابط عمومی استان
Iran, Islamic Republic of
این استانداری فقط به تجمع هایی که شیشه بانک و اماکن عمومی در آن شکسته شود، بیت المال تخریب شود و فقط در روز عاشورا یا تاسوعا همراه با کف و سوت و رقص برگزار شود، مجوز می دهد!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
برادرا و خواهرای عزیز هموطن: تجمعات سال 88 به منافع همه ی اقشار ملت ایران ضربه جبران ناپذیری وارد کرد و همه مردم در زندگی خود تلخی آن را به نوعی چشیدن! حاصل آن این بود که ایران هم به لحاظ اقتصادی و هم سیاسی و هم فرهنگی به عقب برگشت! غرب و شرق از چند دستگی ملت سوء استفاده کردند و دندانهایش را تیزتر کردند! هوشیار باشیم و همانند گذشته متحد و مشکلات داخلی را با مطالبات به حق خود پی گیری کنیم!
امیر
خوب کاری کردند مجوز ندادند،شما به زندگی مردم چکار دارید همه چیز تمام شده و فقط حجاب و عفاف مانده است.پس اون اختلاسها و پولهای سر به فلک کشیده ای که امثال علی مطهری دارند و فریاد عفاف و حجاب سر می دهند چه می شود؟؟؟
بابا شما ساده هستي. اينا اگه نگران حجاب بودن چرا 8 سال گذشته ساكت بودن.
اين بيچاره ها فقط نشستن ببينن فرماندشون چي دستور ميده انجام بدن.
اگه اينا بصيرت داشتن مي فهميدند كه رهبر فرمودن رعايت قانون بر همه واجب است.
شما اون موقع بلوغ سیاسی نرسیده بودی
ما هرگز در امور فرهنگی و بحث حجاب ساکت نبودیم روزنامه های شما به شما اطلاع رسانی نکردن
در هشت سال گذ شته اینقدر بی حجابی نبود اصلا کیها به این اقا رای دادند
وقتي رهبر فرمودن وقايعي كه در سخنراني رئيس مجلس در قم اتفاق افتاد بسيار زشت و به ضرر مملكت بوده است، اين دوستان رفتند و خودشان را معرفي كردند و گفتند ببخشيد، ما نمي دانستيم زدن كفش به سر روساي قوا جرم است؟؟!!
....
رضا
Iran, Islamic Republic of
اغتشاشات غیر قانونی سال 88 حداقل 20 سال مملکت رو به عقب برد! شما این تجمع رو که به با منافع ملت مغایرتی ندارد را با اغتشاشات سال 88 مقایسه می کنید؟!!!!!
hamid
اتفاقا برگزاری این تجمعها مثل تجمع دیروز و همایشهایی مثل دلواپسان خیلی خوبه چون به معنی اینکه فضای کشور باز شده و قطعا حامیان دولت واصلاح طلبان هم‌ میتوانند‌ تجمع و همایش برگزار کنند و دیگه مثل گذشته امثال شریعتمداری و....نمیتوانند انگ بی قانون و قانون شکن رو به هرکی دلشون خواست بدن
تجمع برگزار کردن امثال شما را دیدیم. تا خونی نریزید و جانی از کسی نگیرید و سطل آشغالی آتش نزنید آرام نمی گیرد. افراطی گریتان شبیه داعش و النصره و نازیستها و فاشیستها. نقاب اصلاح طلبی زدید و گرنه باطنتون چیز دیگه است.
دوست عزیز اولا من هم مثل شما با سطل اشغال اتش زدن و ریختن خون مخالفم.
ثانیا این درسته در 88 یه عده بی قانونی کردند،ولی دلیل نمیشه شما هم بگی چون اونا بی قانونی کردند من هم بی قانونی میکنم
در کجای قرآن نوشته رای امر به معروف باید مجوز گرفت ؟
مگر در قرآن نوشته نماز صبح 2 ركعت هست. هركاري رسمي داره. وقتي رهبر فرمودن اجراي قانون واجب است پس ديگر حجت تمام مي شود
ما ولی فقیه داریم تا قران برامون تفسیر کنه.کی ایشون اجازه دادندکه بی قانونی کنیم؟باید درچهارچوب قانون با اشکالات برخوردکنیم وگرنه فرق ما با حامیان .... تو فتنه88چیه؟
چه ربطی داشت؟
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز خوب طبيعيه كه هر طيفي قدرت مطلق دستشون باشه ، در تجمعاتشون خبري از آتش زدن سطل آشغال و شلوغي و ... ديده نميشه. و اگر ديده بشه خيلي عجيب و غريبه!
بايد در هر يك از دولتها( فرق هم نميكنه) يك فرصتهايي براي اعتراضات مردم بصورت قانوني داده بشه كه انباشتگي اين دلخوريها بشكل طغيان و سركشيهاي نامتعارف بروز پيدا نكنه.
محمد رهنما
United States
خب این طلبه ها اگر تجمعشان همراه با روزه خواری و اتش زدن پرچم عزای اهل بیت و اهانت به اسلام و اشوب و ادم کشی بود این رسانه های افسادطلب هم حمایت میکردن.
مقصر خود برگزار کنندگان هستند که با ارامش و در راستای احکام اسلامی تجمع کرده اند.
حتی یه نماز جماعت هم که دختر و پسر کنار هم بایستند اقامه نکردند دقت کنین خیلی ضعیف تجمع میکنن، میخواهی ارمان و شرق و ناراحت نشن!! 
مجید
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً فرمایشات شما متین و بجا بود. اغتشاش سال 88 مملکت رو به عقب برد و خیانتی بود آشکار به همه ی ملت ایران اصلاح طلب و اصولگرا نداره! همه مردم ضرر کردن هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ اقتصادی! واقع بین باشیم!
اون تجمع،علیه قانون بود.
معلومه که مجوز قانونی نمیخواست.
ولی شمایی که دم از قانون می زنید باید اون رو رعایت کنید.
اینو نشر بده،باعث افتخاره برای من،که از کاربران سایت شما،نظر منفی بگیرم.
پس منفی رو نوش کن
قانون يعني چي ؟ يعني هر چي مطابق با ميل شما باشه ؟؟؟؟؟؟
ببخشيد ها با همين قانوني كه قبولش نداشتيد روحاني رئيس جمهور شد لطفاً توضيح بديد باسوادها .
مرتضی
این سیاست نخ نمای عزیزان اصلاحات چی ، دیگه گفتن نداره که!!
همون زمون خاتمی به امام خمینی بی احترامی می کردن در صورتی که قبلش از امام خرج می کردن ،
دیگه بقیه اینا که چیزی نیس
در زمان خاتمی مردم به دلیل اینکه مجلس با یکی از اوامر رهبری برخورد بدی کرده بود آمدند جلوی مجلس تجمع کنند. که به نیروی انتظامی دستور برخورد شدید داده شد و صدایش را هم در نیاوردند و راه ها هم بسته شد تا مردم دیگه نتونن به این جماعت بپیوندند و گفتند تجمع غیر قانونی است.
در حالیکه حرکت کسی که خلاف امر ولایت کاری می کند طبق آیات و احادیث از مشروعیت خارج است.
یک مسلمان برای دفاع از امر خداوند نیازی به مجوز ندارد.
جالب است که باید برای اعتراض به زیر پا گذاشتن اوامر الهی باید مجوز گرفت!
بعد این مجوز را چه کسی باید بدهد؟!
همان کسانی که خودشان زیر پا گذار اوامر الهی هستند؟!
اين رو رهبر بايد تشخيص بدهند نه شما. رهبر فرمودن رعايت قانون واجب است. شما چرا درس نمي گيريد.
در ماجراي سفارت انگليس رهبر فرمودن كار اشتباهي بوده و به زيان مملكت بوده است و مواظب جريان هاي نفوذي در داخل خودتان باشيد. شما كي مي خواهيد بصيرت خود را زياد كنيد؟
...
بروید سخنرانی مشهد رهبری را در سال 93 گوش کنید.
Iran, Islamic Republic of
خيلي خوبه ها
چه قدر راحت و آسوده خودتون را در حيطه اوامر" الهي " ميبينيد!!!!!!!!!! يعني حق مطلق!!!!
و طرف مقابل را هم به جاي صدام و شمر و يزيد.يعني باطل مطلق!!!!
رضا
خوب مجوز می گرفتن چی می شد؟
آخه مشکل همینه که مسؤولان برای یک امر اجتماعی و فرهنگی مجوز نمی دهند.
عمار دلدار
اولا این یک تجمع برای بهبود وضعیت عفاف وحجاب در کشور بوده که باید خداقوت گفت ودر اصل وظیفه ارشاد اسلامی ومتصدیان دولتی است که باید برای تشکیل ان همت میداشتند.ثانیا تجمع بخاطر مسائل سیاسی وجناحی نبوده که اینقدر دارن بزرگش می کنند
پس وقتی مسولان مچوز برای امر اجتماعی و فرهنگی نمیدند باید بدون مجوز تجمع کرد؟!! بنابرا این نظریه این تجمعات به اون تجمعات 88 به در .با این تفاوت که اونها میلیونی بود اینها صدتایی ))))))
به خاطر اینکه خودشان به حجاب و عفاف باوری ندارند. ...
مگه مجوز میدادند !! چند تا تجمع و همایش ارام تا حالا لغو شده ؟! اینها تاب و تحمل یک مناظره را هم ندارند چه برسد !
چرا از دولت قبل مجوز نگرفتيد؟؟؟ آها يادم اومد اونموقع وضع حجاب خيلي خوب بود....!!!!
مجوز نمی دهند حتی کوچک ترین اجتماعی را به شدت برخورد می کنند.
شما بخواهی به اهل بیت یا قرآن توهین کنی آزاد هستی ولی اگر بخواهی به عملکرد دولت حرفی بزنی با مشت آهنین روبرو می شوی.
ولی به اهل فتنه که رهبری فرمودند نباید در جایگاه های مدیریتی قرار بگیرند همه جوره مجوز می دهند و سمت های کلان دولتی و وزارت می دهند و در محافل خصوصی خودشان هم دعوت شان می کنند.
در حالیکه حتی کارهای مجوز دار این بچه ها هم به دلایل واهی لغو می شود.
محمد
مگه تظاهرات 24 خرداد 88 مجوز داشت ؟!
تجمع احمدی نژادی ها هم مجوز میخواست. فرقی نمی کنه
فتنه دوم
خوب با تمام ان تجمعات برخورد شد با شما چی .
با اینها برخورد نشد چون نه به هیأت امام حسین توهین کردند، نه مسجد و اتوبوس و سطل آتیش زدن، نه کسی رو لخت مادرزاد کردن، نه... باز هم بگم؟
در راهپیمائیهای بعد از 88 هیچ یک از این اتفاقاتی که شما نام بردید نیفتاد لطفا بزرگ نمائی نکنید.
ضمناٌ راهپیمائی میلیون اون روزها را با راهپیمائی قلیل 200 نفره مقایسه نکنید
البته از دید شما قتل و اردوکشی اتفاق خاصی نیست !
قتلهای صورت گرفته در راهپیمایی 88 همه با اسلحه صورت گرفته بودند و کاملا قاتلین و اسلجه هایشان هم مشخص شدند ولی محاکمه نشدند کسی توی سطل زباله آتیش نگرفت و نسوخت بازهم بگم؟
United States
بالاخره باید با تجمع غیر قانونی برخورد بشه یا نه؟
عزیزم خالی نبند، یک و نیم سال مجوز ندادند تا حادثه ی عاشورا پیش اومد، از همون اول مجوز میدادند اوضاع اینطوری نمیشد.
وقتی یکی رو کتک بزنی خوب اونم شیشه میشکنه و سطل آتیش میده دیگه.
همونطور که حضرت آقا فرمودند این فتنه گران خائن از 10 سال پیش برنامه ریزی کرده بودند ... این جانیان از همان ابتدا قصدشان تشنج بود ...
اون کسی که شیشه می شکنه حرمت امام حسین رو نمی شکنه؛
حرمت حسین رو ابن زیاد شکست و حرمله و شمر ... حالا هم وهابیون
شما که ادعای آزادی دارید چرا زمان فتنه زیر بیرق اسرائیل و وهابیت سینه میزدید؟!
چرا یک روز قبل دستور تجمع و شعارهایتان از شبکه های خارجی صادر میشد.
چرا ریگی سینه چاک شما بود؟!
يك و نيم سال؟؟؟ تقويم بدم خدمتت؟؟؟
اول اینکه دفاع از ولایت فقیه و فرمایشات ایشان مجوز نمی خواد. مشروعیت نظام از ولایت است. شاخصه های الهی به ولایت فقیه مشروعیت داده است. شخصی که تمام آن شاخصه ها را داشته باشد ولایت دارد. حالا می خواهد نظام با ولی فقیه همراه باشد یا نباشد.
بنابراین مجوز حمایت از فرمایشات رهبری مجوز الهی دارد.

دوم اینکه حرکت دوستان بر علیه نظام نبوده و تنها اعتراض به یک موضوع است و یک درخواست مؤدبانه؛
ولی فتنه گران از اسرائیل حمایت شدند و امثال ریگی وهابی با آن همه جنایتش از فتنه گران حمایت کرد. این ها نظام را تا لبه پریگاه سقوط پیش بردند. این دو تا تجمع با هم قابل مقایسه نیست. فتنه گران هر چی توهین یاد داشتند به نظام و ولایت فقیه کردند.
هرگز کسانی که پیروی از دشمن نظام کردند با کسانی که درد و دغدغه نظام را دارند یکی نیستند.

سوم اینکه خانم اشتون برای ملاقات با فتنه گران باید مجوز می گرفت که خوشبختانه توی این کشور آقایان دولت و مجلس هیچ کدام خبر نداشتند!!!!
فعالیت اهل فتنه مجوز می خواهد که به لطف آزادی بیان آن ها آزاد آزاد هستند و مجوز شان قبلا همه جوره صادره که هیچ دعوت نامه هم برایشان با التماس می رود.
خوب صهیونیست ها و بی بی سی و امریکا و همه دشمنان ایران اسلامی از تجمعات شما حمایت کردند اما از تجمعات ما چی!!!!!!
یکی نیست بگه مگه تجمعات بعد از پیروزی آقای روحانی تو انتخابات ( اونم در قالب بزن و برقص همراه با کشف حجاب زنها)که اسمشم شد جشن پیروزی و احدالناسی هم بهشون اعتراض نکرد مجوز داشت؟
البته احتمالا داشتن دیگه چه سوالی بود پرسیدم؟!
دوباره کفن پوشان راه افتادن...
و شما کاسه لیسان آمریکایی هم ....
مجتبی
کلا افسادطلبان قید و بندی به قانون و شرع و ملیت و جمهوریت و... ندارند هر جا به نفع آنها نباشد اعتراض میکنند و با رای اکثریت کاری ندارند حتی در روزنامه های آنها قوانین شرعی را زیر سئوال میبرند هیچ قید وبندی به هیج هنچاری ندارند
م.ه... دیروز رفته نمایشگاه کتاب !!!!!!!!!!! از تعجم شاخ درآوردم. جاسوس mi6 ، فتنه گر و مجرم امنیتی، رانتخوار و مجرم اقتصادی راست راست میچرخه!!!!!!! عجب ! دیگه دارم به همه چی شک میکنم
ابر
Iran, Islamic Republic of
شماها که خودتونو اصلاح طلب میدونید واصلا نمیدونید چیه و هیچ اقدامی نکردید واسه شعارتون مگر اینکه عزت ایرانو از بین بردید با توافقاتو فریب خورداناتون خودتونو با انقلابی ها مقایسه نکنید چون که وظیفه جنگ نرمو فقط اینا انجام میدن و پشتشون به شهدا گرمه و وصله و مثل شماها که نیستن خودشونو مثل روشنفکر بدونن....
Czech Republic
اگر بنا باشد بچه حزب الهی هم برای کارهایشان محتاج مجوز باشند که سنگ روی سنگ مملکت بند نمی شود
Czech Republic
باید برخورد انقلابی با روزنامه های به اصطلاح اصلاح طلب(و در حقیقت افساد طلب) در دستور کار نیروهای مردمی و حزب الهی قرار بگیرد.این روزنامه ها خانه ی دشمنند و باید قاطعانه مدیران و نویسندگانشان را از صحنه ی جامعه حذف کنیم
Iran, Islamic Republic of
االبته عده زیادی از زندانیان به اصطلح فتنه جرمشان فقط شرکت در تجمع غیرقانونی است
تجمع یا جنایت و تحریک ؟
احسنت زدی به هدف
یکی از اقوام ما را به همین علت گرفتند ....
دوستان عزیز یادتان باشد اتهام بعضی از زندانیان فتنه شرکت در تجمع بدون مجوز بود.پس یک بام ودوهوانمی شود.
کفن پوشان 4 میلیونی ...
نیکتا
نگرانی راجع به بدحجابی برای همه مردم ایرانه نه برای حزب خاص
چی می گی 7 درصدی چسبیده ؟
هما
آقا امام به با غیرت ها پیام داده اند نه به بی غیرت ها حکم خدا انجامش مثل نماز واجب است ودر هر زمانی قابل اجراست شما هم شرکت کنید....
علی
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به این جیره خورای وطن فروش و مزد اجنوی بنویس بگه اون زمانی که مثل حیوون یه مشت جیره بگیر انگلیس تو تهران سطل زباله آتیش می زدن و بانک می سوزوندن و مسجد و قرآن آتیش می زدن و به ناموس مردم بی احترامی می کردن شما کجا بودید؟؟؟
در حال فتنه بودن
3میلیون انگلیسی توی خیابونهای تهران؟ ....
علیرضا
حتما باید با بدحجابی و بی حجابی مقابله کرد، ولی نه بی مجوز، قانون نباید شکسته شود، که بهانه دست کسی داده نشود...
محمد
تو چقدر ساده ای
بشین تا بهت مجوز بدند
قانون را رعایت کنید
اکبر
«جناح فرهنگی مؤمن» ـ که تعبیر رهبر معظم انقلاب درباره نیروهای مبتکر و ارزشی در عرصه فرهنگ و هنر کشور است ـ یکی از رسالت های خود را اصلاح و سامان موضوع مهم عفاف و حجاب دانسته و از متصدیان امر حل معضلات خانمانسوز ناشی از بدپوششی و بی عفتی را به طور جدی و قانونی پیگیری نموده و تا به سرانجام رسیدن آن از پای نخواهد نشست.
احسنت، نباید حرمت قانون خدا شکسته شود
Iran, Islamic Republic of
این مجیز گویان دولت بیشتر از این انتظاری ازشون نیست
حسین روتن
روحانی فقط از تو مچکریم
همین
اشتباهی به همه منفی دادند
شمالی
Iran, Islamic Republic of
من با شما افراطیون هیچ سنخیتی ندارم اما سوال من از نویسنده مطلب " در کجای اصل 27 قانون اساسی الزام به اخذ مجوز قید گردیده."
باورکنیر سواد دارم،شناسنامه دارم ومنطقه را هم میشناسم
این هارا کسانی میگویند که کماکان برطبل حمایت بر بی قانونی وناامنی سال 1388 میکوبند و4 سال فرصت را از رئیس جمهور منتخب با 24 میلیون رأی گرفته اند
روزگار غریبی است!!!!!
مگه مجوز نداشتن ! کور بودین ندیدین حاج خانوم جلوی دوربین مجوز صادر کردن که اگه موسوی انتخاب نشه مردم بریزن بیرون ! شما باید از وزارت کشور مجوز میگرفتین که نگرفتین ! راستی شما حاج خانوم ندارین؟!!!!!!! حالا این جلئی دوربین بود .... خدا میدونه تو خلوت با عالیجناب چی میگن !!!!!!!!!!!
کریمی
مرگ بر ضد ولایت فقیه
...
اخه اونا با سواد و صاحب تحلیل و هزار و یک چیز دیگه بودند و لذا مهم نبود اگر بزنند و بشکنندو اتش بزنند و بکشند و هتک حرمت کنند اما اینها بیسواد و بی شناسنامه اند!!!
دستور شورش را دوستان شما در همایش دلواپسها صادر کردند. چرا چیزی نمی نویسید. وای اگر چنین حرفی در تجمع اصلاحطلبها زده می شد.
Iran, Islamic Republic of
یک تصویر از ضرب و شتم و جنایات شورشیان و فتنه گران 88 اول بزنید بد نیست
میدونین فرقش چیه اونجا با باتوم و ... بچه های مردمو زدن بعد گفتن خب غیر قانونی بوده باید میزدیم!!! ولی الان همونایی که اون موقعه میزدن از این تجمع غیر قانونی دفاع میکنن...
Iran, Islamic Republic of
من برای شما متأسفم که شما مشتی افساد طلب بی غیرت و وطن فروش را اصلاح طلب مینامید
خدا عاقبت جماعت فتنه گر سال 88 رو به خیر کنه دارن به این تجمع ایراد می گیرن؟
آشنا
Iran, Islamic Republic of
این روزنامه ها همونای نبودن که نقش اساسی در فتنه88 و تجمعات اون موقع داشتن؟؟؟
البته داشتن شناسنامه و باسواد بودن ملاک است.
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
یعنی یه دانشمند پیدا نشد بگه این تجمع بر اساس اصل 27 قانون اساسی مجوز نمی خواد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
به تدریج شما دم از اسلام و عدالت بزنید می شوید ضد انقلاب و تندرو و افراطی و ضد قانون نظام داریم به سمتی می رویم که هر چه از دین و اسلام دورتر باشی اما از آقایان تعریف و تمجید کنی بیشتر خودی محسوب می شوی. داریم به سمتی می رویم اگر تجمع هواداری از آزادی جنسی بنمایی و از اعتدال سخن بگویی به تو مجوز می دهند و روی چشم همه جا خواهی داشت
حقیقت جو
حالا بالاخره فرق شما با اونا چیه؟!
هیچی؟!!
برچسب افراطیون بیشتر به اصول گرا ها میچسبه نه اصلاح طلبان . ....
سعید
Iran, Islamic Republic of
رسانه‌های اصلاح‌طلب اولا در مورد مجوز نداشتن این تجمع جنجال به راه انداختند که باید بگویم اگر استانداری به موقع اعلام می‌کرد که مجوزی برای این تجمع صادر نکرده امت حزب‌الله با احترام به قانون تجمع نمی‌کردند ولی متاسفانه اعلام دیرهنگام استانداری تهران مانع این کار شد. ضمن اینکه امربه معروف و نهی از منکر نیاز به مجوز ندارد و وظیفه شرعی هر مسلمان در هر زمان و مکانی می‌باشد
جنجال به راه انداختند که این موضوع باعث ایجاد ترافیک شد چرا در روز انتخاب شدن روحانی به ریاست جمهوری جنجال راه نینداختند و به فکر ترافیک نبودند. آن روز که تا بعد از نیمه‌ شب هم مردم در خیابان‌ها در ترافیک بودند و مجبور شدند پیاده کیلومترها راه را طی نمایند. چطور اینجا تجمع یک ساعته باعث ایجاد ترافیک شده و آن شب باعث ایجاد ترافیک نشد. بنده خودم آن شب درست دو ساعت پیاده روی کردم ساعت یک نصف شب به منزل رسیدم.
چرا رسانه‌های اصلاح‌طلبان اینقدر دلواپس حضور مردم حزب‌الله در میدان فاطمی برای دفاع از حجاب هستند. مگر اینها با حجاب چه خصومتی دارند مگر اینها از حجاب چه چیزی دیده‌اند که این همه نگران شده‌اند. رسانه‌های اصلاح طلب لطفا پاسخ دهند اینها باید از این تجمع با آغوش باز پذیرا باشند نه آن را زیر سوال ببرند در این کشور اسلامی چه اتفاقی افتاده است.
من خودم در یکی از این روزنامه‌ها مشغول هستم و می‌بینم اصلا حجاب معنی ندارد خانم ها و آقایان نامحرم با هم دست می‌دهند حجاب داشتن و نداشتن معنی ندارد
بنابراین این قشر باید دلواپس این تجمع باشند.
شما از خودتان دراوردید که شورش علیه قانون اساسی بود و دلیل تان هم این بود که مجوز نداشت شماهم که دارید همان کارا میکنید ولی زبانتان هم دراز است
Iran, Islamic Republic of
تاکنون هیچ مجوزی به این محکمی نبود امر به معروف و نهی از منکر در قرآن خدا مجوزش صادر شده است بنده خدا چه نقشی دارد؟؟؟؟
ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است
ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

البته برای مردان نیز حفظ حجاب ضروریست

مگه اول انقلاب کسی مجوز صادر میکرد مگه زمان جنگ کسی مجوز صادر میکرد اینقدر نسوزید به خودتون بیایید شما هم انسان هستید و کشور ما ایران است نه.......
کریم
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب و اصوالگرا فرقی نمی کند اگر مشکلی در مملکت است همه تحت فشاریم! چرا در بازی سیاسی یه عده قدرت طلب مردم باید چند دسته بشن و رو درروی هم؟! رمز پیروزی امت اسلامی جدا از هر حزب و فرقه ای اتحاد است !
سید
Iran, Islamic Republic of
درود بر برادر و خواهر اصولگرا
درود بر براردر و خواهر اصلاح طلب
ما همه قوم و خویشیم و امتی واحد هستیم با یک آرمان و هدف زیر پرچم ایران عزیز.
مرگ بر قدرت طلبانی که مردم را پله ترقی خود کرده اند!
برای ما بیکاران تحصیل کرده هیچ کدام مهم نیست....
رضا
Iran, Islamic Republic of
فقط تجمع 23 خرداد قانونی بود. والسلام
Iran, Islamic Republic of
فقط یک بار
فقط یکبار اصل 27 قانون اساسی را بخوانید و پاسخ دهید که آیا تجمع مردم (مردمی که حدود 5-6 ماه بدنیال مجوز بوده اند) بخاطر نگرانی از حجاب و عفاف جامعه و احیای فریضه قرآنی امر به معروف، شامل اصل 27 قانون اساسی نمی شود؟!
و اگر شامل نمیشود چه تجمعی با چه موضوعی شامل میشود؟