دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱۰

برای این بی‌اخلاقی متاسفم! +تصاویر

سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 349362
سیدضیا هاشمی چرا بعد از یک هفته در مقام پاسخگویی برآمد و گفته‌های خود را تکذیب کرد؟ چرا وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد و روزنامه‌های دولتی کار خود را کردند به یاد تکذیب افتاد؟!
برای این بی‌اخلاقی متاسفم! +تصاویر
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، یک هفته پیش معاون وزیر علوم در جمع معاونان فرهنگی – اجتماعی دانشگاه های سراسر کشور عنوان کرد: «دانشگاه باید فیس بوک را به رسمیت بشناسد.» اما پس از مدت زمانی طولانی که از بازتاب آن گذشته است، صبح امروز در مصاحبه ای این خبر را تکذیب کرد و با حمله به سایت های ارزشی، آنها را به جعل صحبت هایش متهم نمود.

معاون فرهنگی وزیر علوم بدون اینکه نامی از رسانه خاصی بیاورد، به بخشی از خبرگزاری هایی که به نقد صحبت های وی پرداخته بودند، تاخت و گفت: «از بروز و ظهور این همه‌ بی اخلاقی در برخی رسانه‌هایی که مدعی دیانت و اخلاقند، متاسفم ... زمانی که رسانه‌ای به خود حق می‌دهد که ادعا کند که بخشی از مسئولان،‌ دانشجویان را دعوت به استفاده از فیسبوک کرده‌اند، یا آن‌ها را به شبکه‌هایی که با فرهنگ اسلامی و ایرانی بیگانه‌اند سوق داده‌اند، خود می‌داند که چقدر واهی سخن گفته است و سخنانش عبث است، چرا که این ادعا ریشه‌ای ندارد.» اما وی به هیچ وجه اشاره ای به رسانه های همسو و دولتی نکرد؛ رسانه هایی که به صورت گسترده از این خبر استقبال کرده و در سطح وسیعی انتشار دادند. «دانشگاه باید فیس بوک را به رسمیت بشناسد» تیتر بسیاری از سایت ها و روزنامه های دولتی بود که اسناد آن در ادامه می آید.

اما اشاره های مستقیم و غیرمستقیم ایشان به یادداشت «خبرگزاری دانشجو» باعث شد که چند نکته ای را در این زمینه یادآور شویم:

اول این که اگر آقای هاشمی از نقد می هراسد، نباید این طور اظهار نظر کند که بعداً مجبور به تکذیب گفته های خود شود. بستن فضای نقد به ضرر تمام مسئولان است و بی شک نقد آزادانه می تواند آنان را به مسیر صحیح رهنمون سازد.



دوم ما به نقد صحبت هایی از ایشان پرداختیم که در روزنامه های همسو با دولت ذکر شده بود و اگر اشتباهی نیز وجود داشته از طرف دوستان خودشان بوده و نه رسانه های ارزشی! اگر وی گله و شکایتی دارد باید دوستان خود را مورد خطاب قرار دهد.

سوم این که معاون محترم فرهنگی وزارت علوم چرا بعد از یک هفته در مقام پاسخگویی برآمده و گفته های خود را تکذیب می کند؟ چرا وقتی آب ها از آسیاب افتاد و روزنامه های دولتی کار خود را کردند به یاد تکذیب افتاده؟! چرا عزیزان دولتی تلاش دارند یک بار با عنوان کردن موضوعی و بار دیگر با تکذیب آن، «فیس بوک» را در سطر عناوین خبری نگه دارند؟! کاش به جای تکذیبیه دیرهنگام، همان روز، این صحبت های حاشیه ای و بی فایده را تکذیب می کرد.

سیدضیا هاشمی در توصیه ای اخلاقی به رسانه ها تذکر داد که «به مسئولیتی که نسبت به مردم و بارگاه الهی دارند» توجه کنند. این دعوت را به فال نیک گرفته و امیدواریم رسانه هایی که با دروغ و فریب، سعی می کنند قبح و زشتی «قانون شکنی» را از بین ببرند نیز به این توصیه عمل نمایند. ضمناً صبح فردا منتظریم این روزنامه ها که صحبت های معاون وزیر را جعل کرده اند (آن طور که آقای هاشمی مدعی شده)، با ارائه تکذیبیه در همان صفحات، از خوانندگانشان عذرخواهی کنند.



سایت دولتی ایسنا بعد از انتشار این مصاحبه «تیتر» خود را تغییر داد اما در جستجوگرها تیتر سابق موجود است




خبر صفحه اول در روزنامه رسمی دولت




سایت رسمی روزنامه اطلاعات که موضع معاون وزیر را به وزارت علوم عمومیت داده است





روزنامه اصلاح طلب مردم سالاری




سایت خبرآنلاین به نقل از ایسنا تیتر خود را انتخاب کرده است




سایت انتخاب و تیتر تکذیب شده از طرف معاون وزیر علوم





سایت اصلاح طلب بهار
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *