دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

لغو آزادی چهارمین گروه از اسرای فلسطینی

جمعه ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 352795
یک مقام رژیم صهیونیستی، از تصمیم تل‌آویو برای لغو آزادی چهارمین گروه از اسرای فلسطینی در چارچوب مذاکرات سازش خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام اسرائیلی روز پنج‌شنبه اعلام کرد آزادی چهارمین گروه ۲۶ نفره از اسرای فلسطینی که قرار بود ماه جاری در چارچوب مذاکرات سازش صورت گیرد، لغو شده است.

به گفته این مقام که خواسته نامش فاش نشود می‌گوید اسرائیل این موضوع را به طرف فلسطینی اطلاع داده است.

مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان فلسطینی و رژیم‌صهیونیستی تابستان سال گذشته بعد از وقفه‌ای سه ساله و با وساطت آمریکا آغاز شد. با این وجود عدم پایبندی صهیونیست‌ها به پیش‌شرط‌های مذاکرات از جمله توقف شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی کرانه باختری،‌ موجب شده تا بیش از ۴۰ دور مذاکرات پشت درهای بسته هیچ نتیجه‌ای نداشته باشد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان دیروز در واکنش به تأخیر در آزادی اسرا رسما درخواست پیوستن به ۱۵ نهاد و پیمان سازمان ملل را امضا کرد. این اقدام عباس که با هدف عضویت کامل «دولت فلسطینی» در سازمان ملل صورت گرفت، موجب خشم مقامات اسرائیلی شده است. صهیونیست‌ها که در ابتدا خود آزادی اسرا را به تعویق انداختند،‌ امشب اعلام کرده‌اند که تنها در صورت لغو این درخواست‌هاست که اسرا آزاد می‌شوند.

وزارت خارجه آمریکا به تصمیم رژیم‌صهیونیستی برای لغو آزادی اسرا واکنش نشان داده و این اقدام را «چالش برانگیز» خوانده است. امروز «جان کری» وزیر خارجه آمریکا هم طی تماس تلفنی با عباس و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی از آن‌ها خواست به مذاکرات پایبند باشند.

طبق چارچوب مذاکرات سازش، صهیونیست‌ها باید در ۴ مرحله مجموعا ۱۰۴ اسیر فلسطینی را که همگی پیش از معاهده سال ۱۹۹۳ اسلو دستگیر شده بودند را آزاد می‌کرد. تاکنون سه گروه از این اسرا آزاد شده‌اند، اما اسرائیلی از آزادی گروه چهارم که تعدادی از اعراب اسرائیل هم در بینشان هستند، خودداری می‌کند.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۱۱۴۰۰۰۴۷۱#sthash.ITHPPFJQ.dpuf
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *