يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

آشتیانی: اردوی آفریقای جنوبی سودی ندارد

شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 357075
بازیکن تیم ملی فوتبال ایران دردهه ۷۰ بااشاره به اینکه حضور تیم کشورمان در اردوی آفریقای جنوبی سودی ندارد، گفت: سرمربی تیم ملی مقصر این مسئله نیست چراکه فدراسیون باید برنامه های کادر فنی را اجرایی کند.
به گزارش جهان، ابراهیم آشتیانی عضو تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا ۱۹۷۲ تایلند که باقهرمانی همراه شد و وی عنوان برترین بازیکن را از آن خود کرد در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت:هرکشوری آرزو داردتا تیم ملی فوتبال خود را درجام جهانی ببیند اما بدون برنامه رفتن به این مسابقات سبب می شود تا تیم ملی ضربه جبران ناپذیری متحمل شود.

وی افزود:پس از صعود به جام جهانی باید رایزنی با کشورهای قاره های مختلف آغاز می شد تا حداقل بتوانیم چند دیدار تدارکاتی خوب داشته باشیم ، چرا که کشورهای مطرح تقویم خود را از چند ماه قبل تکمیل می کنند.

آشتیانی که همراه با تیم ملی فوتبال ایران در بازیهای آسیایی ۱۹۷۴ تهران به مدال طلا دست یافت، اظهارکرد:فوتبال ایران باید لیگ خود را بالیگ های اروپایی همزمان کند و از فوتبال روز جهان عقب نماند.

وی با اشاره به اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی عنوان کرد: شاکله تیم ملی فوتبال ایران را لژیونرها تشکیل می دهند و حالا این نفرات همراه با تیم ملی در آفریقای جنوبی حضور ندارند.

کاپیتان سالهای گذشته تیم فوتبال پرسپولیس تهران عنوان کرد : یقین دارم این نفرات جوانی که در اردوی افریقای جنوبی هستند پس از بازگشت به تهران خط می خورند و خود آنان نیز دوست دارند تا اردو زودتر به پایان برسد.

وی ادامه داد:به حاطر همین است که می گویم بایدلیگ حودمان رابا کشورهای اروپایی هماهنگ کنیم و اردوها را با نفرات کامل برگزار کنیم.

آشتیانی در مورد لغو دیدار با موزابیک نیز عنوان کرد:اگر با پاکستان هم بخواهیم دیدار تدارکاتی برگزار کنیم باید برنامه داشته باشیم. زمان اردوی تیم ملی ایران چند بار تغییر کرده و مشخص بود که حریف کناره گیری خواهد کرد.

وی با یاداوری حضور تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۷۸آرژانتین گفت: در آن زمان چهار دیدار دوستانه با تیم های مطرحی چون فرانسه و آرژانتین برگزار کردیم.

آشتیانی با انتقاد از عملکرد مسوولان فدراسیون فوتبال گفت: باید چند دیدار دوستانه با تیم هایی چون شیلی، اکوادور و ... برگزار می کردیم تا برای دیدار با آرژانتین نفرات تیم ایران دچار استرس نشوند وبتوانند در زمین توانایی خود را نشان دهند.

وی گفت: اعتماد به نفس در رویدادهای بزرگ دارای اهمیت زیادی است و اگر حتی ۳ بازیکن در زمین استرس داشته باشند تیم با مشکلات زیادی روبرو می شود.

این پیشکسوست فوتبال تصریح کرد: باید واقع بین باشیم و گمان می کنم با این شرایط نتایج ضعیفی در انتظار تیم ملی ایران خواهد بود.

تیم ملی فوتبال ایران اردوی آمادگی خود را از روز ۲۶ فروردین ماه در آفریقای جنوبی آغاز کرده است.این تیم خود را برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل آماده می کند در حالیکه بازیکنان خارجی آن را در آفریقا همراهی نمی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *