شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

از جنگ نفتکش‌ها تا جدال نابرابر

چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 353992
در شب اول از دور برگشت مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا، امشب دو تيم چلسي و پاري‌سن ژرمن در ورزشگاه استمفورد بريج شهر لندن به مصاف يکديگر خواهند رفت.
به گزارش جهان به نقل از نود، در شب اول از دور برگشت مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا، امشب دو تيم چلسي و پاري‌سن ژرمن در ورزشگاه استمفورد بريج شهر لندن به مصاف يکديگر خواهند رفت.

بازي رفت دو تيم در استاديوم پارک دو پرنس شهر پاريس با حساب ۳ – ۱ به سود شاگردان لورن بلان خاتمه يافت، ديداري که در آن لاوتزي، داويد لويز (گل به خودي) و پاستوره براي پاريسي ها گلزني کردند و تک گل چلسي را هم ادن هازارد از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند تا مورينيو و مردانش با احتساب همين يک گل در خانه حريف اميدواري زيادي به جبران مافات در بازي برگشت داشته باشند.

از نکات بسيار مهم بازي برگشت بايد به غيبت زلاتان ابراهيموويچ، ستاره بي بديل پاريسي ها اشاره کرد که به احتمال خيلي زياد بخاطر مصدوميت کشيدگي عضله که در بازي رفت دچارش شد، نخواهد توانست در اين بازي به ميدان برود. البته لورن بلان با در اختيار داشتن يک ماشين گلزني به نام اديسون کاواني که مي تواند جانشين بسيار مطمئني براي زلاتان باشد، نگراني از اين بابت نخواهد داشت، اما بدون شک حضور ابراهيموويچ در اين مصاف حساس مي توانست برگ برنده خيلي خوبي براي پاري‌سن ژرمن باشد.

در سوي ديگر ميدان خوزه مورينيو بار ديگر ساموئل اتوئو را در خدمت خواهد داشت، بازيکن کامروني آبي‌ها که در بازي رفت به علت مصدوميت غايب بود، در بازي برگشت حضور خواهد داشت تا خيال آقاي خاص از نوک پيکان هجومي تيمش تا حدود زيادي راحت باشد، هر چند که ديوار دفاعي مستحکم پاريسي ها با وجود بازيکناني مانند تياگو سيلوا و مارکينيوش، تقريباً غير قابل نفوذ به نظر مي رسد، اما مطمئناً آقاي خاص با در اختيار داشتن عناصر هجومي و تکنيکي مانند هازارد، اسکار، ويليان، شورله و تورس در کنار اتوئو، همه راه هاي ممکن براي گلزني را امتحان خواهد کرد و لحظه اي پا پس نخواهد کشيد.

ترکيب احتمالي دو تيم

چلسي: چک، تري، لوئيز، ايوانوويچ، آزپليکوئتا، لمپارد، راميرس، اسکار، ويليان، هازارد، اتوئو.

پاري‌سن ژرمن: سيريگو، ژالت، سيلوا، مارکينيوش، مکسول، موتا، متيودي، وراتي، پاستوره، لاوتزي، کاواني.



جدال نابرابر ، پشت ديوار زرد

ديگر بازي شب اول از دور برگشت مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا را دو تيم فوتبال بروسيا دورتموند آلمان و رئال مادريد اسپانيا در ورزشگاه زيگنال ايدونا پارک شهر دورتموند برگزار خواهند کرد.

ديدار رفت دو تيم با گلهاي گرت بيل، ايسکو و کريستيانو رونالدو با حساب ۳- ۰ به سود مادريدي ها به پايان رسيد تا تقريباً وضعيت تيم صعود کننده از اين بازي به مقدار زيادي مشخص شده باشد.

در بازي رفت از مرحله نيمه نهايي فصل گذشته ليگ قهرمانان، رئال مادريد در خانه دورتموند با نتيجه سنگين ۴-۱ شکست خورد تا حتي عليرغم برد ۲-۰ در مادريد نتواند جواز حضور در فينال را کسب کند و حالا بعد از گذشت يازده ماه از آن دو بازي يکبار ديگر مسير عبور ستارهاي کهکشان رئال به آسمان زرد رنگ وستفالن و شهر دورتموند افتاده است، با اين تفاوت که اين بار مادريدي ها با توجه به نتيجه بازي رفت، اندوخته خوبي در اختيار دارند.

اوضاع براي يورگن کلوپ و تيم دورتموند اصلاً مساعد نيست، بحران مصدوميت مدتهاست که بر فضاي تيمي دورتموند سايه افکنده، به نحوي که آنها در بازي رفت تنها ۵ بازيکن اصلي خود را در اختيار داشتند و حالا در آستانه بازي برگشت نيز اخباري مبني بر مصدوميت رومن وايدنفلر، دروازه بان با تجربه زنبورها به گوش مي‌رسد که در صورت واقعيت بودن آن اوضاع براي يورگن کلوپ بسيار بدتر هم خواهد شد، ضمن اينکه سباستين کل کاپيتان باتجربه دورتموند و تنها هافبک تدافعي باقيمانده براي يورگن کلوپ نيز به علت دو کارته بودن در اين بازي غايب خواهد بود. اما تنها دلخوشي زنبورها براي بازي برگشت بازگشت روبرت لواندوفسکي به ترکيب اصلي دورتموند خواهد بود که در بازي رفت به علت محروميت نتوانسته بود تيمش را همراهي کند.

در سوي ديگر ميدان، کارلو آنجلوتي کريس رونالدو را بعد از سپري کردن دوران کوتاه مصدوميت مجدداً در اختيار خواهد داشت، اما وضعيت گرت بيل که در بازي شنبه شب مقابل سوسيداد دچار مصدوميت زانو شد هنوز مشخص نيست، ضمن اينکه به احتمال فراوان دي ماريا و مارسلو بعد از سپري کردن دوران بيماري و مصدوميت خود خواهند توانست براي رئالي ها به ميدان بروند.

ترکيب احتمالي دو تيم

دورتموند: وايدنفلر، پيزک، هوملس، سوکراتيس، دروم، شاهين، جوجيچ، گروسکروتز، ميکيتاريان، رويس، لواندوفسکي.

رئال مادريد: کاسياس، مارسلو، په په، راموس، کارواخال، آلونسو، مودريچ، دي ماريا، بيل، رونالدو، بنزما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *