سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۹
۷۲

نماینده مردم زاهدان: عزیزان ما را خودشان می‌برند، خودشان شهید می‌کنند و خودشان هم می‌آورند

چرا آقازاده‌ها در مناطق مرزی سربازی نمی‌کنند
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 353804
نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی انتقاد شدیدی را نسبت به نحوه آزادسازی مرزبانان و مسائل حاشیه ای آن بیان کرد.
نماینده مردم زاهدان: عزیزان ما را خودشان می‌برند، خودشان شهید می‌کنند و خودشان هم می‌آورند
به گزارش جهان، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان با استناد به اصل ۵۲ قانون اساسی با اشاره به آزادی مرزبانان ایرانی اظهار داشت: اینها عزیزان ما را خودشان می‌برند، خودشان شهید می‌کنند و خودشان هم می‌آورند؛ دولت فعلی را مشروع و دولت قبلی را غیرمشروع می‌نامند و این عملیات‌ها را در آن دولت‌ها موجه می‌دانستند و مسئولین هم در تبریک گفتن از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

وی ادامه داد: در دولت قبل استاندار وقت ۱۵ گروگان را ظرف ۴۸ ساعت آزاد کرد اما نه کسی تقدیری کرد و نه تبریکی
در دولت قبل استاندار وقت ۱۵ گروگان را ظرف ۴۸ ساعت آزاد کرد اما نه کسی تقدیری کرد و نه تبریکی گفته شد و حالا جای سوال است که این همه تبلیغات برای چیست؟
گفته شد و حالا جای سوال است که این همه تبلیغات برای چیست؟

این نماینده مجلس تصریح کرد: وزیر اطلاعات و وزیر کشور باید به طور شفاف توضیح دهند چرا که صحبت‌هایی که مسئولین مطرح می‌کنند با صحبت‌هایی که در استان مطرح می‌شود، همخوانی ندارد. همچنین باید پاسخگو باشند که تکلیف خون شهید دانایی‌فر تنهای نیروی بومی استان چه می‌شود.

شهریاری افزود: چرا سربازانی که به مناطق مرزی می‌فرستند، از محرومین و مستضعفین هستند و چرا از فرزندان مسئولین و آقازاده‌ها کسی را به مناطق مرزی نمی‌فرستند؛ وزارت خارجه واقعا چه کاری انجام داده است.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: تکلیف آقای نیکبخت دیپلمات مظلوم ما در یمن که بیش از ۳۰۰ روز در اسارت بوده چه شده؟ چرا وزارت خارجه در آزادی وی فعال نیست. اگر واقعا در استان و در آزادی گروگان‌ها افراد دیگری نقش داشتند، بگویند تا همین افراد این آقای نیکبخت را هم آزاد کنند چرا که اگر وی از نورچشمی‌ها بود آیا اینگونه
این کارهایی که اتفاق می‌افتد و سخنانی که مطرح می‌شود من را یاد فیلم سینمایی دل‌شکسته می‌اندازند که در آن خسرو شکیبایی این مسائلی را که در مورد گروگان‌ها انجام می‌شد که خودشان این کارها را انجام می‌دهند و خودشان هم سروصدا می‌کنند، مطرح می‌کرد.
برخورد می‌شد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر همین اساس از هیئت رئیسه مجلس خواست تا کمیسیون امنیت ملی را مأمور این کار کنند تا این مسئله را به طور جدی مورد بررسی قرار دهند.

شهریاری افزود: این کارهایی که اتفاق می‌افتد و سخنانی که مطرح می‌شود من را یاد فیلم سینمایی دل‌شکسته می‌اندازند که در آن خسرو شکیبایی این مسائلی را که در مورد گروگان‌ها انجام می‌شد که خودشان این کارها را انجام می‌دهند و خودشان هم سروصدا می‌کنند، مطرح می‌کرد.

وی در پایان گفت: مسئله گروگان‌گیری مرزبانان باید به طور جدی پیگیری شود چرا که این مسائل اقتدار جمهوری اسلامی را زیر سوال برد و رسانه‌های خارجی مسائلی را مطرح می‌کنند که در شأن نظام نیست.

محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: کمیسیون امنیت ملی از روز اول این موضوع را به طور جدی مورد پیگیری قرار داد و آخرین خبرها را رصد کرد و پس از آزادی گروگان‌ها هم جلسه داشت.

وی افزود: اکنون هم این کمیسیون یک هیئتی را مکلف کرده تا ضمن سفر به منطقه و مذاکره با اطراف موضوع، این مسائل را دقیق بررسی کنند و گزارش آن را به مردم و نمایندگان مجلس بدهند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای شهریاری بعضی فقط سیاه نمایی میکردن در مورد دولت قبل
درود بر شهریاری یار صدیق احمدی نژاد ودکتر جلیلی
Iran, Islamic Republic of
...تا روزی که ازادنشده بودند داد می زدید چرا دولت کاری نکرد حالا که ازاد شده اند می گویید چطور ازاد شده اند ....
به هر حال این تروریست ها از حامیان فتنه گران بودند !!
صدرا
نماینده باید حرف موکلانش را بزند حالا هر دولتی سر کار بود او نماینده مردم شهرش است نه نماینده دولت
Iran, Islamic Republic of
درسته که اون نماینده مردمه ولی ایا غیر از حرف مردم چیزی گفته؟
شما متن و كامل بخون حرف مردم شهرش رو هم زده
در دولت قبل 11 تا 11 تا سربازا رو می کشتن الان شهادت یکیشون هم به طور کامل اثبات نشده
Iran, Islamic Republic of
این هم از عرضیه نیروی انتظامی است
چرا سربازانی که به مناطق مرزی می‌فرستند، از محرومین و مستضعفین هستند و چرا از فرزندان مسئولین و آقازاده‌ها کسی را به مناطق مرزی نمی‌فرستند؛ وزارت خارجه واقعا چه کاری انجام داده است.
مسئول تقسیم سربازان نیروهای مسلحند نه وزارت خارجه!
...کی گفته وزارت امورخارجه مسئول تقسیم سربازهاست . بعد هم درست میگه چرا یه عده ...باید تو شهرهای خودشون هرروز تو خونه ناهار بخورن و بدبخت و بیچاره ها در بدترین نقاط پاسبخشی بدن.تو اگه خودت سرباز بودی اینا میفهمیدی.
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
این آقایون ریگی !!!!در کفش دارن!
اقازادهاهم مگه به سربازی میرن?
Iran, Islamic Republic of
اره میرن انگلیستان پا می چسبونن و میان
huye@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
می دونی چرا ؟ برا اینکه خودتون بزرگش کردین و یقه دولتو 2 دستی چسبیدید حالا که این دولت آزادشون کرده جوابتونو داده همین و الا چیز خاصی نبوده
این دولت آزادشون کرده ؟
بخواب پس .
علی اصغر
آرادشان کرده ؟ با چه قیمتی باید برای ملت شریف روشن بشه که این معامله از نظر مادی و معنوی چه هزینه هایی برای مملکت داشته است .
Iran, Islamic Republic of
وزرای دولت احمدی نژاد رو هر روز مجلس می خواست - استیضاح می کرد و .. اما این دولت چی وزیر خارجه اوه اوه
وزیر کشور رو نمی تونن بهش چیزی بگن
وزیر فرهنگ ....
United States
چون اون دولت احمدی نزاده بود و این روحانی
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف دارد که این آدم نماینده مجلس و رئیس کمیسون هم است .
شما چرا ناراحت شدی عزیزم!!!!!!!!!!!!!!
اگر چند نماینده واقعی مجلس باشن یکیش همینه که دم از مستضعفین می زنه ، ظاهرا یا آقازاده هستی و یا مواجب بگیر آقازاده ها ؟
United Kingdom
چرا؟چون حق میگه؟
علی اصغر
دوست داری نماینده وکیل الدوله باشه و ماله کشی دولت را بکند
یکی
روحانی مچکریم...............
Iran, Islamic Republic of
حرف حق تلخه؟
Iran, Islamic Republic of
آقای نماینده لطفا این قدر شلوغ نکنید خوب آقایان معتدل و دولتمردان با امید ، همه تلاش خود را خارج از دستگاه وابزارهای دیپلماسی به کار بستند و مجدانه وبا فداکاری تمام در پای اینترنت و درفضای مجازی با بهره گیری از ظرفیتهای بالای فیسبوکی وبا نرم افزارهای ویچت و... و همینطور درتعامل با مفتی مشهور ، آزادی سربازان گروگان گرفته شده را پیگیری می کردند!!!
تازه آن دولت هم با پوپولیستی توانست آن گروگانها را آزاد کند اصلا از کجا معلوم که آن هم یک طرح عوامفریبانه و یک حرکت تند از طرف بی سوادها وتند روها نبوده است !!!
امین آ
می گم . شاید ریگی رو هم دولت قبل درست کرد که بگیردش و یک حرکت فوق پوپولیستی انجام دهد!!!!!!!!!!
داوود
ریگی در یک عملیات پیچیده در هوا شکار و در حضور بستگان قربانیان اعدام گردیدولی این ماجرا هم گروگان گیریش مشکوک است و هم آزادی انها
Iran, Islamic Republic of
مشکوکه مخصوصا سرنوشت سرباز پنجم
بابا داره کامنت بالائی مسخره میکنی اخوی تو جدی گرفتی.قضیه ریگی را داره جوک میگه در جواب کامنت بالاترش.والا خود آمریکائیها اقرار کردند که چطوری گیر افتاده است .
Iran, Islamic Republic of
جهان از تو ....
چراغعلی
اصل ماجرا مشکوک است
بی سواد
ما پوپولیست و بی سواد ولی وجدانا طرفداران دولت باسواد که خیلی سرشون می شه بروند از گرفتن یارانه دولت پوپولیست ها انصراف بدهند
گمانم کشور ما حدودا هیجده میلیون باسواد روحانی مچکریم دارد اگر همین هیجده میلیون انصراف بدهند خیلی کارهای دولت درست می شود
تو شلوغ نکن . یا تو باغ نیستی یا ....
علیرضا
یه طوری از وی چت و فیس بوک حرف زدی گفتم بابا اگه مشکلات امنیتی رو می شه با فیس بوک حل کرد شورای امنیت ملی رو تحویل وی چت و فیس بوک و نمی دونم وایبر و ... بدیم دیگه راحت بگیریم بخوابیم.
امین آ
اول به خاطر اینکه این سربازان آزاد شدند از دولتی ها تشکر می کنیم.
دوما در دولت قبل کارهایی بس بزرگتر از این 48 ساعت اتفاق افتاد که مهمترینش همین بود که درگیری با تروریستا در سیستان به لب مرز کشیده شد و از مردم عادی دور شدند. یکی دیگرشم درگیری با تروریستای پژاک بود که تقریبا دیگه خبری ازشون نیست. دولت قبل با وجود اشتباهاتی هم که داشت ولی امنیت رو بهتر از دوره های قبل رقم زد.
سوما یه آرزو به دلم مونده می خوام ببینم به حقیقت می رسه یا نه . اونم اینه مه میشه تو دوران سربازیم که ماه دیگه است یه آقازاده رو از نزدیک ببینم؟ دوستان به نظرتون به آرزوم می رسم؟
یک بی سواد
Iran, Islamic Republic of
ای کاش یک هزارم از هزینه تغییر دکوراسیون دفتر کار را می دادند وحداقل یک سرپناه 1 در 2 متری را به جای چادر مسافرتی برای مرزبانان تهیه می کردند که تروریستها، آنطور که فیلم آن در همه جا منتشر شده ، صبح کله سحر بالای سرشان ظاهر نشوند وملتی داغدار فرزند برومندش نشود.آن هم در مرزی که هر لحظه درمعرض یک حمله تروریستی وفاجعه انسانی است نه در مرزی که امنیت در آن وجود دارد.
پست مرزبانی =مرز بلوچستان= چادر مسافرتی
بیشتر شبیه جوک است!
از یک قول معمار پاسگاه های مرزی در دولت قبل:
کل بودجه پروژه را گرفته اند و توی بانک گذاشته اند و از سودش قطره چکانی برای ساخت پاسگاه خرج می کنند!!!این دولت قبل بود....برای این دولت؟؟توخود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل
اولا اینطور که میگی نیست . الان از کل مرزهای شرق کشور فقط طبق آخرین اطلاعات من ( که البته ممکنه کمتر هم شده باشه ) حدود 30 درصد مرز هنوز مسدود نشده و برای حراست از آنها از نیروی انسانی مثل این سربازان بیچاره استفاده میشه.البته انسداد مرزها زا زمان خاتمی شروع شد ولی کل پیشرفت فیزیکی 70 درصدی آن مربوط به دوره احمدی نژاد ومخصوصا محافظتهای پیشرفته و های تک مثل کنترل رادرای و اپتیکی . حالا شما سعی کن سند خودت را به ما نشون بدی.سند من مصاحبه چند هفته قبل فرمانده مرزبانی ایرانه و در ابتدا شروع گروگانگیری ت و شبکه خبر.
Iran, Islamic Republic of
این رو باید احمدی مقدم بگه که چرا
1-چرا کشته های نیروی انتظامی خیلیشون شهید محسوب نمیشن
2- بعد از قالیباف به معیشت نیروهای انتظامی توجه نشده و اقتداری رو که نیروی انتظامی داشت به دست می اورد به کجا رفت
من نظامی نیستم اما ...
من
ارزش آزادی این 5-1 خیلی بیشتر از اون 15 نفره چرا؟ چون تو دولت تدبیر و امید آزاد شدن
اگه این اتفاق تو دولت قبل بود همه داشتن برای دانایی فر مرثیه می خوندن نه مثل الان که برای آزاد کردن این چهار نفر شعر حماسی می گن
Iran, Islamic Republic of
خواب بودن سرباز بی توجه که حماسه سرایی نداره
راستش
میدونی چرا؟
چون اون دولت به مردم یارانه داد؟چون وزیر اطلاعاتش ریگیو دستگیرکرد؟چون کلی مسکن مهر واسه اکثر جووناساخت!چون همش تو دل مردم بود!ایام عید به جای کیش میرفت جبهه های جنوب!تو امریکا عکسشو بزرگ به عنوان تروریسم معرفی کردن!تو دانشگاه بهش میگفتن دولت سیب زمینی!بنزین عیدی میداد!مثل مرد تواخرین سخنرانیش جلو همه ی بزرگای مملکت گفت کوچکترین سندی علیه منافع ملت امضا نشده!نه اینکه مثل بعضیا قرارداد ترکمنچای 2(توافق ژنو)امضا کنه!جالبه تازه میگن ازادی نداشتیم 1والا فقط بچه دو ساله به احمدی نژاد فحش نداد که اونم زبونش نمیچرخید!
حالا هی بگید 11روزخونه نشینی کرد!هنر دشمن این بود که تفرقه درست کنه
احمدی نژاد نهایت اشتباهش قهر کردن مثل یه بچه بود ولی مثل بعضیا ....نبود که تیشه به ریشه ولایت بزنه!به سال نکشیده دستشون رو شد...
از مشهدم
واقعا ایشون حرف دل ملت را زدند اما کو گوش شنوا!
احسنت به این نماینده واقعی مردم!
mehr
آقای نماینده آقازاده ها اصلا به سربازی نمیروندواینقدر روش بلدند که معاف شوند.
محمد
اقای شهریاری ابتدا اقازاده ی خودشان را بفرستند مرز....
عمار دلدار
دکتر شهریاری همیشه فراجناحی عمل کرده اند .حتی ایشان از دولت قبلی هم دلسوزانه انتقاداتی داشتند.انصافا حق رانبایدزیرپاگذاشت.
طرفدار احمدی نژاد
....
شبهاتهای عجیبی بین شجاعت وصراحت بیان ودلسوزی برای مردم در اقای شهریاری مشابه دکتر احمدی نژاد ودکتر جلیلی وجود دارد

البته دکتر قاضی زاده (وزیر فعلی) هم مرد شریف و سلوک عارفانه جلیلی را دارد.

اما شهریاری احمدی نژاد دیگری است
Iran, Islamic Republic of
حالا با این وجود باید از تروریست ها بابت آزاد کردن گرو گان ها تشکر کنیم یا بابت شهید کردن هموطن مون ابراز انزجار ؟ یکی ما رو از این حاله ابهامی که دورمان پیچیده بیرون آورد
حسين
Germany
درود بر شرفت
در سال 87 هجده مامور انتظامی توسط جندالله گروگان گرفته شده و به پاکستان برده شدند. بر اثر برخورد غلط آقایان همه هجده نفر کشته شدند. در داخل خاک ایران بارها و بارها جندالله اقدام به ترور و خشونت کرد. اینها را هم بگویید تا مردم بهتر بتوانند مقایسه کنند.
مهمترین چیزی که باید گفت اینه که در ابتدا دولت احمدی نژاد و رد اثر خواب وزارت اطلاعات آقای خاتمی ، تروریستها آنقدر داخل آمده بودند که شبها در حواشی کویر مردم را تیر باران میکردند.....
یوسف نژاد
امیدوارم وزارت امور خارجه و نیروهای امنیتی کشورمون بجای سیاست لبخند در مقابل پاکستان دست به اقدامات جدی بزنند و کنترلهای قوی تر و نیروهایی با روحیه بسیجی را در پستهای حساس به خدمت بگمارند
میترا
احسنت وافرین بر جوانمردی شما
علی
آقای کوثری که گفته اند باید سربازان تنبیه بشوند آیا حاضرند پسر خودشان در آنجا خدمت کند؟
به چه حقی سرباز آموزش ندیده را مفت به این کار سخت می گمارند و انتظار دارند باانگیزه وظیفه شان را انجام دهند؟
ممنون آقای شهریاری که به وظایف نمایندگیتون عمل میکنی ولی متاسفانه باید بمب گذاری درکنسولی ایران درپاکستان-ورود ماشین بمب گذاری شده به سفارت ایران دربیروت-بمب گذاری دررایزنی فرهنگی ایران درلبنان-به شهادت رساندن حجةالاسلام انصاری هم به لیست اتفاقات ناگوار و بی سابقه چندماه اخیراضافه والبته به جد پیگیری کرد
United States
پایان خیمه شب بازی مرزداران گروگان گرفته شده به کارگردانی ی...
رضا
....
از روی انصاف حرف بزن
غفاری
مگر فرزندان مسئولین و آقازاده‌ها به سربازی هم می روند؟
تنبیه رو من هم هستم
حامد
درود بر علی محمد آزاد استاندار وقت با این همه شجاعت و خدمت به سیستان و بلوچستان کردند
حالا که آقاي کوثري گفته انداين 4نفر بايد تنبيه هم بشوند . دوران سياه ..دولت قبلي را فراموش کنيد-...
آقای دکتر نماینده از اسارات 48 نفر در سوریه هم یادی کنید که یکسال طول کشید تا آزاد شدند.
واقعا باید از این نماینده تقدیر و تشکر کرد
ای کاش معلوم میشد چطوری اینا رو آزاد کردن. معلوم نیست چی به این تروریستا دادن. بعدم می گن موضع ما در قبال تروریست فلان و بهمانه
جدا باید فکری بحال استاندار و معاونین ان کرد
محمد
United States
برادر من
نماینده عزیز
دولت قبلی 12 نفر از هموطنانمون رو همین جیش العدل کشت و تنها کار دولت تکذیب بود تا روز آخر
سایت مزخ...جهان....هر كس با ما نيست عليه ماست»
ولی بدجوری این قضیه بوداره
درود بر این نماینده شجاع
مگه اقازاده ها هم سربازی می روند.؟؟؟؟