يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

آموزش مسائل خانواده به سربازان جوان

دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب: 354841
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از اجرای طرح رحمت مبنی بر آموزش مسائل خانواده به سربازان جوان در پادگان‌ها خبر داد.
به گزارش جهان، شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص طرح رحمت اظهارداشت: در سال‌های گذشته آموزش مسائل خانواده به سربازان جوان در پادگان‌ها و سرباز‌خانه‌ها تحت عنوان طرح رحمت انجام می‌شد.

وی با بیان این‌که جوانان در سرباز‌خانه‌ها باید آموزش‌های لازم در خصوص خانواده را ببینند، ادامه داد: ما نیز برای اجرای این طرح اقدام خواهیم کرد و پیگیر موضوع هستیم در واقع می‌توان گفت یکی از محور‌های مدنظر ما این امر است.

** تأمین اعتبار برای اجرایی شدن قانون افزایش مرخصی زایمان از لایحه افزایش جمعیت

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که برخی رسانه‌ها مطرح کردند که بودجه افزایش جمعیت نیز به اندازه‌ای نیست که بتواند برای اجرایی شدن قانون افزایش مرخصی زایمان از اعتبار آن استفاده کرد، گفت: اگر اعتبار برای اجرایی شدن قانون افزایش مرخصی زایمان از لایحه افزایش جمعیت تأمین نشود، باید از کجا تأمین شود؟

مولاوردی افزود: پیگیری‌هایی برای اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان صورت گرفت و کمیته تخصصی در کمیسیون اجتماعی دولت تشکیل شد و در آن‌جا به این نتیجه رسیدیم که نیاز به مصوبه جدید در این زمینه وجود ندارد چرا که هیئت وزیران تصویب‌نامه‌ای در این زمینه داشته و این امر یک قانون است، بنابراین باید اجرایی شود.

وی افزود: پیشنهاد شد که از محل اعتبار لایحه افزایش جمعیت که در قانون بودجه در نظر گرفته شده است، اعتبار برای قانون افزایش مرخصی زایمان تأمین شود.

** اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان مشوقی برای فرزندآوری

وی بیان کرد: اخیراً دبیر هیئت دولت نیز با معاونت توسعه مدیریت و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مکاتباتی انجام داد تا اعتبارات لازم برای اجرای این قانون اختصاص یابد که امید است قانون افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این‌که اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان خود یک مشوق برای فرزندآوری است، اظهارداشت: همچنان منتطریم تا اعتبار قانون افزایش مرخصی انجام شود تا شاهد اجرایی شدن این قانون باشیم.

**تشکیل همایش "زنان، نقش آفرین عرصه فرهنگ و اقتصاد" با حضور رئیس جمهور به مناسبت روز زن

مولاوردی عنوان کرد: همایش ملی "زنان، نقش آفرین عرصه فرهنگ و اقتصاد" در ‌۳۱ فروردین در سالن اجلاس سران با حضور رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد و فرصت مناسبی برای ارائه دیدگاه‌ها به رئیس‌جمهور است.

وی ادامه داد: در این همایش ۷۰۰ نفر از زنان کشور حضور خواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *