يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱
وزیر بهداشت تاکید کرد:

لزوم همکاری دستگاه ها برای ازدیاد نسل

يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 440157
وزیر بهداشت گفت:‌ ازدیاد نسل صرفا مربوط به حوزه پزشکی نیست بلکه تمام مردم و کل نظام باید برای ترویج این امر تلاش کنند به ویژه دستگاه‌های اقتصادی.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر شنبه در حاشیه نشست علمی "هم‌اندیشی و تکریم پزشکان تقریبی" در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که زایمان از ۰.۶ درصد به یک دهم درصد رسیده است برنامه‌های شما برای افزایش این میزان چیست؟ افزود: آن بخشی که مربوط به ما است تلاش کردیم که از کارشناسان بهداشت و درمان بهره ببریم و من از این‌جا از تمام کارشناسان مادر و کودک تشکر می‌کنم؛ ولی تصور من این است که همان‌گونه که رهبری تاکید کردند ازدیاد جمعیت صرفا مربوط به حوزه ما نیست بلکه تمام مردم و کل نظام باید در این راستا کمک کنند به ویژه دستگاه‌های اقتصادی.

او ادامه داد: در عین حال می‌شود این نظریه را داد که موالید در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲، ۶۵ هزار نفر افزایش داشته است و باید به تدریج به این میزان افزوده شود به ویژه در بین فرهیختگان که می‌توانند در بین سایر اقشار تاثیرگذار باشند.

هاشمی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا طرح‌های حمایتی به مجلس رفته است یا نه؟ گفت: طرحی در مجلس است که تعدادی از نمایندگان روی آن کار می‌کنند و بار مالی دارد که باید مجلس و دولت دست به دست هم بدهند که گشایشی ایجاد شود.

وی در ادامه گفت: ما قانون تجمیع بیمه را در برنامه پنجم داشته‌ایم که این برنامه تمام شده و متاسفانه این قانون اجرا نشد و در برنامه ششم باید نمایندگان افراد و دستگاه‌ها را مکلف کنند که این قانون تجمیع بیمه‌ها را در دستور کار خود قرار دهند تا منابع مالی تجمیع شود؛ تا همان‌گونه که در بیانات رهبری داشته‌ایم یک تجمیع واحدی داشته باشیم که بتوانیم برای ارائه خدمات کار کنیم و امیدواریم در برنامه ششم این تجمیع بیمه‌ها به نتیجه برسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرشید
سلام
شما فکر نمیکنید با این افزایش جمعیت و کاهش شدید منابع آبی چه بر سر نسلهای آینده میاد