سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۲
۴

بشار بدون تردید پیروز انتخابات سوریه است

جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 358135
یک رسانه عرب زبان به اقدامات نظام سوریه و مخالفان قبل از انتخابات ریاست جمهوری و اهدافی که طرفین دنبال می‌کنند پرداخته است.
بشار بدون تردید پیروز انتخابات سوریه است
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پایگاه النشره در مطلبی با اشاره به نامزدی بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه آورده است: اعلام نامزدی بشار اسد برای ریاست جمهوری سوریه سئوالات بسیاری را برانگیخته است که از جمله آنها این است که آیا این حضور با هدف برنده شدن برای سومین بار است یا به عنوان برگه برنده‌ای برای گفتگوها تا در لحظه آخر از نامزدی انصراف دهد؟

این رسانه گزارش داد: بر اساس شواهد موجود تصمیم بشار اسد برای شرکت در انتخابات از مدتی قبل از سوی بالاترین مرجع سوری گرفته شده است و قصدی برای انصراف تحت هیچ شرایطی را ندارد بنابراین نامزدی وی اقدامی برای مانور یا چانه زنی با غرب نیست.

النشره می نویسد: مقامات سوری به خوبی می‌دانند که تردید درباره انتخابات ریاست جمهوری سوریه از سوی دیگران کم ضررتر از عدم برگزاری مطلق آن است. اینکه بشار اسد میدان را ترک کند اصلا مطرح نیست به ویژه که روند تحولات سیاسی و نظامی به نفع وی است.

در حال حاضر رهبران سوریه به دنبال برگزاری انتخابات در فضایی دموکراتیک با حضور چند نامزد هستند و همه می‌دانند که انتخابات با پیروزی بشار اسد به پایان خواهد رسید و هیچ شکی در آن نیست.

مقامات سوری به موازات تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به دنبال سیطره بر بخش‌های بیشتری هستند تا انتخابات در مساحت جغرافیایی بیشتری برگزار شود و از همین رو ظرف روزها و هفته‌های آینده عملیات‌های جدیدی از سوی ارتش سوریه در محورهای مختلف انجام خواهد شد.

النشره آورده است: در مقابل مخالفان سوری به کشورهای غربی برای شک و شبهه وارد کردن در انتخابات سوریه دلخوش کرده‌اند تا از آن به عنوان اهرم فشاری در آینده استفاده شود به ویژه که نمی‌تواند اقدامی برای عدم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انجام دهد.

هم اکنون مخالفان به دنبال ایجاد بی ثباتی و هدف قرار مناطق مختلف با هدف برهم زدن امنیت در آستانه انتخابات هستند. آنها دست به عملیات نظامی نمی‌زنند بلکه از راه دور مناطق مختلف را هدف قرار می‌دهند.

بر اساس قانون اساسی جدید سوریه که در سال ۲۰۱۲ در شرایط جنگی وضع شد هر نامزدی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری باید ۱۰ سال در سوریه زندگی کرده باشد و بتواند امضای ۳۵ نماینده مجلس خلق سوریه را به دست آورد تا بتواند در انتخابات ثبت نام کند.

النشره در ادامه می‌نویسد: احتمال می‌رود که فشارهای متقابل میان نظام سوریه و حامیان آن با مخالفان سوری و حامیان آنها درباره قانونی بودن انتخابات ریاست جمهوری در شرایط کنونی افزایش یابد. شرایط جنگی، عدم کنترل نظام بر تمامی اراضی سوریه، حضور میلیون‌ها آواره و عدم به رسمیت شناخته شدن قانون اساسی جدید از سوی مخالفان از دستاویزهای موجود برای ایجاد شبهه در انتخابات است.

پس از انتخابات سوریه وارد مرحله جدیدی خواهد شد که در آن فرصت و احتمال کمی برای راهکار سیاسی وجود دارد و نبردهای میدانی نقش مهمتری دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زنده باد حکومت سوریه
Iran, Islamic Republic of
مردم همه چی رو رصد می کنند وقتی می بینند که اسد مردانه در برابر تروریست ها ایستاده است خب چرا به وی رای ندهند
حتما" با 63 درصد معروف
راه نجات سوریه از اسلام افراطی فقط و فقط بشار اسد لائیک می باشد که شکر خدا اینجور شد