دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد:

پرداخت یارانه به افراد زیرپوشش بهزیستی

پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۳۲
کد مطلب: 359136
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تمام افراد زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد در نظام پرداخت یارانه مرحله دوم حضور دارند و از بسته‌های حمایتی غیرنقدی دولت در طول سال بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، همایون هاشمی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سال ۹۳ برای سازمان بهزیستی سال ویژه‌ای است چرا که پس از چند سال شعار نوسازی و ارتقای سازمانی در این نهاد به بار نشست و موفق شدیم بسته توانمندسازی سازمان را که شامل مسکن، اشتغال و حمایت‌های اجتماعی است تکمیل کرده و به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر از خدمات مستمر و هزینه بر سازمان و همچنین بیش از ۱۰ میلیون نفر هم از خدمات غیرمستمر سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند، افزود: خدمات سازمان بهزیستی در طول سنوات گذشته به لحاظ کمی ارتقا یافته به طوری که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ماهانه بیش از ۳ هزار واحد مسکونی آماده تحویل می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: سازمان بهزیستی سهم عمده‌ای در ایجاد اشتغال برای جامعه هدف و سایر گروه‌ها دارد و در این زمینه در سال گذشته بیش از ۳۸ هزار شغل ایجاد کرده‌ایم و امسال هم تمام ظرفیت‌های اشتغالزایی را در قالب بسته جامع دانش کار معرفی کرده‌ایم.

وی گفت: سازمان بهزیستی در حوزه سلامت اجتماعی، طب پیشگیری و طب مداخله‌ای برنامه‌های مشخصی دارد و دولت به واسطه ظرفیت‌های سازمان و از محل صرفه‌جویی یارانه‌ها حمایت‌های لازم را به عمل می‌آورد تا ضمن توسعه پیشگیری و برنامه‌های غربالگری برای ممانعت از آسیب‌های اجتماعی اورژانس اجتماعی سازمان را تقویت کند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در مورد نظارت بر مهدهای کودک‌ برابر قانون و ظرفیت‌های سازمان مکلف هستیم همان طور که در امور بی‌سرپرستان و بدسرپرستان مداخله کنیم به وضعیت کودکان زیر پنج سال در مهدهای کودک‌ هم رسیدگی کنیم و اعتقاد داریم مهد کودک تنها محل نگهداری از کودکان نیست بلکه محل تربیت و آموزش آنان نیز باید باشد.

وی در ادامه بودجه کل بهزیستی استان را در سال‌ جاری ۴۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان ۳۱ میلیارد تومان از طرف ستاد سازمان بهزیستی به این نهاد تعلق گرفته و ۱۴ میلیارد تومان هم بودجه استانی این سازمان بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سرانه مستمری پرداختی به مددجویان ماهیانه ۵۸ هزار تومان و آخرین ردیف پرداختی مستمری ۱۱۰ هزار تومان است، افزود: علاوه بر این میزان مستمری، طبق برآوردهای به عمل آمده ماهانه برای هر خانواده سه نفره بیش از یک میلیون تومان از محل بسته حمایتی هزینه صرف می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *