شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

کفاشیان: سال ۹۳، سال راستگویی و شفاف‌سازی در فوتبال است

سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 350544
رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرد، نلو وینگادا در تیم المپیک ایران از کمک دستیاران ایرانی و خارجی بهره خواهد برد.
کفاشیان: سال ۹۳، سال راستگویی و شفاف‌سازی در فوتبال است
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی کفاشیان پس از امضای قرارداد نلو وینگادا در نشستی خبری اظهار داشت: بعد از مطالعاتی که داشتیم و با توجه به هدف بسیار مهم ما که رفتن تیم امید به مسابقات المپیک است سعی کردیم تا یک مربی با کارنامه قوی و تجربیات خود را انتخاب کنیم.

وی افزود: پس از مطالعات زیاد روی مربیان داخلی و خارجی نلو وینگادا با توجه به سابقه کار در تیم المپیک پرتغال انتخاب شد که توانسته این تیم را به مقام چهارم دنیا برساند. این مربی مدت زیادی با تیم‌های رده جوانان و تیم‌های ملی کشورهای مختلف کار کرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: قرارداد وینگادا به مدت یک سال و به مبلغ ۳۶۰ هزار دلار خواهد بود که در چهار قسط به او پرداخت خواهد شد. همچنین در صورت صعود تیم ایران به المپیک پاداش‌های ویژه‌ای به او پرداخت می‌شود.

کفاشیان در ادامه به اهمیت داشتن یک تیم المپیک پرقدرت اشاره کرد و گفت:‌ وینگادا برای حضور در تیم المپیک هم دستیار ایرانی خواهد داشت و هم دستیار خارجی. این مسئله خواسته خود وینگادا هم بوده است.

وی با بیان اینکه اولین قدم وینگادا در تیم امید مربوط به بازی‌های آسیایی اینچئون خواهد بود، تأکید کرد: بعد از این مسابقات، پیکارهای انتخابی المپیک آغاز می‌شود که باید در آن حضوری پرقدرت داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: در همین جا باید از زحمات آقایان ترابیان و آیت‌اللهی تشکر کنم که از ابتدا تا انتهای مذاکرات حضور داشتند و زحمت کشیدند.

کفاشیان به برنامه‌های آماده‌سازی تیم امید ایران نیز اشاره کرد و گفت:‌ ما برای تیم المپیک دیدارهای تدارکاتی و اردوهایی پیش‌بینی کرده‌ایم که آنها را برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین تصریح کرد: ما ۲ مأموریت مهم برای سال آینده داریم. یکی اینکه تیم المپیک قدرتمندی تشکیل دهیم و دوم اینکه میزبانی جام ملت‌های آسیا را کسب کنیم که این ۲ مورد از آرزوهای فوتبالی‌مان در سال ۹۳ است، هرچند در کنار این موارد حضور در جام جهانی است که برای آن هم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: برای تیم ملی اردوهایی در آفریقای جنوبی، اتریش و برزیل را در نظر گرفته‌ایم و همچنین کادری که کی‌روش از ما درخواست کرده را برای او مهیا کرد‌هایم. کادر قدرتمندی که در آن مربیان بدنساز برزیلی آرژانتینی و دیگر مربیان توانمند حضور دارند.

کفاشیان در مورد تشکیل اولین اردوی تیم ملی گفت: توقع داریم پس از پایان مسابقات لیگ باشگاه‌ها بازیکنانی را که مدنظر کی‌روش هستند را در اختیار تیم ملی قرار دهند تا بتوانیم اردوهای‌مان را برگزار کنیم و مشکلی نداشته باشیم. همچنین ما برای سال آینده تیم‌های جوانان، نوجوانان، فوتسال و ... را داریم که باید در مسابقات آسیایی و جهانی حاضر شوند و این مسابقات را با موفقیت پشت سر بگذارند.

وی با ابراز تشکر از رسانه‌ها خاطر نشان کرد:‌ در اینجا باید از زحمات تمام رسانه‌ها که در یک سال گذشته پابه‌پای ما حضور داشتند و از ما حمایت کردند تشکر کرده و تأکید کنم که سال آینده سال سرنوشت‌سازی در همه موارد برای ما خواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال با اعلام اینکه در سال جدید او و فدراسیون فوتبال قصد شفاف‌سازی دارند، اظهار داشت: ما از همین امروز شفاف‌سازی را انجام دادیم و مبلغ قرارداد وینگادا را به صورت کامل اعلام کردیم. قرار نیست دیگر دروغ بگوییم (باخنده). ما در برنامه داریم که شفاف‌سازی را در سازمان لیگ و کلیه باشگاه‌ها اجرا کنیم تا این بدبینی که از فوتبال در بین مسئولان وجود دارد دیگر نباشد.

کفاشیان تصریح کرد: من از شما درخواست دارم که هرکجا اشکالی از فدراسیون دیدید به ما مراجعه کنید و ما موظف هستیم تا آن اشکالات را برطرف کنیم. به نوعی سال آینده سال راستگویی است البته اگر رسانه‌ها دروغ نگویند (با خنده). ما می‌خواهیم واقعیت‌ها را بیان کنیم و با فعالیت‌های اقتصادی و حمایت وزارت ورزش و جوانان خواسته‌ها مردم را تحقق بخشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *