سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

يک گروه نسبتا آسان

دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 353444
قرعه‌كشي‌ جام ملت‌هاي آسيا كه قرار است سال ۲۰۱۵ در استراليا برگزار شود انجام شد و ايران با تيم‌هاي قطر، بحرين و امارات در يك گروه قرار گرفت.
به گزارش جهان به نقل از نود، قرعه‌كشي‌ جام ملت‌هاي آسيا كه قرار است سال ۲۰۱۵ در استراليا برگزار شود انجام شد و ايران با تيم‌هاي قطر، بحرين و امارات در يك گروه قرار گرفت.

تاكنون سابقه نداشته كه ايران با سه تيم عربي در يك گروه باشد آن هم تيم‌هايي كه شيوه خاص بازي‌شان برابر ما زبانزد خاص و عام است. اولين گزارش سال جديد به اين سوژه اختصاص دارد. اينكه آيا تيم‌ ملي در گروهي سخت جاي گرفته يا آسان ...

دو سئوال كارشناسي :

۱) گروه ايران در جام ملتهاي ۲۰۱۵ آسيا را چطور ارزيابي مي‌‌كنيد؟

۲) آيا به نظر شما تيم‌ملي مي‌‌تواند در اين تورنمنت موفق شود؟

کار ما در جام ملتهاي آسيا خيلي سخت است

مجيد نامجو مطلق، هافبک ملي‌پوش اسبق استقلال

۱-به نظر من ايران در مجموع گروه خيلي خوبي دارد و مي‌تواند با استفاده از اين فرصت کيفيت فوتبال خود را نسبت به فوتبال قطر، امارات و بحرين به رخ بکشد چرا که کيفيت فوتبال ما خيلي بالاتر است. اما در کنار اين مورد واقعيت هم اين است که کار ما در جام ملتهاي آسيا براي کسب عنوان قهرماني در اين دوره از رقابتها نيز واقعا خيلي سخت و مشکل است. رقابتهايي که اکثر تيم‌هاي آسيايي با تمام قوا و آمادگي به همراه ستاره‌هايشان در آن وارد مي‌شوند. البته يادمان نرود که جام ملتها در اين دوره در فاصله کوتاهي پس از جام جهاني برزيل رسما شروع مي‌شود و اين مسئله مي‌تواند در بالا رفتن کيفيت بازي‌ها در جام ملتها نقش به سزايي داشته باشد. متاسفانه فوتبال ايران در طي سالهاي گذشته مثل ژاپن و کره جنوبي پيشرفت زيادي نداشته و فقط توانسته به جام جهاني برزيل برسد.

۲-ببينيد ما نبايد توقعات مردم را زياد بالا ببريم. در مرحله اول بايد به فکر ارائه بازي هاي خيلي خوب و جذاب در جام ملتها باشيم و بعد از آن هدف خود را روي صعود از دور مقدماتي تا جمع چهار تيم نهايي گذاشته و آن وقت به فکر رسيدن به فينال باشيم. با اين برنامه مي‌توان احتمال قهرماني در جام ملتها را متصور شد هر چند تيم‌ملي هم بدون شک بايد به فکر استفاده از بهترين بازيکنان و جوانان باانگيزه باشد.

نبايد از تيم‌ملي توقع قهرماني داشت

بيژن طاهري، مربي تيم گسترش فولاد تبريز

۱-به اعتقاد من گروه ايران تقريبا گروه خوبي است. ولي اکثر تيم‌هاي عربي از جمله امارات و قطر يعني دو همگروه تيم‌ ملي کشورمان نيز در طي سالهاي اخير تاکنون سرمايه‌گذاري زيادي روي فوتبال کشورشان کرده‌اند. بر عکس، فوتبال ايران نه در امر زيربنايي و نه در فوتبال پايه هيچ گونه پيشرفت و موفقيتي نداشته است و تنها موفقيت فوتبال کشورمان همان صعود تيم‌ملي به جام جهاني بود.

۲-ايران قبلا چند بار متوالي قهرمان جام ملتهاي آسيا شده بود. ولي متاسفانه سالهاست که نتوانسته قهرمان اين جام معتبر آسيايي شود. ضمنا تيم‌ملي در صورت صعود از گروه خود به مرحله بعدي جام ملتهاي آسيا با تيم‌‌هايي چون ژاپن، کره جنوبي و استراليا برخورد مي‌کند و همين مسئله فيناليست شدن تيم‌ملي را دشوار مي‌سازد. رقباي ما در جام ملتهاي آسيا تمام تلاششان را براي رسيدن به اهدافشان مي‌کنند اما فوتبال ما تاکنون کار مثبتي نکرده است. پس مردم هم نبايد توقع قهرماني داشته باشند.

