دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
سلسله درس‌های اخلاق آیت الله حسینی همدانی؛

دروغ ریشه بسیاری از مفاسداخلاقی‌ است

جمعه ۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 351046
آیت‌الله حسینی همدانی در جلسه درس اخلاق درباره برخی از آفات زبان از جمله دروغ و ثمرات زشت دروغ در جامعه اسلامی وآثار زیان بار دروغ و دروغ گویی صحبت‌هایی را بیان کرد.
دروغ ریشه بسیاری از مفاسداخلاقی‌ است
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی‌همدانی در سلسله درس‌های کلاس اخلاق خود  درباره دروغ اظهار کرد: کذب و دروغ یکی از صفات و رفتارهای زشت اخلاقی است که اگر در کسی رسوخ کند آثاروضعی و تبعات منفی  فراوانی برروح فرد و جامعه  دارد .
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه دروغ می تواند سبب انحطاط و تنزل روح انسان درجامعه شود افزود: اگر کسی مبتلا به این رذیله اخلاقی بود باید هرچه سریعتر خود را نجات دهد .
 
وی افزود :این صفت زشت اخلاقی ریشه بسیاری از مفاسد خلقی در انسان است و ریشه بسیاری از گرفتاری ها ست.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با توجه به قبح دروغ و ثمرات زشت دروغ  در احادیث و روایات معصومین بیان کرد :دروغ کلید بسیاری از شرور است و دارای آثار و مضرات  فراوانی است.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز درباره ثمرات زشت دروغ در انسان و لزوم مراقبه اظهار کرد:دروغ ایمان را از بین می بردو رسول خدا در پاسخ به سوالی درمورد گرایش  سرشت مومنین فرموده اند، مومن دارای هر سرشتی اعم از بد وخوب می شود به جز دروغگویی.
 
آیت الله حسینی همدانی با ذکر حدیثی از امیر المومنین  تصریح کرد: دروغ و دروغگویی ایمان را خراب می کند و دروغگو قابلیت هدایت ندارد .
 
نماینده ولی فقیه با ذکر آثار زشت دروغ در جامعه اسلامی افزود :خراب کردن ایمان، عدم هدایت پذیری و ایجاد زمینه کفر در انسان از آثار کذب و دروغگویی است.
 
حسینی همدانی  به لزوم آمادگی انسان برای مرگ و فرصت کم انسان برای قبض روح توسط ملک الموت تصریح کرد :حضرت عزراییل در قبض روح انسان به قدری سریع عمل می کند که فرصت بستن چشم انسان نیز وجود ندارد و خدا نکند که مومن در حال گناه از دنیا برود  چون در این حالت کافرو بی ایمان  از دنیا رفته است .
 
امام جمعه کرج با توصیه به مومنین در مورد مراقبه درمقام عمل  جامعه اسلامی  تاکید کرد :اگر خدای نکرده غفلت سبب شد انسان گناهی را مرتکب شود باید سریعا و بدون درنگ توبه نماید.
 
آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از درس اخلاق این هفته به بدی صفت دروغ  و آثار مخرب آن اشاره کرد و افزود: دروغ انسان را به کفر و نفاق می کشاند و زمینه ساز کفر عملی است.
 
وی افزود :در آثار و روایات نقل شده از اهلبیت هم اشاره به گرایش دروغگو به سمت نفاق شده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با ذکر حدیثی از امام صادق اظهار کرد:امام صادق(ع) به نقل از رسول خدا در حدیثی فرموده اند  اگر سه چیز در فردی باشد وی منافق است که عبارتند از کسی که در مقابل امانت خیانت می کند، کسی که در مقام سخن دروغ می گوید و کسی که وعده می دهد و به آن عمل نمی کند.
 
آیت الله حسینی همدانی در بخش پایانی آخرین جلسه درس اخلاق خود در سال 92و خطاب به مومنین و نمازگزاران کرجی یادآورشد :استغفار کنید و با استغفار خودتان را معطر نمایید .
 
گفتنی است، کلاس‌های درس اخلاق آیت الله حسینی همدانی در تعطیلات نوروز برگزار نخواهد شد  و نخستین جلسه درس اخلاق آیت الله حسینی همدانی در نخستین چهارشنبه بعد از تعطیلات نوروزی برگزار خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *