شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
جسارت خواهرزاده‌ام، مرا به یاد خودم می‌اندازد

رضازاده:آنها می‌فهمند باقری‌ چه‌خدمتی‌کرد

از انتخاب توکلی راضی‌ام
يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 350220
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: کسی که فنی و وزنه‌بردار است و وجدان دارد، می‌فهمد کورش باقری چه کمک و خدمتی به وزنه‌برداری ایران در ۴ سال اخیر کرد.
رضازاده:آنها می‌فهمند باقری‌ چه‌خدمتی‌کرد
به گزارش جهان، حسین رضازاده در خصوص مسائل مختلف روز وزنه‌برداری به سوالات فارس به شرح زیر پاسخ داد:

تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان توانست عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند. به نظر می‌رسد کسب این عنوان شروع خوبی برای حسین توکلی بود.

این رقابت‌ها با حضور وزنه‌برداران ۲۵ کشور برگزار شد که در نهایت توانستیم با سبقت از تیم ملی چین روی سکوی قهرمانی آسیا قرار بگیریم. نوجوانان یک رده سنی استعدادیابی است و باید سرمایه‌گذاری روی این نفرات صورت بگیرد. توکلی نیز با حدود ۷۰ روز اردوی شبانه‌روزی توانست در اولین حضور خود عنوان قهرمانی را به دست بیاورد، ضمن اینکه اولین فدراسیونی هستیم که توانستیم سهیمه‌های کامل المپیک نوجوانان را کسب کنیم. قرار است طبق برنامه حدود ۵ نفر از مدال‌آوران تیم ملی نوجوانان اردیبهشت ماه اردوی خود را آغاز کنند تا در نهایت دو نفر راهی رقابت‌های المپیک نوجوانان شوند.

چرا در رده جوانان در قهرمانی آسیا شرکت نکردید؟

سطح رقابت‌ها جوانان پایین بود تا جایی که در یک وزن شاهد حضور دو وزنه‌بردار بودیم. در حالی که در نوجوانان رقابت خوبی را شاهد بودیم.

 سال آینده رقابت‌های جوانان جهان را هم در تقویم داریم.

خردادماه ۹۳ این رقابت‌ها به میزبانی روسیه برگزار می‌شود که بر همین اساس ۱۶ فروردین امسال اردوی تیم ملی جوانان نیز آغاز به کار خواهد کرد. البته مرحله اول این اردو با حضور ۲۴ وزنه‌بردار اسفندماه امسال برگزار شد. در نهایت ۸ نفر در قالب تیمی کامل برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان راهی روسیه خواهند شد.

 قبل از اعزام تیم ملی نوجوانان به تایلند، توکلی در خصوص این تیم ناامیدانه صحبت می‌کرد.

نمی‌شود این طور گفت بلکه شرایط تیم‌های رده‌های سنی به گونه‌ای است که خیلی نمی‌توان از آنها در شرایطی که توقع از وزنه‌برداری در نزد مردم بالا رفته است، توقع ایجاد کرد. با این حال اعضای تیم ملی خوب کار کردند.

 از توکلی رضایت داشتید؟

حسین توکلی هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ استعدادیابی عملکرد خوبی داشت و توانست توقعات را برآورده کند. در نهایت از انتخابم برای تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان راضی هستم و امیدوارم او بتواند تیم ملی جوانان را هم در رقابت‌های پیش‌رو به موفقیت برساند. در نهایت امیدوارم همین نفرات بتوانند در آینده به تیم ملی بزرگسالان تزریق شده و پشتوانه خوبی برای تیم ملی بزرگسالان باشند.

 شایعاتی وجود دارد که در صورت موفقیت توکلی در رده‌های سنی او را به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب خواهید کرد.

همانطور که گفتید این موضوع شایعه‌ای بیش نیست. توکلی در حال حاضر با تیم‌های رده‌های سنی کار می‌کند، ضمن اینکه پرونده مربیان تیم‌های ملی با انتخاب زارع و پانزوان به عنوان مربیان تیم ملی بزرگسالان بسته شد. زالای نیز در کنار توکلی کار می‌کند و طبق برنامه قرار است مربیان داخلی نیز به تناوب در تمام تیم‌های ملی در کنار مربیان به کار بپردازند.

 از اردوی تیم ملی بزرگسالان چه خبر؟ برخی وزنه‌برداران مثل سلیمی از شرایط اردویی ناراضی هستند.

اردوی تیم ملی از ۹ اسفند آغاز شده و تا بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان سال آینده ادامه دارد و بر همین اساس از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک توقع داریم که از لحاظ مالی از وزنه‌برداری حمایت کنند. البته وزارت ورزش چند روز پیش مبلغی به ما داد اما کمیته هنوز بودجه‌ای به ما نداده است. همین مشکلات بودجه‌ای باعث شده است حقوق مربی خارجی ما عقب بیافتد. به همین دلیل باید بودجه باشد تا بتوانیم طبق برنامه کارهایمان را پیش ببریم. فدراسیون وزنه‌برداری دو رقابت بسیار مهم را برای سال آینده در پیش دارد و باید وزارت و کمیته از ما حمایت به عمل بیاورند تا برنامه‌هایی که برای تیم ملی تدارک دیده‌ایم را با قدرت اجرایی کرده تا در نهایت نتیجه آنها را در این دو رقابت ببینیم. ملی‌پوشان بزرگسال تا ۲۷ اسفند در اردو هستند و در ادامه، مرحله دوم اردوی این تیم از ۶ فروردین آغاز می‌شود و این اردوها تا بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان به صورت مداوم ادامه دارد و در نهایت امیدوارم مسئولان ورزش کشور به ما کمک کنند تا ملی‌پوشان با خیالت راحت به تمرین پرداخته و در نهایت با فراغ بال و بدون دغدغه راهی مسابقات شوند. بیشتر تمرکز ما بر روی این تیم است تا بتوانیم به موفقیت‌هایمان همچنان ادامه دهیم.

 فکر می‌کنید در این دو رقابت چه نتیجه‌ای را کسب کنیم؟ با توجه به کسب نتایج خوب، توقع مردم از وزنه‌برداری هر روز بیشتر از گذشته می‌شود.

اگر توقع بالا رفته، پس باید از سوی مسئولان نیز از هرلحاظ حمایت شویم تا بتوانیم توقعات مردم را هم برآورده کنیم. ما سعی می‌کنیم در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ رنگ مدال‌هایمان را نسبت به دوره قبلی خوشرنگ تر کرده، ضمن اینکه برای قهرمانی جهان نیز به کسب مدال و امتیازات لازم برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو فکر می‌کنیم.

 در رقابت‌های قهرمانی کشور در تبریز حضور داشتید. چه ارزیابی از این مسابقات دارید؟

سطح برگزاری این رقابت‌ها بالا بود و رکوردهای خوبی هم به ثبت رسید. قرار است برخی از وزنه‌برداران که رکورهای خوبی را به ثبت رساندند با نظر کادرفنی طی روزهای آینده به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شوند.

 پدیده خاصی را هم دیدید؟

برخی نفرات جوان بودند که البته در وزن‌های خود اول نشدند و بعضاً روی سکوهای دوم و سوم ایستادند. در این بین رشید شریفی توانست وزنه‌های خوبی را مهار کرده و برترین وزنه‌بردار رقابت‌ها شود. از اینکه رقابت خوبی در فوق سنگین ایجاد شده خوشحالم و امیدوارم این رقابت در اردوی تیم ملی هم ادامه داشته باشد.

از بین زارع و پانزوان چرا بهمن زارع به عنوان سرمربی انتخاب شد؟

من این موضوع را در اختیار خودشان گذاشتم تا از بین این خودشان یک نفر را به عنوان سرمربی انتخاب کنند تا طرف حساب فدراسیون برای برنامه‌ریزی‌ها باشد. آنها ۴ سال در تیم ملی به عنوان مربی با هم کار می‌کردند که در نهایت چون سابقه زارع بیشتر بود و در دو المپیک هم به عنوان مربی حضور داشت به عنوان سرمربی انتخاب شد.

سعید رضازاده، خواهرزاده شما هم در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا درخشش خوبی داشت.

سعید در فوق سنگین رقابت‌های قهرمانی آسیا در +۹۴ کیلو توانست با اینکه وزن بدنش کم بود، رکوردهای خوبی را به ثبت برساند.

 به عنوان قهرمان سابق فوق سنگین جهان، استعداد لازم را در سعید برای اینکه بتواند قدم در راه شما بگذارد می‌بینید؟

جسارت و غیرت سعید در بالا بردن وزنه‌ها تکنیک‌هایی که زد در کنار رکوردهایی که به ثبت رساند، من را به یادم خودم انداخت. با زحماتی که خودش می‌کشد، امیدوارم خداوند هم او را کمک کند تا بتواند شرایط پیشرفت را به خوبی طی کرده و او هم روزی قهرمان فوق سنگین جهان و المپیک شود.

با کوروش باقری در تماس هستید؟

بله از او خبر دارم. کوروش به خاطر شرایط جسمانی‌اش در شهرستان است و امیدوارم به زودی خداوند سلامتی کامل را به او اعطا کند..

 از باقری بابت استعفایش دلخور نیستید؟

کوروش قرار بود پس از المپیک لندن برود چون هم اذیت شده و هم خسته شده بود و من در آن زمان اجازه ندادم برود.

 این شایعه صحت دارد که از بالا دستور دادند باقری را از سرمربیگری تیم ملی وزنه‌برداری بردارید؟

این یک شایعه است. باقری به خاطر شرایط جسمانی از تیم ملی استعفا کرد و من هم به خاطر شرایط قلبش با این استعفا موافقت کردم. امیدوارم او هر جا هست موفق باشد. او هم مانند ایوانف که در زمان ما خدمت بزرگی به وزنه‌برداری کرده و یک نسل را درست کرد، کوروش هم واقعاً با درست کردن یک نسل دیگر در این رشته، توانست خدمت بزرگی به وزنه‌برداری کشور بکند. کسی که فنی و وزنه‌بردار است و وجدان دارد، می‌فهمد که کوروش باقری چه کمکی به وزنه‌برداری ایران در این ۴ سال اخیر کرد.

با ایوانف در تماس نیستید؟
خیلی وقت است از او خبر ندارم.

 برای انتخابات سال آینده فدراسیون وزنه‌برداری شرکت می‌کنید؟
بله؛ قصد ماندن دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *