پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۲۶
۱۵۷

روحانی حق دارد بگوید «بدون شناسنامه حرف نزنند»

شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۲۷
کد مطلب: 358232
اظهارات روز سه‌شنبه آقای دکترروحانی در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بی‌آن که بخواهند و یا در پی آن بوده باشند، به گونه‌ای بوده است - و یا اینگونه تلقی می‌شود - که انگار هیچکس حق ندارد بدون کوپن از مواضع و عملکرد دولت محترم انتقاد کند!
روحانی حق دارد بگوید «بدون شناسنامه حرف نزنند»
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان "با کوپن یا شناسنامه؟!" در کیهان نوشت:
«نقد حق مردم و همه گروههاست، چه اقلیت و چه اکثریت. اما آنچه پسندیده نیست این است که با پول و بیت‌المال مردم کسی بخواهد دولتی را که منتخب مردم است و با رأی مردم شروع به کار کرده، به جای نقد، تخریب کند و این چیزی است که دولت نمی‌پسندد. بنابراین ما از همه می‌خواهیم با شناسنامه حرف بزنند و بگویند از کجا و وابسته به کدام جناح هستند. با نام خود سخن بگویند نه با نام ملت ایران. راه ملت ایران روشن است».

مطلب فوق، بخشی از سخنان آقای روحانی رئیس‌جمهور محترم کشورمان است که روز سه‌شنبه هفته گذشته در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ایراد شده بود و طی چند روز اخیر با واکنش‌های مثبت و منفی فراوانی روبرو شده است و از آنجا که موضوع این بخش از سخنان ایشان، «انتقاد و چگونگی آن» است و این، یکی از اصلی‌ترین مسائل مورد بحث و مناقشه این روزها - بخوانید همه روزها - است اشاره به نکاتی درباره آن ضروری به نظر می‌رسد؛

۱- تاکید آقای دکتر روحانی بر این نکته که منتقدان «با شناسنامه حرف بزنند» و «با نام خود سخن بگویند، نه با نام ملت» اگر چه سخن عالمانه و قابل قبولی است ولی در مواردی نیز به شدت مورد مناقشه است. با این توضیح که بسیار دیده شده افرادی از یک حزب و گروه سیاسی بی‌آن که به جایگاه و هویت واقعی خود اشاره کنند، نقش خودخوانده! سخنگوی ملت را بر عهده می‌گیرند و به گونه‌ای درباره مسائل جاری کشور اظهارنظر و یا انتقاد می‌کنند که انگار از جانب همه مردم سخن می‌گویند و خواسته و نظر توده‌های ملت را بازتاب می‌دهند! رئیس‌جمهور محترم حق دارد از این افراد بخواهد «با شناسنامه حرف بزنند» و دیدگاه و نظر حزبی و گروهی خود را به حساب ملت ننویسند.

شواهد موجود اما، به وضوح نشان می‌دهد جناب دکتر روحانی به این فرمول که خود بر آن تأکید ورزیده‌اند، چندان وفادار نبوده‌اند، بلکه - با عرض پوزش- عملکرد ایشان در برخی از موارد با فرمول یاد شده تفاوت یکصد و هشتاد درجه‌ای نیز داشته است.

به عنوان مثال، فلان و فلان شخصیت سیاسی که به جرم آشکار و غیرقابل‌انکار وطن‌فروشی در فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ به وضوح از سوی مردم طرد شده‌اند، بی‌آن که به شناسنامه سیاسی باطل شده خود کمترین اشاره‌ای داشته باشند، زبان ملت را به کام می‌گیرند و به نمایندگی از آنان برای نظام و دولت محترم نسخه می‌پیچند. بدیهی است آقای دکتر روحانی حق دارد از آنان بخواهد که «بدون شناسنامه حرف نزنند» و ابتداء برای مردم توضیح بدهند و بگویند همان کسانی هستند که با ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ جمهوریت نظام را به نفع مثلث آمریکا و اسرائیل و انگلیس زیر سوال کشیده و سپس با شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، دروغگو بودن خود را به اثبات رسانده بودند. به مردم بگویند که یکی از آنها حداقل دو بار با جرج سوروس، سرمایه‌دار صهیونیست آمریکایی ملاقات پنهان داشته و بعد از این ملاقات‌ها بود که سوروس در مصاحبه با CNN قول داده بود «جمهوری اسلامی تا یکسال دیگر برچیده خواهد شد»! برای مردم توضیح بدهند چرا در مقابل ادعای نتانیاهو که فتنه‌گران را «سرمایه بزرگ اسرائیل در ایران» نامیده بود - و البته متأسفانه حق با او بود و راست می‌گفت - مهر سکوت بر لب زده بودند؟! چرا همصدا با دیگر سران فتنه، اهانت‌کنندگان به ساحت مقدس امام حسین علیه‌السلام در عاشورای ۸۸ را مردمان خداجوی! نامیده بودند؟! تصویر مبارک حضرت امام(ره) را پاره و لگدمال کرده بودند! شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه»! و «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» سر داده بودند! و...

باید به جناب آقای دکتر روحانی عرض کرد؛ این واقعیات که قابل انکار نیست! هست؟! و آیا همین آقایان که تاکنون اصرار داشتند آراء جنابعالی را به حمایت اصلاح‌طلبان و کارگزاران از شما نسبت دهند، امروزه زبان به انتقاد از دولت محترم نگشوده‌اند؟! انتظار از ریاست‌ محترم جمهوری آن بوده و هست که با تکیه بر فرمول یاد شده، از آنان بخواهند «بدون شناسنامه حرف نزنند» و ابتداء شناسنامه خود را روی دست بگیرند - البته اگر جرأت داشته باشند که ندارند - و سپس اظهارنظر کنند!

۲- رئیس‌جمهور محترم بعد از تاکید بر این نکته که «منتقدان با شناسنامه حرف بزنند» منظور خود از شناسنامه را اینگونه توضیح می‌دهند که منتقدان «بگویند از کجا و وابسته به کدام جناح هستند»؟! که باید از ایشان پرسید؛

الف: آیا منظور حضرتعالی از «شناسنامه»، شناسنامه حزبی منتقدان است؟ اگر چنین باشد- که ظاهرا اینگونه به نظر می‌رسد - پرسش بعدی آن است که آیا از نگاه و نظر جناب دکتر روحانی، فقط کسانی حق انتقاد دارند که عضو یکی از احزاب و یا گروههای سیاسی موجود باشند و آنانی که عضو هیچ حزب و گروهی نیستند - یعنی توده‌های عظیم مردم - حق انتقاد از دولت را ندارند! این برداشت ضمن آن که بی‌احترامی به مردم و نادیده گرفتن حق آنان برای انتقاد است، با مبانی تعریف شده جمهوری اسلامی ایران نیز سازگاری ندارد، چرا که نظام برپایه و محور مردم‌سالاری استوار است و نه حزب و گروه سالاری.

ب: ممکن است رئیس‌جمهور محترم بر این باور باشند که فقط گروهها و احزابی که در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزدهای دیگری داشته‌اند، نسبت به مواردی از مواضع و عملکرد دولت ایشان انتقاد دارند که دراین‌باره باید گفت؛ اگرچه بعید نیست برخی از انتقادها از همین زاویه و برخاسته از نگاه حزبی و گروهی باشد ولی نمی‌توان و نباید انکار کرد تمامی انتقادها از این دست نبوده و نیست، و مردم وقتی نشانه‌هایی از فاصله‌دار بودن مواضع و عملکرد دولت محترم با آموزه‌های اسلامی و انقلابی را مشاهده می‌کنند، انتقاد از این دست مواضع زاویه‌دار را با نگاهی دلسوزانه و به منظور اصلاح آن، وظیفه دینی و ملی خود می‌دانند. گفتنی است این روزها بسیاری از گروه‌ها و احزابی که نام خود را در فهرست حامیان دولت ثبت و اعلام کرده‌اند نیز نسبت به شماری از مواضع و عملکرد دولت بیشترین انتقادها را دارند. انتقاداتی که برخی از آنها از نوع باج‌خواهی و سهم‌طلبی است و اتفاقا جا دارد آقای دکتر روحانی مطابق فرمول یاد شده از آنان - اصلاح‌طلبان و کارگزاران - بخواهد که شناسنامه خود را ارائه کنند و مثلا توضیح بدهند در حالی که به اعتراف خودشان در مجموع فقط ۱۳درصد رأی داشته‌اند و به همین علت هر دو گروه نامزدهای رسمی خود را مجبور به استعفاء کرده بودند، اکنون با کدام جایگاه و پایگاه، از دولت به خاطر نادیده گرفتن خواسته‌های حزبی و گروهی خود انتقاد می‌کنند؟!

۳- آقای دکتر روحانی یک شخصیت دانش‌آموخته دینی است و حقوقدان نیز هست. بنابراین به خوبی می‌دانند که برای ارزیابی انتقاد، فرمول علمی تعریف شده‌ای وجود دارد و آن، اولا؛ توجه به موضوع مورد انتقاد و ثانیا؛ میزان انطباق آن با آموزه‌هایی است که عدول از آنها مورد انتقاد قرار گرفته است. در این فرمول؛ شخص انتقادکننده جایگاه و تأثیر چندانی ندارد. در کلام خدا آمده است؛

«فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون أحسنه... ای پیامبر(ص)! به آن عده از بندگان من بشارت ده که سخنان - گوناگون- را می‌شنوند و از بهترین آنها پیروی می‌کنند» (۱۷ و ۱۸ زمر) به بیان دیگر، وقتی از یک موضع یا عملکرد انتقاد می‌شود، انتقاد‌کننده میان آنچه اتفاق افتاده است با آنچه باید باشد - یعنی آموزه‌های تعریف شده و پذیرفته شده - فاصله می‌بیند، بنابراین با مقایسه میان این دو گزاره - آنچه هست و آنچه باید باشد - می‌توان انتقاد را «به‌جا» یا «نا به‌جا» دانست بی‌آن که نیازی به کنکاش در انگیزه انتقاد‌کننده باشد.

۴- رئیس‌جمهور محترم کشورمان در سخنان یاد شده و پیش از آن نیز در فرصت‌های دیگر به انتخاب خویش از سوی مردم تکیه کرده و با استناد به آن، انتقادها را بی‌اساس و در مخالفت با اکثریت مردمی دانسته‌اند که به ایشان رأی داده‌اند.

درباره این بخش از سخنان رئیس‌جمهور محترم که هر از چند گاه نیز تکرار می‌شود باید گفت تردیدی نیست که اکثریت مردم به ایشان رأی داده و جناب روحانی را از بقیه نامزدها برای تصدی ریاست‌جمهوری اسلامی ایران شایسته‌تر دانسته‌اند و آقای دکتر روحانی نیز در اولین کنفرانس خبری و سپس در موارد متعدد دیگر تاکید ورزیده‌اند که رئیس‌جمهور همه ملت ایران هستند، چه آنها که به ایشان رأی داده‌اند و چه آنهایی که نظر دیگری داشته‌اند. اما بدیهی است که رأی مردم «چک سفید امضاء»! نیست و نمی‌توان با استناد به آن، همه مواضع و عملکردهای دولت محترم را برخاسته از خواست و نظر کسانی دانست که در انتخابات یازدهم به رئیس‌جمهور محترم رأی داده‌اند، بلکه دوام اعتبار رأی مردم در همخوانی مواضع و عملکرد دولت محترم با آموزه‌ها و معیارهایی است که در قانون اساسی و سایر قوانین نظام تعریف شده و رئیس‌جمهور محترم در جریان انتخابات بر پایبندی خویش به این موازین تاکید ورزیده‌اند.

۵- و بالاخره و با عرض پوزش باید گفت؛ اظهارات روز سه‌شنبه آقای دکترروحانی در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بی‌آن که بخواهند و یا در پی آن بوده باشند، به گونه‌ای بوده است - و یا اینگونه تلقی می‌شود - که انگار هیچکس حق ندارد بدون کوپن از مواضع و عملکرد دولت محترم انتقاد کند! و این در حالی است که همه دلسوزان و دلدادگان انقلاب اسلامی خواستار موفقیت دولت هستند چرا که موفقیت دولت را موفقیت خود و نظام می‌دانند از این روی انتقاد آنان نه فقط نباید برای رئیس‌جمهور محترم دغدغه‌آور باشد بلکه می‌تواند همراهی با ایشان در ارائه خدمت بهتر تلقی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
اقای روحانی!!!من شناسنامه دارم.ولی در هیچ حزبی حضورندارم.ولی تابع ولایتم.
اجازه میدید انتقاد کنم؟؟؟؟
.
.
.
.
اقای روحانی رفتن از اقای هاشمی اجازه بگیرن..
برای انتقاد شناسنامه عکسدار نباشه قبوله یا نه؟
یه نقدم نمیشه کرد این دولت تدبیر وامیدو
آقای رحانی مچکریم یه نقد، یه نقد دیگه یه نقدم نکنیم ،اسیری نیاوردی که......
زهیر
Iran, Islamic Republic of
کجاست اون روحانی که در زمان انتخابات گفت :بگذارید دانش آموز در انشایش رئیس جمهورش را نقد کند ؟
Switzerland
عجب سیستمی داریم ما، در این سیستم به دولت هر کسی میتواند انتقاد کند...
جرج
Iran, Islamic Republic of
بايد مثل اوباما ... باشه تا OK بشي .گرفتي جانم ؟؟
منم شناسنامه ام گم شده با کارت ملی میشه نقد کرد
منم یه سئوال داشتم جناب رئیس جمهور . ببینم من که شناسنامم رو گم کردم و الان تقاضای شناسنامه دادم هم میتونم انتقاد کنم یا باید واستم تا شناسنامه المثنی من بیاد ؟
زدی به هدف
مـرتـضـی
تا کی میخان به عناوین مختلف از زیر بار مسولیت شونه خالی کنن؟؟
چرا هر روز یه بــازی واسه کم کاری ، و عملکرد نادرستشون در میارن!!
نوبخت
شما که نباید انتقاد کنی بشین کنار هروقت اقا مخالفتشو با دولت اعلام کرد بیا وسط!البته اگرفقط یارزمان خوشی نباشی!
علی اصغر
حضرت امام در زمان بارزگان و بنی صدر یک بار تآکید میکنم یک بار نسبت به این دو دولت مخالفت علنی نکردند مگر پس از ساقط شدن آنها آنهم از دولت بازرگان که خودشون گذاشته بودند و تفکر آمریکایی اسرائیلی بازرگان توسط نهضت به اصطلاح آزادی پی گیری میشد
United States
از کی تا حالا تندروهای اقلیت گوش به حرف آقا شدن ؟
آقا هم به این دولت نقد دارد ...ایشون فرمودند عده ای در این دولت خواهان مذاکره با آمریکا هستند ...
فقط صنف ساندویچ خوران حق انتقاد دارن چون شناسنامه ای دارن صادره از باغ های پسته، بقیه باید خفه شن، ا اقا اون بلندگو رو خاموش کن دیگه مرتیکه، من دارم مطلب مهمی رو برای مردم ایران توضیح میدم...
بنده اگه یک خانم باشم و عکسام بیلبدر 3در 2 متری در خیابون باشه و عکس سیاه سفید کپی شده 3 در 4 ام رو بگیرم سر دست انتقاد کنم، بعد شما عکسمو ببینی میرم میگم این عکس منو که زن فلانیم به عالم و ادم نشون دادا.... نگید نگفتم، ما همچین جنبه ای نداریم عکس کوچیکمونو به مردم نشون بدین، فقط بیلبرد
رضا
Iran, Islamic Republic of
شناسنامه خود رئیس جمهور رو همین مردم در انتخابات صادر کرده اند!!...
کریم
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی همین مردم سال 57 شما و امثال شما رو شناسنامه دار کردن!! حالا برای همون مردم کری می خونی؟!
محمد
Iran, Islamic Republic of
احسنت
قلمت توانا برادر
دولتی که از منتقدان خود شناسنامه می خواهد و فکر می کند که هر کس می خواهد حرف بزند باید وابسته گروهی و حزبی باشد و قداره می کشد؛ چطور است در مقابل تهدید دهباشی ساکت است و صدایش در نمی آید!
زهیر
Iran, Islamic Republic of
زورش فقط به مردم بدبخت میرسه
United States
بیچاره ملت
دل خوش شده بودن
عروس اینا
برادر جهت اطلاع شمامیگویم سخن گوی دولت ساعتی پیشی اعلام کرد که کارت ملی هم قبوله
خاتمی شناسنامه دار شد و ملت بی شناسنامه؟؟؟؟
جلل خالق اقای پرزیدنت
علی
انصافا قلم قوی داره ایشون
ممنون
مخالفین به جای اراجیف بافی منطقی جواب بدن اگرم جواب ندارن چزیزی نگن ما هم بهشون نمی گیم لال!
Iran, Islamic Republic of
.... از رو نمي رن
Iran, Islamic Republic of
جرج سوروس و خاتمی یکی صهیونیست دیگری ایرانی مسلمان
اینها با هم چه کار داشتند؟
ظاهرا قلم آقای شریعتمداری به ته دیگ خورده است. ....
ته دیگش خوشمزست
پرفسور ازکجا به این نتیجه متقن رسیدید ؟به نظر میاد اگه جوهر قلم تموم نشده بود اقای شریعتمداری همچنان استدلال میکردو کسی نبود جوابشو بده
سوفیالوره
برو آرمان بخون که هنوزسردیکه
آل صیهون
مگر هر کس توی ایران زندگی میکنه حتمٱ مسلمانه
زنده باشی عمااااااااااااااااااااااااااار
این حرف دل خیلی ها بود که شما بیان کردی.ممنون
علی
کم کم داریم به سخنرانی های آقای روحانی که با فصاحت بیان ولی کاملا نسنجیده و سطحی است عادت می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
بهتر از توهين به شعور و ملت توسط احمدي نژاد
ان مرد رفته است شما حالایی رو بچسب که نونت دستشونه
باران
واقعا برات متاسفم.
بی انصاف
چاخان زاده پور
چند تا از توهین های احمدی نژاد به ملت را بگو باورمون بیاد البته بیسوادو لبوفروش و راننده تاکسی و سرهنگ و شناسنانه وگاز انبر و تغذیه شدگان از جاهای خاص گبول نیست
اسمهاي بزرگ و گنده هاهاها !!!!!!!!!!!!
اون بنده خدا كه دولتش دولت خدمتگزار بود و خودشو نوكرمردم معرفي مي كرد اين دولته كه اسم خودشو گذاشته تدبيرو اميد ، عقلانيت .
....کمی انصاف هم داشته باشید ...
رها
روحانی مچکریم!
ارمیا
آقا من شناسنامه ندارم خیلی هم انتقادم میاد...
کارت ملی قبوله؟...
ایرانی بی شناسنامه
Iran, Islamic Republic of
منظورت از شناسنامه این بود که شما ولی نعمت هستید و بقیه برده ، شما با رای ما رئیس جمهور شدی حالا ...... .
بی سواد
راستی با کارت ملی چطور؟ میشود انتقاد کرد یا نه ؟....
Iran, Islamic Republic of
آدم قحط بود تو اين مملكت نو حرف بزني
آره قحطه که امثال تو بخوان جواب حاج حسین رو بدن
Iran, Islamic Republic of
یه حاج حسین که می تونه همه افساد طلبارو حریف باشه
Iran, Islamic Republic of
....
بنظر شما تو شناسنامش نام پدر هم هست؟
سرور
.... همه را به مثل خود پندارد.
United States
مگه مال تو نداره ؟
United States
نمی تونی جواب بدی لجن پرت نکن .
Iran, Islamic Republic of
سوختی داداش... حرف حق اینطوریه... عیب نداره... انشاءالله به زودی پرده تعصب از جلو چشمانتان کنار برود تا بتوانید چند کلمه حرف حساب هم بشنوید
سید
میشه لطف کنی و بگی از کی خودت خودت را آدم حساب کردی؟؟ ...
هرچی باشه ایشون روزنامه نگاره اما شما چیکاره ای؟
شمس الدینی
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی شما نسبت به منتقدین داخلی خشن هستید و مطالبه شناسنامه می کنید. چرا در بیحرمتی و تحقیری که این مدت از ناحیه کشورهای غربی شنیدیم و دیدیم سکوت کرده ای و به بهانه فتح باب مذاکره و گفتگو آستانه صبر و تحمل شما در مقابل یاوه گویان غربی بسیار زیاد و لی انتقاد داخلی شناسنامه طلب می کنی
عصمت بابلی
شمس الدینی ! اگر این کارو بکنه که اعتدال مالیده میشه
این ارفتار رئیس جمهورمون از خصوصیات مومنین است ...
Iran, Islamic Republic of
مچکریم آقای شریعت مداری
هادي
آقاي شريعتمداري شما در زمان دولت قبلي زبان نداشتيد؟ ...
Iran, Islamic Republic of
ایشان دردولت گذشته زبانش تندتراز ازاین حرفها بود ودائما به رئیس دولت و اطرافیانش تهمت انحراف می زدند
leyli
تهمت انحراف....
هاشم آغای بیصواد بی شناثنامه
این شریعتمداری که پدر دولت قبل رو درآورد...
قمر تاج خانوم
هادی جان ننه مثل اینکه تو در زمان دولت قبلی مشغول خوندن روزنامه آرمان بودی ننه
United States
ایشون زبان داشتند شما کور تشریف داشتید ...
آقای شریعت مداری همیشه حرف حق میزنه ودر برابر انحرافات دولت قبل خیلی تند تر از این مقاله میزد بد نیست یه نگاه به آرشیو کیهان بندازی
Iran, Islamic Republic of
من شناسنامه المثنی دارم اجازه دارم حرف بزنم؟
مجید مجد
هر وقت افساد طلب ها تونستن بالانس درجارو برای من معنی کنن بیان با حاج حسین مناظره
دلجو
حسن جون فقط با کار وتلاش میتونی ادعای را ثابت کنی ،وگرنه حرف برای زدن زیاد هست ،گوش مردم هم پراست از این حرفهای آسمون ریسمون ،
قمر تاج خانوم
دلجو جون که نمیدانم مدکری یا مؤنث این حرفی که زدی آخه چه ربطی داشت ننه
البته آقای شریعتمداری یادش رفت بگه که فقط 50 درصد مردم به روحانی رای دادند که قطعا با عملکرد این نه ماه زیر 50 رسیده و در نظر مردم در حال حاضر نماینده اکثریت هم نیست
!!
Iran, Islamic Republic of
صد در صد زیر 35 درصد
خاج حسین از تو مچکریم
مسعود
....كاملا و بدون واسطه و رك و راست متوجه توهيناتش به شعور مخاطبانش ميشويم
دلم براي طرفداراش ميسوزه
اين فكر كرده كيست و تا كي ميخواهد روي اين مبل بنشيند
....
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
به شرطی که خود دولت هم شناسنامه خود رو واضح و شفاف ارائه بده نه اینکه حتی "من روحانی هستم" رو تاب نیاره!
مخاطب
.... جوابش را بدهید!!!
اين اقا خودش شناسنامه دارد_ منظور حسين اقاست . چون ايشان خود را وکيل و وصي همه ملت ايران مي داند....
United States
این توصیه رو به زیباکلام بکن .
نقی
Iran, Islamic Republic of
حقتان است. زمانی که احمدی نژاد را که همه فحشهای داخلی را به جان می خرید و در عوض در برابر دشمنان آنچنان خروشان و فخرآفرین بود را آنچنان کوبیدید حالا کسی گیرتان افتاده است که برعکس عمل می کند ...
Iran, Islamic Republic of
ایول درست گفتید...
Iran, Islamic Republic of
آقاي روحاني!
97 درصد مردم با ثبت نام دريافت يارانه و ثبت مشخصات شناسنامه اي خود به سياستهاي شما نه گفتند...
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
من ایرانیم وبسیجیم . شناسنامه من ولایت و خون شهدا ست ..بسم اله
Iran, Islamic Republic of
آقاي روحاني!
97 درصد مردم با ثبت نام دريافت يارانه و ثبت مشخصات شناسنامه اي خود به سياستهاي شما نه گفتند...
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی شمام که با شناسنامه خاتمی ورفسنجانی داری حرف می زنی عواقب انها رو ببین
از عارف هفت دهم درصدی چه خبر؟
مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان و خاتمی اگر بیل زن بودن این همه سال بالانس درجا نمی زدن که
اشکال کار این است که حاج حسین دوباره بی سند و مدرک از طرف مردم صحبت کرده و شما بیمزه ها هم خنک بازی درآورده و خودتان را نشان می دهید. عقده ای های بازنده انتخابات 92
سید محمد
مطمئناً مزاح فرمودی!! بس سند و مدرک یعنی چی؟؟ همه مردم توی نت نیستن.یه سری برو تو بوستان ها و اتوبوسها و جاهای عمومی حرف دل مردم بشنو
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
از لحن جناب عالی کاملا واضحه که چه کسی عقده ایست!
با سندتر از حاج حسين كسى ررو سراغ دارى بتونه حرف بزنه؟
فقط يك نفر رو معرفى كن من ديگه كيهان نميخونم.
Iran, Islamic Republic of
البته برادر حسین مظهر سند هستند. ..
United States
و شما هم مظهر فحاشی و بی منطقی !
بنازم منطق قوی استدلالی رو!!!
خنک و عقده ای و بازنده!!!
خیلی منطقی بود!!!

ببین آقای شریعتمداری بخوای استدلال کنی باید مثل دوست مون حرف بزنی یاد گرفتی؟!
Iran, Islamic Republic of
قلم تیز حاج حسین
Iran, Islamic Republic of
اشکال نداره برای خندیدن خوبن. اینها اگر عقل داشتن که 7 درصد رای نمیاوردن
بی سند؟؟؟
United States
احتمالا بعد از اینکه مهر شناسنامتو چک کردن،میخوان ببینن به کی رأی دادی.اگه جزء 51 در صد باشی می تونی حرف بزنی.
نه انصراف از یارانه و زبان انگلیسی هم شرطه!
ب.شرافتي
Iran, Islamic Republic of
برادر گرامي،جناب آقاي شريعتمداري. خود شما هم كم از طرف ملت در روزنامه ها ، تريبونها و رسانه ها سخن نميگوييد! اصولا" ما ايرانيها هر وقت از يكنفر بيشتر شديم ! ميشويم نماينده ملت و اكثريت ! ، حالا طرفدار هر حزبي كه ميخواهيم باشيم فرقي ندارد .
United States
ایشون نظر شخصی می دن شما اگه جواب داری بسم الله
ممد
United Kingdom
انتقاد سازنده رامنتقد و مورد انتقاد نمی توانند مشخص نمایند بلکه مردم می توانند انرا مشخص نمایند ....
(( فلان و فلان شخصیت سیاسی که به جرم آشکار و غیرقابل‌انکار وطن‌فروشی در فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ به وضوح از سوی مردم طرد شده‌اند، بی‌آن که به شناسنامه سیاسی باطل شده خود کمترین اشاره‌ای داشته باشند، زبان ملت را به کام می‌گیرند و به نمایندگی از آنان برای نظام و دولت محترم نسخه می‌پیچند)) همين جمله نشان مي دهد كه بدون شناسنامه حرف مي زني . كدام مردم خاتمي را طرد كرده اند جز عده اي قليل و افراطي....
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
شنیدی میگن بنده خدا «سرشو مثل کبک کرده زیر برف» ؟ آره شنیدی؟ از دور و برت خبر داری؟ عده ای قلیل و افراطی هستن که میخوان خاتمی که یک مهره سیاسی مرده است را دوباره زنده کنن
ظاهرا از دور و برت خبر نداری که چی می گذره!!
سرت را از برف بی خبری بیار بیرون و واقع بین باش
خاتمی که مرده دادا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اموات ونمیشه زنده کرد عزیزم
United States
فاتحه
کی گفته از چشم مردم افتادن؟ ....
تعطیلیا
United States
نکنه شما افراطیون 7 درصدی خود را اکثریت فرض کردید ؟ هنوز جواب ندادید چرا عارف رو کنار زدین ؟
Iran, Islamic Republic of
يك ضرب المثلي هست كه چوب را بر ميداري گربه دزده ....
....
United States
حالا تو مگه گربه ای که پریدی وسط ؟
Iran, Islamic Republic of
راستي تو شناسنامه جديدا عنوان شغلي را هم مينويسن؟ يا لقب؟
مثلن مينويسن فلاني بازجو بوده؟!
جاسوس بیگانه و جیرخوار بیگانه را چطور؟ اونهم بنویسند که خیلی بد میشه ؟
راستی بازجویی شما را ایشان انجام دادند ؟
کدامش خجالت داره بازجوی نظام جمهوری اسلامی بودن یا مجرم در این نظام؟
درعوض وطن فروش نبوده!!!
درود بر این حاج حسین
حالا بسوزین
United States
به قولی اب بریزید اونجایی که می سوزه
درود بر حاج حسین طوفان مداری
masood
Turkey
این شریعتمداری هم که هنوز داره... اتهاماتِ ثابت نشده خودش را تکرار میکنه!
سخنان رئیس جمهور خیلی روشن.....
اشتباه مثبت دادم.فقط اینو بدون حاج حسین بدون سند حرف نمیزنه وگرنه تا حالا...
ادم ها وقتی که رای میدادن شناسنامه داشتند ولی حالا که در جایگاه دفاع از حقوق قرار می گیرند .هزار عزر و بهانه برای ما می تراشند.؟؟
عیب نداره دکتر شما هم .......؟
سودا
روحاني مچكريم
سودا
روحاني مچكريم
United States
برای چی مچکری؟
گرانی؟توافق؟؟؟
....
انصافأ یه بچه 7 ساله هم این مقاله رو بخونه خندش میگیره!
United States
خب تو که پرفسور هستی بگو کجاش خنده داره ، درکت می کنم مجبوری بخندی تا اعصابت راحت شه ...
احسان
حاج حسین خیلی طلایییییییییییی
خیلی باحالیییییییییییییییییییییییی
....
درود بر سردار قلم حسین شریعتمداری با این مطالب
Iran, Islamic Republic of
البته این دولت شناسنامه اش همون فیلم من روحانی هستم هست
میدونی چرا میگه مردم نظر ندن و انتقاد نکنن تا جناحها باهم جروبحث کنن.میخواد نظر سنجی کنه به کدوم طرف رو نشون بده.وگرنه ماها که آدم نیستیم.....
به به جمع حاج حسین برادران افراطی بیسواد هم که تو قسمت نظرات جمهههههه
عزب اوغلی
دمت کرم تابت کردی که یک اصلاح طلب اصیل هستی
با کوپن صحبت بکن ، اما به اسم خودت نه به اسم ملت ودین ! ....
Iran, Islamic Republic of
احسنت به روحانی. راه ملت ایران روشن است باز هم با صدای بلند میگوئیم " منتقدان با شناسنامه خودشان حرف بزنند نه خرج کردن از مردم بزرگوار ایران "
کریم شیره ای
احشنت !
United States
پس تو هم دم فرو بند و دم از مردم نزن ...
به شما باشد که مردم بی سواد و بی شناسنامه اند و اوباما با ادب
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری برای سازندگی تا حالا چکار کردید قلم سازنده داشته باشید .
....
United States
برو ارشیو کیهان رو بخون می فهمی
جعفر برمکی
تمام سازندگی هارا سردار سازندگی کرد که خودشه و میر حسین و کروبی و خاتمی را به این روز انداخت
روحانی بازم مچکریم
United States
باش تا صبح دولتت بدمد ...
پول نفت خام بعد از كسر هزينه استخراج به حساب مردم ريخته شود وتمامي هزينه هاي مرتبط به مردم را خود مردم پرداخت كنند ...
حاج حسین کربلایی شی
حسین
قلمت رسا حاجی جون، هرجا بوی انحراف ،خودبزرگبیبی، اختلاس، حیف و میل بیت المال ،خیانت،نادیده گرفتن حق مردم،اشرافیگری، ترس از دشمن و... آمده ، ابوذرگونه پرده رسوایی اشان را بالا زدی و باعث بیداری وهوشیاری مردم در برابر حق مسلّم شان شدی.خدا قوت عمّار .
روحانی لا مچکریم!
sadeq movahhed
شناسنامه های منتقدین حتما باید ته امضای جرج سروس رسیده باشد وگر نه قلابی است.
محمد
من یه انتقاد بکنم؟
آقای شریعتمداری تو چه وضعت مشخص است ....
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
شما برو ته صف وایستا که دیگه بس شناسنامه نیای حرف بزنی. حاج حسین اندازه عمر تو بلکم بیشتر شناسنامه واضح و روشن و انقلابی داره تو نوشته هاش
باب لرد
اقا حسین شریعتمداری... نمیدونم چرا انقدر ناراحته همیشه /؟!!!...
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری !
کسی برای حرفهای صد من یه غاز تو دیگه تره هم خورد نمی کنه
....
بمطلب به جایییییییییی بود
Afghanistan
شریعتمداری مچکریم بازهم مچکریم
جعفر
Iran, Islamic Republic of
شما فعلا شناسنامه خودتو رو کن ببینیم میشه انتقاد کنی یا نه. حاج حسین اندازه کل دقیقه های عمرت شناسنمش با کیهان و قلمش معلوم و شفافه.
سينــــــــــــ بينا ــــــــــــــــا
شما یکی که مصونیت آهنین دارید.
Iran, Islamic Republic of
شناسنامه ما خون شهیدانمان است....
حق گو
Iran, Islamic Republic of
طبق اوامر جناب حقوقدان . قرار بود كه هيچگونه مميزي اي براي ديگران نباشد ولي تا اينجايي كه ديده ايم و شنيده ايم و فهميده ايم.
ايشان هيچ شب و روزي نيست كه به سر كنند و دستور و مميزي و بخشنامه اي براي مخالفان خود صادر نكنند !!!

....
مفسر
Iran, Islamic Republic of
شايد منظور اين جماعت از شناسنامه . عضو مافياي ثروت و قدرت و نكبت است كه عموم ملت ايران . آن را دارا نيستند ؟!!!

هرهرهرهرهرهرهرهر
Iran, Islamic Republic of
اين همه بدونه شناسنامه حرف ميزنند عده اي با شناسنامه تقلبي ..شناسنامه دارهاشهدا وجانبازان هشت سال دفاع مقدس هستند كه حرف نمي زنند بلكه ازدرون ميسوزند براي اسلام براي انقلاب براي اينكه عده اي نااهل ونامحرم بر مسند قدرت تكيه زدند اقازادهايشان ميخورندواتش بيا هستند وپدرانشان به قدوقامت انها نگاه ميكنند ولذت ميبرند.