دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

روحانی: به دنبال استحکام روابط با عمانیم

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 349487
رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره با عمان روابط خوبی داشته و با این دولت روابط قدم به قدم به سمت استحکام بیشتر می‌رود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز پیش از ترک تهران به مقصد مسقط در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر به عمان به دعوت پادشاه این کشور و در پاسخ سفر وی در شهریور ماه امسال به تهران است.

رئیس‌جمهور بر همین اساس اهداف سفرش را تقویت روابط دو جانبه عنوان کرد و یادآور شد: برای جمهوری اسلامی ایران کشورهای اسلامی و به ویژه همسایه و روابط با آنها اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ کشورهای جنوبی خلیج فارس و دریای عمان به دلیل حساسیت این آب‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه عمان کشوری است که در یک سمت تنگه قرار دارد و سمت دیگر آن جمهوری اسلامی ایران است،‌افزود: ما همواره با عمان در سال‌های گذشته روابط خوبی داشته‌ایم و به ویژه در این دولت روابط قدم به قدم به سمت استحکام بیشتر می‌رود.

روحانی با تاکید بر اینکه در سفر سلطان به تهران قراردادهایی به امضا رسید و تفاهمنامه‌هایی شکل گرفت، گفت: به دنبال اجرایی کردن توافقات و همچنین تفاهمات جدید بوده و در کشور عمان در زمینه‌های تجاری، اقتصادی به ویژه نفت و گاز و مسائل پولی و بانکی و همچنین فرهنگی بین دو کشور خواهیم بود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مسائل منطقه چه خلیج فارس و چه خاورمیانه اهمیت بسیاری دارند، خاطرنشان کرد: راجع به مسائل منطقه بحث می‌شود؛ ما با عمان در زمینه مسائل بین‌المللی همواره همکاری‌هایی داشته‌ایم که این همکاری‌ها مدنظر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *