جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۲
۳۵

زنان زیبارو و خوش‌صداها، مسئله اصلی فرهنگ‌اند/ نظر شما؟

چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 359000
هاشمی رفسنجانی گفت: من آرزو دارم که بتوانم اقدامی بکنم که نجات بدهم این پیشنهاد رهبری را از این تلقی که از فرهنگ در کشور هست. قشر زیادی از جامعه سنتی ما مثلاً همین زن، موی زن، آرایش زن یا فیلم یا موسیقی، مسائل‌شان اینها است. هر جایی که این چیزها را می‌بینند حساس می‌شوند، دعوا می‌کنند و جلسه را به هم می‌زنند، خیال می‌کنند فرهنگ همین است، فرهنگ این نیست، این اگر باشد یک از هزارم مسائل فرهنگی است.
زنان زیبارو و خوش‌صداها، مسئله اصلی فرهنگ‌اند/ نظر شما؟
به گزارش جهان، وی که در بازدید از کتابخانه ملی سخن می‌گفت، افزود: "می‌دانم رهبری راضی نیستند از اینکه ایشان بگویند سال فرهنگ ولی عساکری پیدا شوند که فقط دنبال این باشند که مثلاً اگر کسی خوب می‌خواند او را از میدان در کنند. اگر کسی که قیافه زیبایی دارد، خانمی، او را نگذارند پیدا شود و امثال این‌جور چیزها، این حالت پیش می‌آید، مناظر خوب را از دست مردم بیرون کنند".

هاشمی با بیان اینکه باید مصداق فرهنگی را که رهبری در نظر دارند پیدا کرده و انجام دهیم، خطاب به اصحاب فرهنگ و هنر گفت؛ من کمک می‌کنم و شما هم این کار را شروع کنید.

به گزارش کیهان، اشاره آقای هاشمی برای نجات فرهنگ در حالی است که برخی دولتمردان همراه وی- نظیر خاتمی و مهاجرانی- اساسا منکر موضوع تهاجم فرهنگی بودند و به ولنگاری فرهنگی و عدم مقابله با علت‌های هرز این عرصه اعتقاد داشتند.

از سوی دیگر اظهارات آقای هاشمی فاقد دقت و استدلال فقهی و شرعی است. این تعبیر که «کسانی که خوب می‌خوانند» در ضوابط دینی و فقهی چه مفهومی دارد؟ و کدام هنرمند را به خاطر خوب خواندن از میدان به در کرده‌اند؟ آیا خواننده‌ای که در شبکه دولتی انگلیس، مجیز رژیم‌ پهلوی را می‌گوید قابل تکریم است؟ و از طرف دیگر کجای اسلام ملاکی با این مضمون قید شده که «خانم‌هایی که قیافه زیبایی دارند باید ظاهر شوند» و یا کجای این مملکت از ظاهر شدن یک خانم به صرف قیافه زیبا جلوگیری شده است؟ اما اگر منظور خودآرایی و خودنمایی است که منطق قرآن دراین‌باره روشن است مگر اینکه بخواهیم اجتهاد مقابل نص کنیم.

و بالاخره باید گفت بخشی از شکل فرهنگ کشور ما کاربست این قبیل ادبیات و ترویج آشفتگی فرهنگی است که نه تنها کمکی به رونق فرهنگ اسلامی - ایرانی نکرده بلکه زحمت‌ افزا نیز شده است. در حقیقت شبهه‌افکنی و ایجاد ابهام و سردرگمی، از سوی برخی نخبگان، بخشی از رنج بزرگی است که مردم ما در حوزه فرهنگ متحمل شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا حاج آقا از زنان زیبا روی خوشش اومده اینکه دیگه اشکالی ندارد. ... حاج اقا از زنان چادری و پوشیده خوشش نمی آید. اینکه دیگه اشکالی نداره . حاج آقا دیگه کاری نمی شه کرد.
Iran, Islamic Republic of
همان بهتر که از زنان عفیف وبا حجاب خوشش نیاد!
Iran, Islamic Republic of
خبرگزاري منافق كه ميگن شما هستيد؟
Iran, Islamic Republic of
ببخشد شما با اسراييل ارتباطي داري؟ عايا؟
Russian Federation
کی به نظرات کیهان اهمیت میده.شریعنداری مثل آقای مخالفه.اصولا هرطرف آدما برن اون طرف دیگه میره،خواه درست یا غلط
Iran, Islamic Republic of
بروید بچه هایتان را جمع کنید
حسن
این عین جمله ایشون نیست که گفتند ولی حرف بدی هم که نزدند چرا اینقدر هجمه ...
شهروند
سلام
بنده متن شما را خواندم
از خوانندگان همیشگی شما هستم
اما ذکر چند نکته
اول اینکه احساس می شود هر کلامی که از زبان طیف غیر همسو بیان میشود توسط مجموعه محترمتان با پیش داوری روبرو می شود ...
امیر مومنان میفرماید : به کلام دقت نکنید و نه به گوینده آن ....
دوم: شاید یکی از دلایل بیان بعضی مطالب و تفریط های امروزه نتیجه افراط هایی که زمانی انجام شده ... شاید حتی در زمان همین حضرت اجل ... ولی امروزه جامعه و جوانان پذیرای این نوع برخوردها نیستند .
سوم : حضرت اقا بیاناتی در مورد حجاب و دختران بی حجاب فرمودند که جای تامل دارد... خوب است آنها نیز تبیین شود .
چهارم : متاسفانه ما همیشه در مقابل تهاجم و شبیخون دشمن تدافعی برخورد کردیم و منفعل شدیم و هنوز اصرار بر روش های قدیمی منسوخ داریم . آیا هنوز هم همایش و تجمع و برخورد فیزیکی کارگشاست ؟ امروز قاطبه جوانان با خرید یکک موبایل ارزان قیمت هوشمند مرزهای دین و حجاب و اعتقادات را شکسته اند ... دیگر بی حجابی و دیدن اندام برهنه دختران و پسران که بدون هچ ابایی در فضای مجازی و حریم های خصوصی افراد و موبایل هایشان به وفور و عموما هم با میل و تمایل خود انجام می شود کسی را نگران نکرده است .... آیا ما برای تهاجم متقابل اندیشه ای داریم ؟
متاسفانه ما به سمت و سوی این جریان در حال حرکت هستیم .... کدام تکنولوژی پیشرفته برای مقابله ساخته شد ؟ کدام فیلم ؟ آیا فقط فشار برای فیلترینگ نتیجه دلخواه را میدهد؟
آیا خود شما از واتس آپ و وایبر و تانگو و فیس بوک استفاده نمیکنید ؟ خود نویسنده و خود ویرایش کننده و سردبیر محترم آیا از تکنولوژی روز استفاده نمیکنید ؟
ولی فرق شما با دیگران ذکر شده این است که شما هدفمند استفاده میکنید ... ولی عموم جوانان به نیت مساِئل دیگر استفاده می کنند ...
من قصدم حمایت از سخنان ایشان نیست . من درد خود را بیان میکنم که متاسفانه پس از سی و اندی از انقلاب دغدغه مقام معظم رهبری فرهنگ است .... فرهنگی که باعث به وجود آمدن همین انقلاب شده است ... و ما همچنان در فکر برگزاری همایش و نمایشگاه و نرم افزارهای بدون محتوا و جذابیت برای نسل جوان و فیلمهای بی محتوای عاشقانه و چه و چه و چه هستیم ...
بنده معتقدم مشکل ما نبود چشم انداز واقع بینانه و فقدان وحدت رویه و نبود عزم جدی و مبهم بودن پلان فرهنگی کشور است ... که با چند تغییر مدیریتی که در همه جوامع مرسوم است دچار بحران شتابزدگی, فروپاشی و تغییر مسیر ناگهانی میشویم ولی کشورهای بیگانه همچنان بر مسیر و هدف خود معتقد و پایبند و هم قسم و متحد هستند .
از اطاله کلام عذرخواهی میکنم ....
درود برشما
منطقي بود موافقم من هم اصلاً دل خوشي از هاشمي و ايادي اش ندارم ولي نبايد منطق را زير پاگذاشت مثل اينكه دشمن رنگ سبز ويا بنفش بشيم . نبايد با اين كارها اجازه دهيم دشمنان چيزهاي خوب را در دست بگيرند و چون خودشان مشكل دارند ما از آن دوري بجوييم .خيل خوشم اومد اولين كاري كه احمدي نژاد بعد ازانتخاب شدنش در رياست جمهوري كرد بستن شال سبز بود.
پلنگ
منظورتو نفهمیدم ربطی به حرفهایی این آقا نداشت. این آقا حرفه که زده بسه دیگه دست از سر این مردم ومملکت برداره بره پی زندگیش/اما درباره فیلترینگ که گفتی همسر رئیس جمهور امریکا اعلام کرده که من استفاده ازشبکهای اجتماعی از قبیل فیس بوک و... رو برای فرزندانم ممنوع کردم چون فساد اخلاقی فراوان دارد حالا ما که شیعه هستم دیگه حرفی برا گفتن باید داشته باشیم یا نه
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مثل اینکه گفته قران مبنی بر انحراف امیز بودن مال و فرزندان در ایشان بروشنی مشهود است،متاسفم،خدا میدونه این حرفا چقدر میتونه انحرافات جوانانمونو بیشتر کنه.
Iran, Islamic Republic of
از سخنان آيت ا؟؟ نتيجه مي‌گيريم اگر فردي هر دو حسن (خانم زيبارو و خوب خواندن) را داشته باشد حتماً دولت بايد يارانه‌اش را چند برابر كند.
Iran, Islamic Republic of
زنان زیبارو مشکل فرهنگی ندارن اما افراطی ها از آن یک مشکل فرهنگی بزرگ درست می کنند
مرد ایرانی
Iran, Islamic Republic of
شما 8سال رئیس جمهور بودی پدر مردم را دراوردی بگیر و ببند راه انداختی فراموش کردی ؟؟؟ حالا شدی حافظ فرهنگ . همه می دانیم که جایگاه زنان در تمام دنیا مورد خدشه قرار گرفته اما سابقه شما طور دیگری است ....
درود بر شما
كاملاً موافقم .
حسن
یاد بگیریم برای یک انسان ارائه ادله و مدرک و مستند جهت تثبیت اظهاراتش ضروریه
Iran, Islamic Republic of
اسلام ، دین ، قرآن ملاک است نه هر کسی برای خودش داستان بافی کند راه ما راه رسیدن به کمال انسانی نزد خداوند است.
طلا
این را در نظر بگیرید که هاشمی رفسنجانی :
1- آیه الله است. وآیه الله یعنی مثلا نشانه خدا استغفرالله !
2- رئیس مصلحت! نظام! است.
3- یار غار ......!و....!بوده و هست.
حالا تو ... گیر دادی به این همه عظمت؟ جمع کن بزار باد خنک بیاد. برو کنار لطفا!
هادی
حاج آقا یکی از خاطرات زیباتون رو دراین باب رو نمایی میکردید خوشحال میشدیم
Latvia
من یاد حکایت بلعم باعورا افتادم
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر دخترهای خودش زشتن والا سنگ رو سنگ بند نمیشد
Iran, Islamic Republic of
خواهش عاجزانه دارم فایل صوتی صحبتهایش را به همراه تکذیبیه مجمع تشخیص مصلحت بگذارید تا مردم قضاوت کنند !!!!!! مثل اینکه مجمع دفتر امور شخصی ایشون است این تکذیبیه چه ربطی به مجمع دارد ؟؟ کسی میدونه ؟ اونهم تکذیبیه دروغی !!!
علي
حتما خانمشان هم سال 88 كه فرمودند :"بريزيد توي خيابون" منظورشون زيبارويان بوده.
حسن
بازم قضاوت عجولانه ، چقدر بی محابا نقد میکنیم . خدایا کمکمون کن ...
Iran, Islamic Republic of
هاشمی فکر می کنه مردم خفقان دوران سازندگی رو یادشون رفته. حالا که قدرت سابق رو نداری اینطوری حرف می زنی؟
حسن
چند سالته گلم ؟؟؟
از قديم گفته اند عشق پيري گر بجنبد سر به رسوائي زند

آنوقت ماميگوئيم گه چرا جوانان مجرد......
حسن
چقدر ما مردم بد انتقاد میکنیم .
خدا را شکر که امسال همه درد فرهنگ گرفته اند- در 8سال دوران سياه گذشته اين دردوجود نداشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - هر سال براي کشور سوژه درست مي کنند تا مردم را سرکار بگذارند-
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت دارد آدم پیر شود و همچنان ...!
حقگو
بابا این پیر شده ...
متن کامل سخنان آقای هاشمی را بگذارید بعد قضاوت افراد را ببینید.
فقط شما فرهنگ را توی 4 تا تار مو میبینید
اینکه در صحبتشان بعد از مطرح کردن زنان زیبارو بلافاصله مناظر زیبا را مطرح میکند این دیگه از همه عجیبتر است کاش صوت اون جلسه را میگذاشتید تا مردم بیشتر با ایشون آشنا شوند .
فرهنگی بودن ایشان در این بود که دخترشان دوچرخه سواری دختران را رواج داد و امروز حودشان مطالبی را مطرح می کنند که در مقابلش آیات قرآن صدای همراه با دل نوازی زن را برای مردان ممنوع شمرده است آنان که تفسیر به نامشان رقم می خورد تعجب است چرا این مطالب را مطرح می کنند؟!