مي‌توانيم در جمع ۴ تيم باشيم

کريم باوي، مهاجم اسبق تيم‌ملي و پرسپوليس

۱-به نظر من حالا اکثر کشورهاي عربي براي فوتبال ايران دردسر آفرين شده‌اند. اکثر آنها در سال‌هاي اخير با سرمايه‌گذاري‌هاي کلان پيشرفت قابل توجهي داشته‌اند که براي نمونه مي‌توان به قطر و امارات اشاره کرد که تاکنون پيشرفت زيادي در فوتبال آسيا کرده‌اند. با اين حال من فکر مي‌کنم تيم‌ملي شانس صعود از گروه خود را داشته و مي‌تواند به مراحل بالاتر برسد. البته براي رسيدن به اين هدف بايد در آينده به بازيکنان جوان و باانگيزه ميدان داده و به فکر استفاده از لژيونرها يا دورگه‌ها نباشيم، برنامه‌اي که کمک مي‌کند در گروه خود نتيجه گرفته و به مراحل بعدي جام ملتها برسد.

۲-متاسفانه طي سالهاي اخير فوتبال ايران از کسب عنوان قهرماني در جام ملتهاي آسيا کاملا محروم شده است. هدفي که امسال مي‌توان با يک برنامه ريزي کاملا درست و اصولي در کنار استفاده از بازيکنان جوان و باانگيزه در جمع چهار تيم برتر قاره آسيا قرار بگيريم. با اين حال احتمال قهرماني تيم‌ملي در اين دوره از رقابتهاي آسيايي هم بسيار اندک خواهد بود.

اول جام جهاني، بعد جام ملتها

مهرداد ميناوند، هافبک سابق تيم‌ملي

۱-در جام ملتهاي آسيا قطعا هيچ تيم ضعيفي وجود ندارد. اکثر نمايندگان قاره آسيا بدون شک با تمام قوا و تدارکات کامل در اين دوره از رقابت ها شرکت خواهند کرد. در ضمن اين را هم بگويم گروه ايران نسبتا خوب است و کيفيت فوتبال قطر تا حدودي نسبت به بحرين و امارات بهتر شده چون آنها پيشرفت خوبي کرده‌اند. سرمايه‌گذاري قطري‌ها در فوتبال بسيار خوب بوده و قطعا براي تيم ما مشکل ساز خواهند شد.

۲-موفقيت آينده تيم‌ملي در جام ملتهاي آسيا بدون شک به نتايج تيم‌ملي در جام جهاني برزيل بستگي دارد زيرا اگر تيم‌ملي در جام جهاني نتايج لازم را کسب کند آن گاه احتمال قهرماني در جام ملتهاي آسيا نيز به مراتب بيشتر مي‌شود و تيم‌ملي حتي مي‌تواند به قهرماني هم فکر کند. در جام جهاني ترس بازيکنان خواهد ريخت و ما مي‌توانيم با روحيه لازم پس از سالها در مسابقات آسيايي به آنچه که مي‌خواهيم برسيم. در هر حال اول بايد ببينيم در جام جهاني چه نتايجي کسب مي‌کنيم و بعد به فکر جام ملتها باشيم.

براي قهرماني کي‌روش بايد بماند

مرتضي محصص، کارشناس فوتبال

۱-به اعتقاد من تيم‌ملي در گروه مناسبي قرار گرفته است. امارات و قطر از جمله تيم‌هاي خوب حوزه خليج فارس به شمار مي‌روند و تنها بحرين در رده پايين‌تري از اين دو تيم قرار دارد. به نظر من رقيب اصلي ايران در اين رقابت‌ها تيم‌هاي شرق آسيا نظير کره و ژاپن هستند و البته استراليا و بي‌شک تيم ايران. براي صعود به مراحل پاياني مشکلي ندارد.

۲-اگر قصد قهرماني داريم ابتدا بايد کي‌روش و همکارانش را تا پايان جام ملتها نگه داريم و پس از آن مسائلي همچون جوانگرايي را در دستور کار قرار دهيم. اگر اين اتفاق رخ دهد شک نکنيد تيم ما به راحتي در جمع ۴ تيم برتر مسابقات قرار مي‌گيرد و مي‌تواند يکي از مدعيان اصلي قهرماني در اين رقابتها باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *