شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۱۵
دیدار مسئولان جمعیت مامایی کشور با رهبر انقلاب؛

برنامه تکثیر نسل باید به طور جدی دنبال شود

کشورِ بدون جمعیت جوان، یعنی کشورِ بدون ابتکار و پیشرفت
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب: 358749
رهبر انقلاب با اشاره به اهمیت فراوان تولید و افزایش نسل و نقش برجسته‌ی زایمان طبیعی و خدمات مامایی در این فرآیند، خاطرنشان کردند: کثرت جمعیت جوان یکی از امتیازات کشور است و در صورت استمرار سیاست‌ها و اقدامات نادرستی که منجر به تحدیدنسل و کاهش شدید جمعیت جوان کشور در طول سال‌های آینده خواهد شد، دچار ضربه بسیار بزرگی بنام «سالمندی عمومی» خواهیم شد.
برنامه تکثیر نسل باید به طور جدی دنبال شود
به گزارش جهان به نقل از سایت دفت حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار تعدادی از مسئولین جمعیت مامایی ایران همزمان با روز جهانی ماما، نقش این قشر در تأمین سلامت جامعه و همچنین در بقای نسل بشر را بسیار مهم و ارزشمند دانستند و با تأکید بر اهمیت فرهنگ سازی در اقبال عمومی به استفاده از خدمات مامایی بمنظور اجرایی شدن سیاست اساسی افزایش جمعیت کشور، خاطرنشان کردند: مسئله تکثیر نسل و جلوگیری از کاهش جمعیت جوان کشور، یک مسئله حیاتی است و باید بطور جدی دنبال شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قدردانی از خدمات و زحمات دلسوزانه جمعیت مامایی کشور که با صبر، دانش و تجربه، وظیفه‌شناسی و احساس مسئولیت حرفه‌ای، مهمترین نقش را در حفظ سلامت مادر و کودک ایفا می‌کنند، افزودند: بر همین اساس، تمام مردان و زنان مرهون منت ماماها هستند و این قشر نیز همواره از احترام و تکریم ویژه‌ای در میان مردم برخوردار بوده است.

ایشان، فرهنگ‌سازی را مسئله مهم و اصلی در ترغیب جامعه‌ی زنان به استفاده از خدمات مامایی و زایمان طبیعی برشمردند و گفتند: متخصصین باید زیان‌های ناشی از وضع حمل‌های غیر طبیعی و همچنین فواید و آثار مثبت زایمان طبیعی در حفظ سلامت مادر و کودک را مکرراً در مجامع عمومی و رسانه‌ها تبیین کنند.

رهبر انقلاب با اشاره به اهمیت فراوان تولید و افزایش نسل و نقش برجسته‌ی زایمان طبیعی و خدمات مامایی در این فرآیند، خاطرنشان کردند: کثرت جمعیت جوان یکی از امتیازات کشور است و در صورت استمرار سیاست‌ها و اقدامات نادرستی که منجر به تحدیدنسل و کاهش شدید جمعیت جوان کشور در طول سال‌های آینده خواهد شد، دچار ضربه بسیار بزرگی بنام «سالمندی عمومی» خواهیم شد.

ایشان افزودند: کشورِ بدون جمعیت جوان، یعنی کشورِ بدون ابتکار و پیشرفت و هیجان و شور و شوق، بنابراین برنامه حیاتی تکثیر نسل باید بطور جدی دنبال و پیگیری شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تأکید بر ضرورت حل مشکلات جمعیت مامایی کشور، گفتند: مسئولان دستگاه‌های دولتی باید در صدد جبران کمبودها و نقائص در این بخش باشند.

در ابتدای این دیدار خانم دکتر معصومه آباد رئیس جمعیت مامایی ایران، از وجود ۵۰ هزار دانش آموخته مامایی در کشور خبر داد و با اشاره به نقش مامایی در مقوله توسعه جمعیت افزود: امروز حدود ۵۰ درصد نوزادان در کشور بصورت غیر طبیعی متولد می‌شوند که این سزارین‌های غیر ضروری و فراوان، یک مانع اساسی در تداوم باروری مادران و افزایش جمعیت است.

وی، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مامایی و اصلاح سامانه ارجاع و همچنین برنامه ریزی برای آموزش‌های مرتبط به دختران در مراکز آموزشی را از جمله راهکارهای اصلاح فرهنگ و نوع نگاه به خدمات مامایی برشمرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
سیاستهای تکثیرنسل با برخی برنامه های دولت مغایرت دارد.مثل جریمه ی داشتن بیشتر از سه نفر در صندلی عقب خودرو ویا برنامه ی دولت برای ساخت مسکن اجتماعی 75 متری و 50 متری.
انشاالله که برطرف بشه همه مشکلات
United States
رهبرا از این همه پیگیری شما برای افزایش نسل سپاسگذارم
وحید
به نام خدا
من با حرف اقا موافقم ولی یاورم اینه که مسئولین چه گذشته و چه حال از عهده ی کار سخت تهیه امکانات برای رشد صحیح نسل جدید باشه بر نمیاد.
همین نسل جوون بیکارن و نمیتونن اشتغال زایی کنن
والله العلم
یکی از دوستام دوتا بچه داره سومی هم تو راهه،رفته درمانگاه محل برای این که تحت نظرباشه،از ماما وبهداشتیار و... بهش بد وبیراه گفتن که دو تا داری چرا دوباره باردار شدی !!!! کارمندای درمانگاه وزایشگاه رو توجیه کنید که به مادرای دو بچه به بالا توهین نکنن
مسئولین رده پایین بهداشت هنوز اعتقادشون بر سیاستهای قبلیه و تلاشی برای انجام سیاستهای جدید نمیکنن
قابل توجه مسئولین!
من از اکثر زوج های جوانی که تک فرزند هستند می پرسم می گویند چون هزینه های زندگی بالاست همین یک بچه کافیست علاوه بر این خیلی از دوستانم هستند که دوست دارند ازدواج کنند و بچه دار شوند اما ان ها هم می گویند توان مالی لازم را نداریم تا ازدواج کنیم پس نتیجه می گیریم یکی از علل اصلی کم شدن زاد و ولد در کشور گرانی بی سابقه در چند سال اخیر است.
ghg
United Kingdom
با سلام اخیرا در یکی از مدارس غیرانتفاعی اهواز که جزء گران قیمت ترین مدارس نیز میباشد تعهد کتبی از معلمین خانم این مدارس گرفته شده مبنی بر اینکه در طول سال تحصیلی باردار نشوند... خواهشمند است نسبت به این موضوع پیگیری شود..
توی یه خونه 50 متری با 4 تا بچه چطور میشه اونها رو از نظر اخلاقی کنترلشون کرد.
بابا این یک نیاز طبیعیه اگر مسائل دیگه حل بشه مردم خودشون برای بچه دار شدن مشتاق ترن.
جهان تغییر کرده یه بچه امروزی نیاز هاش به مراتب با نیاز های بچه های زمان پیامبر فرق میکنه:
خدمات درمانی جامع می خواد
خدمات آموزشی مناسب می خواد
خوراک و پوشاک و مسکن
هزینه ی استفاده از تکنولوژی و بستر فناوری اطلاعات
خدمات تفریحی
تو جامعه امروزی ما هم همه چی پوله
مسئولین فقط زایمان می خوان ولی برای بعدش هیچ فکری نکردن
قربون آقا برم که میدانم دغدغه ایشان کاملا بجاست.
در کنار این اوامر باید دولت هم کمک بکند.
الان برای ولادت فرزند چهارم مرخصی زایمان نمیدن فقط 2 ماه اون هم مثل استعلاجی هست نه زایمان.
اصلا فرزند چهارم بیمه اش آزاد حساب میشه و حق اولاد تعلق نمیگیره. انگار فرزند چهارم باید قاچاقی زندگی کند.
حالا وقتی بزرگ بشه باید سربازی بره ،و کلی توقع داریم.
در کنار اینها باید فرهنگ کار و تلاش و تولید رونق بگیرد. امروزه مردم وقتی میبینند عده ای یک شبه پولدار میشن . دنبال راه های واسطه گری و رانت خواری می افتن و توجیه میکنند هر کس بیشتر جیب مردم را زد زرنگ تر است.
خودم یکی از حامیان سر سخت افزایش جمعیت هستم و سه فرزند دارم...
فرزند آوری امروز از یک مسئله سلیقه ای تبدیل به یک تکلیف شده است. اینهمه تاکید اسلام بر افزایش نسل بیانگر اهمیت موضوعی است که سالها از آن غفلت شده است.در مورد معیشت هم اگر ایمان مردم درست باشد به چشم خواهند دید که هر بچه روزی اش را به همراه می آورد.و من این مهم را به عینه در چند مورد(فرزند خودم و چند تن از اطرافیان )-که در شرایط بد مالی فرزند دار شده بودیم-دیده ام و مطمئنم که ما هم از قبل فرزندانمان روزی می خوریم چراکه آنها پاک و بی گناهند و ما...
فرشته
.... باید نسل دیگری و با همین تفکرات در راس بهداشت وزارتخانه قرار گیرد
يوسف2
((آقا جان مولا جان ،جان من وتمام خانواده ام فداي شما )). مگر برخي ازاين مسئولين منويات ودستورات شمارا به كار ميبندند.نه متاسفانه اينها بعضا به دنبال باند بازي و....هستندبه فكر مملكت و ملت وآينده نظام نيستند.يابه دنبال اجراي فرمولهاي ديكته شده غرب استعمارگر هستند . مگر با اين گرانيها ي افسار گسيخته كه متاسفانه باني آن خود دولتي ها ودست اندر كاران هستند ميشود.چرادولت يك ابزار كنترلي صحيح ندارد آيا با خصوصي سازي كار مملكت درست ميشود .اين كارخانجات و...راچه كساني خريده اند . در اكثر جاها رشوه خواري علني و.... است.حق اولاد وبيمه كارمندان و...چيزي نيست پول نان بچه نميشود .آمارها ممكن است اكثرا دروغ باشد . ميگويند تورم كاهش پيدا كرده .كدام كاهش . حتما اينها درآمدهاي چند ده مليون توماني دارند كه متوجه نميشوند واز حال مردم خبر ندارند كه هر روز گرانتر از ديروزاست
Iran, Islamic Republic of
الان جوان بیست ساله با توجه به مشکلات اشتغال، بی قانونی ، فساد اداری و تبعیض و... آرزوی مرگ داره و میگه که ای کاش به دنیا نمیومدم.
حالا تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.