سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

شاخصه‌های مدیریت جهادی در اقتصاد

يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 353349
مدیرعامل نفت پاسارگاد به بیان شاخصه‌های مدیریت جهادی در فعالیت‌های اقتصادی کشور پرداخت و گفت: باید فرهنگ دفاع مقدس در شریان‌های اقتصادی جریان پیدا کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محسن دلاویز، مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد در اولین جلسه مدیران در سال جدید گفت: با عزم ملی و اراده جمعی در پرتو مدیریت جهادی سال جدید، سال تحول و پیشرفت نفت پاسارگاد خواهد بود.

وی ضمن تبریک سال نو و آرزوی موفقیت برای کلیه همکاران در سال جدید افزود: در سال گذشته تلاشهای خوبی صورت گرفت ولی بایستی با تلاش مضاعف و انگیزه جدید، با امید و نشاط، خودباوری، همدلی، وحدت و یکدلی، فضای جدیدی را در نفت پاسارگاد ایجاد کنیم.

دلاویز گفت: مقام معظم رهبری سال جدید را سال اقتصاد و فرهنگ نام گذاری کرده اند که نشان از دغدغه ایشان در جهت رفع مشکلات اقتصادی دارد. این شرکت نیز به عنوان یک شرکت بزرگ اقتصادی در منطقه بایستی در این مسیر گام بردارد. آنچه مسلم است تکرار شعار اقتصادی نشان از اهمیت ویژه این امر در رشد و توسعه میهن عزیزمان دارد. لذا بنده امیدوارم با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و خصوصاً با مطالعه شاخص های اقتصاد مقاومتی در راه رسیدن به اهداف مورد نظر نظام پیشرو باشیم.

وي با بیان اینکه شاکله اقتصاد مقاومتی اتکا به درون و خودباوری است افزود: با توجه به شاخصه های اقتصاد مقاومتی و با استفاده از حداکثر ظرفیت ها شاهد رشد بیش از پیش نفت پاسارگاد خواهیم بود. با لطف خدا و تلاش همکاران، سال جدید برای این شرکت سال درخشانی خواهد بود.

دلاویز در خصوص پروژه های توسعه ای نیز گفت: از مدیران کارخانه ها می خواهم که طبق زمان بندی اعلام شده پروژه ها را پیش برده و به طور مستقیم بر آنها نظارت داشته باشند، بنده نیز به طور مستمر پیگیر خواهم بود و مصر هستم در زمان مقرر پروژه ها افتتاح و بهره برداری گردد.

وی با بیان اینکه این شرکت یک شرکت ملی و دارای مسئولیت های اجتماعی است، عنوان کرد: از مدیران کارخانه ها می خواهم تا با بررسی شرایط و رایزنی با شهرداری ها و استانداری‌های متبوع خود، به مسؤولیت اجتماعی نفت پاسارگاد در توسعه و مرمت راهها و مسیرهای شهری توجه ویژه داشته باشند و به موضوع نگاه صرف اقتصادی نداشته باشند.

دلاویز در ادامه اظهارداشت: با تشکیل کمیته بازنگری قراردادها، در کلیه قرارداد ها بازنگری خواهد شد. کلیه پرونده‌های مفتوح به هر شکلی که هستند باید به نتیجه برسند و بسته شود.

وی با اشاره به بودجه مصوب دو میلیون تنی برای سال ۹۳ اظهار داشت: از یک سو پاسارگاد ظرفیت تولید بیش از این را داشته و از سوی دیگر بازار نیز تقاضای لازم را دارد، لذا می بایست با برنامه ریزی مستمر و جلوگیری از روزمرگی و با لطف خدا به موفقیت های بیشتر برسیم.

دلاویز همچنین با اشاره به کیفیت بالای قیر تولیدی، گفت: قیر این شرکت باید الگویی در کیفیت باشد. با تشکیل شورای عالی کیفیت در حفظ و ارتقای کیفیت قیر تولیدی تلاش خواهیم کرد، ضمن آنکه استفاده از بشکه های اختصاصی نیز بایستی در دستور کار قرار گیرد.

وي با بیان اینکه توجه به نیروی انسانی از مهم ترین اولویت‌ها است، افزود: هر چند در خصوص مدیران آئین نامه هلدینگ اجرایی شده است ولی بنده نگران حقوق و مزایای پرسنل هستم و امیدوارم هرچه سریع تر منابع انسانی برای این همکاران نیز آئین نامه ای با نگاهی باز تدوین نماید، همچنین با برنامه ریزی دوره های تخصصی و کاربردی در ارتقای سطح علمی و فنی پرسنل نیز اقدام عملی صورت پذیرد.

دلاویز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معاونت توسعه و سرمایه گذاری گفت: انتظار بنده در این معاونت تحول در نگاه است. در امر پروژه ها سلامت لازم را داریم ولی بایستی شجاعت و جسارت نیز در اجرای پروژه ها تزریق شود تا هرچه سریع تر به نتیجه مطلوب برسند.

وي با اشاره به این نکته که می بایست به صیانت از تلاش‌های دلسوزانه کارکنان و مدیران همت گماریم، حراست را حامی شفافیت و سلامت معرفی کرده و افزود: حراست مستقل است و بایستی با توجه به استقلال خود با نظارت مستمر در جهت رفع مشکلات احتمالی گام بردارد»

دلاویز ضمن تشریح شاخصه های مدیریت جهادی گفت: همانگونه که بارها گفته ام، ما نیازمند دمیده شدن روح ایثار و جهاد در فعالیت های اقتصادی کشور هستیم. باید فرهنگ دفاع مقدس در شریان های اقتصادی جریان پیدا کند. مدیریت جهادی یعنی مدیریت ایثارگرایانه، متواضعانه، شجاعانه، نظام‌مند و مبتنی بر ارزشها، که امیدوارم همه ما به این میثاق پایبند باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *