جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

مزار سیروس قایقران گلباران شد

دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب: 353610
مزار مرحوم سیروس قایقران کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران با حضور ورزشکاران ملی‌پوشی همچون عابدزاده، فردین معصومی، اسکوچیچ و دیگر بازیکنان و مسئولان ورزشی در انزلی گلباران شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس ، مراسم گلباران مزار سیروس قایقران کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران بعد از ظهر با حضور همبازی‌های این مرحوم در کلویر انزلی گلباران شد.
 
در مراسم گلباران مزار قایقران چهره‌های برتر ورزش از جمله احمدرضا عابدزاده، فردین معصومی، غفور جهانی، دراگان اسکوچیچ و... حضور داشتند.
 
سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی احساس خود از برگزاری مراسم گلباران مزار قایقران را بیان کرد.
 
دراگان اسکوچیچ اظهار کرد: قایقران مرد بزرگی بود که امروز با گذشت 16 سال از درگذشت او چنین مراسمی را برایش برگزار می‌کنند که بنده در جایی اینگونه بزرگداشتی ندیده‌ام.
 
در مراسم مذکور رضا مسرور مدیر عامل منطقه آزاد انزلی، سیروس محجوب مدیر عامل باشگاه ملوان، بازیکنان فعلی و سابق ملوان گرد هم آمدند تا یاد این فوتبالیست بزرگ ایران را گرامی نگه‌دارند.
 
به گزارش فارس، زنده یاد سیروس قایقران در اول بهمن 1340 در محله کلویر بندر انزلی به دنیا آمد و از همان ابتدای کودکی به فوتبال در زمین‌های خاکی کلویر روی آورد.
 
وی با استعداد درخشانش عضو تیم فوتبال منتخب آموزشگاه‌ها شد و در سن 16 سالگی در سال 1356 یکی از مهره‌های اصلی در تیم‌های نوجوانان و جوانان ملوان به شمار می‌رفت.
 
مرحوم قایقران در سال‌های 57 تا 63 افتخارات زیادی برای ملوان و گیلان به ارمغان آورد مانند دو گلی که به پرسپولیس زد و یا گل زیبایی که وارد دروازه تیم منتخب مازندران کرد.
 
سیروس قایقران در سال 1363 به تیم ملی دعوت شد و در سال 66 تنها فوتبالیست شهرستانی بود که شادروان دهداری بازوبند پرافتخار کاپیتانی تیم ملی ایران را به بازوان او بست.
 
در سال 67 در جام ملت‌های آسیا در قطر تیم ملی ایران با رهبری سیروس به مقام سومی دست یافت و در سال 69 تیم ایران را با گل‌های زیبایش پس از 20 سال به قهرمانی در بازی‌های آسیایی پکن رساند.
 
در سال‌های 76 و 77 سیروس بارها تمایل خود را برای بازگشت به ملوان به عنوان بازیکن یا مربی اعلام کرد اما در اوایل سال 77  که وی برای تعطیلات نوروز همراه خانواده‌اش به انزلی آمده بود در بازگشت و در حالی که همراه فرزند، همسر و برادر همسرش در خودروی رنوی خود عازم تهران بود در حوالی امامزاده هاشم سراوان با کامیون خاور تصادف کرد که به همراه فرزند خردسالش «راستین» جان خود را از دست داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *