جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۸۱

جناب وزیر ارشاد اسلامی! به کجا چنین شتابان؟

سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 347828
دغدغه فراهم‌تر کردن فضای فعالیت محمدرضا شجریان به جمع اولویت‌های وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه شد.
جناب وزیر ارشاد اسلامی! به کجا چنین شتابان؟
گروه فرهنگی جهان نيوز – "در مجموعه دولت درباره فیسبوک مشکلی وجود ندارد ... فیسبوک رفع فیلتر می‌شود ... آقای شجریان به عنوان یکی از برجسته ترین اساتید موسیقی کشور احترام زیادی دارند و ما تلاش مان این است که ایشان بتوانند از بسترهایی که برایشان فراهم است استفاده کنند و امیدواریم که شرایط جوری بشود که بتوانیم از وجودشان استفاده کنیم."

این جملات جدیدترین موضع‌گیری جناب جنتی است.

در این چند ماهی که علی جنتی فرمان وزارت "فرهنگ و ارشاد اسلامی" را در دست گرفته، فیس بوک از دهانش نیفتاده و کم خبر‌ساز نبوده است. سکوت معنادار در برابر هتاکی و انکار نص قرآن کریم، اصول اسلام و مبانی انقلاب در روزنامه‌های زنجیره‌ای، دفاع از نویسندگان مسئله‌دار، بستن نشریات منتقد، پس گرفتن شکایت از «آرگو»، لغو جشنواره ارزشی افق‌نو و هالیوودیسم، تکریم فیلم‌سازان مسئله‌دار و اخیرا هم دغدغه فراهم‌تر کردن فضای جولان محمدرضا شجریان به جمع اولویت‌های وزارتخانه اضافه شده است.

محمد ناصری،‌ دبیر جایزه ارزشی شهید غنی‌پور شب گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره از بی‌توجهی وزارت ارشاد به این جشنواره گلایه کرد و گفت "در یکی از جلسات ما مسئولین ارشاد وعده خریداری برخی کتابها را دادند اما در ادامه هیچ حمایتی انجام نشد."

با رویدادهایی که افکار عمومی دیده‌اند این عدم حمایت شاید چندان غیرمنتظره نباشد اما مدح و سنای خواننده‌ای که هنرش را در خدمت در فتنه آمریکایی‌-اسرائیلی ۸۸ گذاشت و برای فتنه‌گران خواند،‌ مهمان رسانه‌های ضدایرانی همچون بی‌بی سی فارسی و صدای آمریکا شد و علیه ایران سخن گفت و با حضور در شبکه فارسی زبان سازمان ام آی شش انگلیس با عناصر بهایی و صهیونیست عکس یادگاری گرفت، آن هم از طرف مقام اول وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی اعجاب آور است.

صدای زن را می خواهیم

البته شاید جناب وزیر لوازم فراهم‌تر کردن فضا برای شجریان را هم تدارک دیده است. شجریان سال۹۰ در مصاحبه با بخش فارسی یورونیوز می گوید: بخشی از صدای موسیقی ما نیست. مانند این ساز که چهار سیم دارد و سیم اول را برداریم. این صدا را می خواهیم، این صدای زن است.

او در همین مصاحبه گفته که "بعد از انتخابات(۸۸) هم دوباره خواندم و خودم ساختم. بعد از نزدیک به شصت و هشت سال سن، در آن زمان، شرایطی در جامعه ام دیدم که گفتم: “تفنگت را زمین بگذار.”

و با این حال، انگار علی جنتی انتخابش را کرده است؛ اما سوال اینجاست که جناب رئیس جمهور و وکلای مردم در خانه ملت تا کی در مقابل سیاستگذاری‌های ضدارزشی وزیر خبرساز، صبوری می‌کنند؟ آیا جنتی همانگونه که برخی مقامات ارشد دولتی گفته‌اند، باکی از کارت زرد دوم مجلس ندارد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حکومت مگه دموکراسی نیست؟ ما به همین چیزا رای دادیم.
ولی ما به اینچیزها خون شهدارا ندادیم
Iran, Islamic Republic of
خدایی تا کی می خواید از شهدا استفاده کنیم. ....
Iran, Islamic Republic of
تا ابد تا چشت دراد...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
روحانی و دولتش ابروی هر جی اعتدال رو بردن!!!!!
این هرج و مرج است شیرینم
این برخلاف آرمانهایی است که صدها هزار جوان غیور ایرانی برای تثبیتش خون داده اند
این مقابله با ارزش ها و هنر متعهد است
این همان چیزی است که مبانی انقلاب است
دمکراسی؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
نه عزیزم، جمهوری اسلامیه!
دموکراسی مبانی ای دارد که ما (مسلمین) آن ها را قبول نداریم!
وقتی مردک (شجریان) میگه ۱۴۰۰ ساله اینا با هنر مخالفند، به خاطر اون پسوند اسلامی هم که شده نباید حق فعالیت هنری داشته باشه!!!
مردم سالاری دینی نه مردم سالاری 270 هزار نفری
ما هم به نماینده هاومن رای دادیم که همچین موجوداتی رو بازخواست کنن
نمیدانم چرا برخی بی عقلان افاضات غربی ها را بلغور می کنند ..ببخشید کسانی که به روحانی رای دادند در همین نظام به ایشون رای دادن ، این نظام هم دارای قانون اساسی است ، رئیس جمهور هم سوگند خورد که به قانون اساسی عمل کند و پاسدار اسلام باشد ...حالا میشه بفرمایید منظور شما از دموکراسی کجای این پازل می گنجه ؟
دموکراسی !!!شما به کلید ببخشید تراکتور رای دادید ؟؟؟
واقعا درست گفته
مودی
Iran, Islamic Republic of
خیالتان راحت یادتان رفته که آقای رییس جمهور در هنگامه تبلیغات انتخاباتی گفتند که صدای شجریان را دوست دارند؟!!! مطمئن باشید چراغ سبز را همانجا از رییس جمهور گرفته اند که این چنین میگویند
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر دشمنان اسلام
بیشبار
Iran, Islamic Republic of
دکتر روحانی در زمان تبلیغات ریاست جمهوری که در تلویزیون پخش شد نام شجریان را به زبانها انداخت.
وحید
ما مردم عاشق صدا و منش استاد شجریان هستیم و بشدت از وزیر محترم ارشاد حمایت می کنیم شما تندروها هم به خدا قسم اگه یک درصد غصه دین و انقلاب رو داشتین ما به حرفتون اعتماد می کردیم. ولی حیف که دستتون از قدرت کوتاه شده و دارین دست و پا می زنین. اف بر شما که درلوای دین دنبال دنیای خودتان هستین اف بر شا حنای شما برای ما رنگی نداره . ما اعتدال و میانه روری را برگزیده ایم !!
همین ادبیات غیراخلاقی شما و اینکه سخنان خودت را 100 درصد و به ظور مطلق حق و درست می دونی، نشون می ده که چقدر حرفات قابل اعتناست.

انسانم آرزوست.
مردم بازیچه دست افسادطلب ها
جناب وحید @
تو خودت تنها مردم هستی ؟ یا توهم زدی و خودت رو همه مردم فرض کردی ؟
وحید! نور دیده این اف اف چیه راه انداختی؟
هاف هاف که خدای نکرده نیست؟
هاف اند هاف!! هم که نیست.پس یعنی چه مجید جان؟
اف بر شما وطن فروشان
امان از طاغوت
با همه ی حرفات موافقم و بسیار از صدای شجریان لذت می برم ولی با این قسمت که گفتی عاشق منش شجریانیم اصلا کنار نمیام.
اینقدر عاشق این و اون نشو!
آقا وحید عزیز ماتندرو نیستیم
پدربیامرز مبانی انقلاب و آنچه بخاطر نابودی آن دشمنان ما از سالهای بعد از پیروزی انقلاب باهزاران نیرنگ و خدعه و جنگ تحمیلی و بمب گذاری و ترور و تحریم به استقبالمان آمدند
همان ارزش ها و آرمانهایی که صدها هزار جوان غیور و شریف از خون و جان و جوانی خود برای حفظ و تعمیقش گذشتند
همان ارزش هایی که نبودنش در کشورها آنقدر برای نظام سلطه مهم است که برایش تجاوز و ترور و کودتا و صدها کثافتکاری دیگر را برنامه ریزی میکنند
اینها چیزی نیست که غیرت و شرافت و تشیع یک ایرانی اجازه دهد که در مصاحبه با دشمنان تاریخی این ملت و مملکت برزبانش بیاید اما شجریان نه یک بار و ده بار که صدها بار اباطیلی را در مصاحبه با بی بی سی فارسی و من وتو و تلویزیون استرالیا و شبکه های آمریکا بزبان رانده که شرم آور است
هنر جـدا، اما هیچ با شرف غیوری هرگز منافع ملی خود را در ویترین بیگانگان حراج نمیکند
ولایت مدار
....ما غصه دین نداریم داداش قرآن و اسلام صدای زن رو حرام کرده که شجریان آرزوی بازگشت اون رو به فرهنگ کشور داره اف بر تو و هرکی که دین رو مطابق هوا و هوس های نفسش تفسیر می کنه.
اندکی صبر سحر نزدیک است. دیگه چیزی نمونده سید و سالار ما ظهور کنه اون وقت میبینیم تفاله های مثل شجریان تو رو چطوری تو زباله دانی میندازه.
Iran, Islamic Republic of
این عجیب نیست.. بالاخره قرار نیست همه در این دنیا دنبال اوامر خدا باشند...

...
Iran, Islamic Republic of
ما مردم!!!!!!!!!
خندیدیم..............
یعنی هفت دهم درصد اینقدر توهم زاست...
واقعا خجالت نمیکشی؟!...

حتی اون بودایی شرق آسیا یه جو غیرت و همیت ملی در وجودشون هست..
خدا شما رو
با شجریان محشور کند.
Iran, Islamic Republic of
اشکال از ماست که از خواننده انتظار داریم با ما هم موضع باشد. هم آقای شجریان هم آقای افتخاری نظراتی دارند، به ما چه. ما اگر از صدایشان خوشمان آمد آلبوم هایشان را می خریم. در همه دنیا خوانندگان ممکن است نظرات درست یا غلطی داشته باشند و چون تریبون دارند آن را مطرح کنند اما کسی نظر سیاسی یک خواننده را جدی نمی گیرد همان طور که نقد هنری یک سیاستمدار را جدی نمی گیرد.
استاد شجریان تو انقلاب 57 هم سرود ای ایران رو برای مردم سرزمینش خوند...شجریان دعای ربنا هم برای مردم سرزمینش خونده...استاد شجریان موسیقی سنتی ایران را با تمام وجودش به قیمت عمرش برای مردم ایران زنده نگه داشته.وزیر ارشاد هم بحق از ایشان قدردانی میکنه...میدونی چرا؟چون مردم به کسی رای دادند که نام شجریان را در سخنرانی انتخاباتیش به زبون اورد. تکریم شجریان خواست مردمه...ولی شماها و رفقای کبک مسلکتون نمی تونن باور کنن مردم برای افکارتون یک قرون هم ارزش قائل نیستند...
من هرگز نمی گم صدای شجریان خوب نیست اما او اگر ای ایران رو برای انقلاب خونده بود، توی بی بی سی و صدای آمریکا علیه انقلاب موضع گری نمی کرد؛ اگر ربنا رو برای مردم خونده بوده نمی گفت از تلویزیون پخش نشه، اگر برای ملت کار می کرد، نمی رفت در رسانه های ضدملت اعتقادات دینی اونها رو زیر سوال ببره و با گروه های سیاسی ضدایرانی عکس یادگاری بگیره و....
ضمنا در شش ماه اخیر کاملا ثابت شد که دلیل اکثریت رای دهندگان به آقای روحانی مشکل اقتصادی بود نه سران فتنه و امثال شجریان. حالا ممکنه یه عده ای اندکی هم با این نیت به او رای داده باشند اما کاملا در اقلیت محض هستند.
اولا که استاد علیه انقلاب موضع گیری نکرده،فقط یک سری انتقادات بحق رو مطرح کردن که به حمدالله تو مملکت خودمون انتقاد یعنی جنگیدن با اسلام و نظام و ...ثانیا استثنائن شجریان دعای ملکوتی ربنا رو مستثنی کردند و اون رو به همه مردم ایران هدیه کردند و اجازه پخش رو به صدا و سیمای میلی!دادند.ولی صدا و سیما که کلا به خواسته مردم پشیزی ارزش قائل نیست ربنا رو پخش نمیکنه.ثالثا انتخاب مردم اصلاح طلبان بوده همون هایی که شما بهشون میگید سران فتنه.
اینقدر ذوب در استاد شدی که فقط تلاش می کنی به هر بهانه اونو تبرئه کنی.
بابا ملت همه دیدن و می دونن که تو رسانه های ضدایرانی چیا گفته و نظرش درباره اسلام و حجاب و صدای زن و غیره که از خطوط قرمز مردم است،‌چیه.
خودتو گول نزن یا مردم رو ... فرض نکن.
مگر این مردم همونایی نیستن که 9 دی اومدن تو خیابون، پس شما بر اساس کدام سند! نتیجه گرفتی رای مردم به سران فتنه بوده.
هنوز بخواب شما.
من چه ذوب در استاد باشم چه نباشم شجریان برای موسیقی این مملکت یک استاد ماندگاره... در ضمن در ضد ایرانی بودن بی بی سی و ... حرفی نیست امااااا از اونا ضد ایرانی تر رسانه میلی شماست که از هیچ تلاشی برای ... فرض کردن مردم فروگذار نمی کنه که از قرار معلوم یه عده قلیل هم ... میشن!عمو جون مردم اونایی نیستن که با یه ماه تبلیغات بی وقفه رسانه میلی و با اتوبوس شرکت واحد و البته کاملا خودجوش! از شهرهای دور و نزدیک با هزار التماس به تهران میان تا شو اجرا کنن مردم اونایین که از جون خودشون میگذرن و راهپیمایی 25 خرداد 88 شرکت میکنن... شما هم کمتر تلویزیون تماشا کن یه بار سرتو در بیار دور و بر و نگا کن.
سرور
معلومه سبد کالات خیلی پرپیمان بوده.خودشو ناراحت نکن ذوب بمون.
اگه رسانه دست ما بوده بازار نیز دست شما بوده که دولت قبل هرکاری میکرد این دلار هرساعتی تغییر میکرد هر چقدر هم دولت قبل گند زده بود بازهم این نوسانات اصلا عادی نبود از اونور هم کاری کردیدکه تحریم ها بیشتر بشه دموکراسی که ازش دم میزدید به راحتی زیر پا گذاشتید شما مثل اربابان لیبرالتون به خصوص امریکا خوی استکباری دارید و فقط حرف حقوق بشر میزنید در حالی که ذره ای به ان ارزش قائل نیستید. از یکی که به روحانی رای داده بود پرسیدم چرا بهش رای دادی ، گفت چون میدونم اگه بهش رای ندم با این کاراشون پدر مردم در میارن رای دادم تا یه خورده آروم بگیرن
ولایت مدار
داداش مگه بین عاشورای 88 تا 9دی چقدر فاصله بود که بشه تبلیغات کرد تازه اگر با اتوبوس به تهران مردم آوردند از کجا ؟ از اصفهان مشهد و... خوب جمعیت اون شهرها از کجا اومد داداش من نه دی در یک شهر 80 هزار نفری بودم اصلا جایی سوزن انداختن نبود حتی توی شهرهای کوچک هم جمعیت موج میزد اصلا به همین خاطر بود که کل اون جریانات و فتنه خوابید نکنه فکر میکنی سران فتنه دلشون به حال رهبر و انقلاب سوخت و خفه شدند نه داداش اگه یادت بیاد نه دی همشونه خفه کرد مردم جوری به خیابان ها اومدند که حتی رادیو و تلویزیون اسرائیل هم نتونست سانسورش کنه. حالا امثال تو بعد از 4سال دوباره دم در آوردین فکر کنم تا چند وقته دیگه اصلا کل نه دی رو منکر بشین. خدا یا هدایتون کنه یا هگی تون اون دنیا با هم فکرا و هم پیاله هاتون محشور کنه.
Iran, Islamic Republic of
من اگر جای موسوی خائن بودم.. با وجود امثال تو.. ادعای پیغمبری.. بلکه خدایی میکردم...

بعد از گذشت چند سال و روشن شدن زوایای فتنه 88 .. این درجه از بلاهت و گمراهی واقعا نوبره...

خدا وکیلی یه بار تو نهایی به این اراجیفی که گفتی فکر کن...
با یک ماه تبلیغات میان تهران؟ آخه شیرین مغز.. چند تا اتوبوس؟! باید 10 میلیون جمعیت رو بیارن؟!
اونقت تو خودت را صاحب شعور هم فرض میکنی؟!

بذار از این توهم درت بیارم... حتی از یک جلبک هم قدرت تحلیلت کمتره
بوی سوختگی....
مردم همون هایی هستند که در 9 دی امثال شما را به زباله دان فرستادن ...
اهوازی
شما هم فقط چهارتا آدم دور و برت تو تهران رو ببین و دلتو به ۲۵ خرداد خوش کن ای کاش شما تهرانی ها کمی هم اونورتر از دماغتون رو میدیدید تا بفهمید ۹ دی حماسه بود یا ۲۵ خرداد!
استاد الف و سین اش را برد به بی بی سی داد و الان فقط از ایشات تاد مانده می توانید از این تاد استفاده کنید
United Kingdom
بهتر بود ایشان ربنای خودشان را به مراسم افطار در کاخ سفید که هر ساله برگزار میشود هدیه میدادند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا به روشنی نه تنها بر علیه نظام بلکه بر علیه اسلام موضع گیری دارد... همانجا که میگوید که ما به صدای زن نیاز داریم.. و این اعلام مخالفت با امر خداست..
البته برای امثال تو که دلشون دنبال این چیزهاست.. دروغگویی و تهمت زدن مهم نیست...

....
شجریان نگفته ربنا برا مردم پخش نشه . گفته از تلویزیون که در انحصار عده ای خاص واندکه پخش نشه .
علي
چه فرقي مي‌كنه؟ شنونده‌ها كيا هستن؟!
لياقت مي‌خواد كه كسي بتونه با صداش تاثير معنوي بزاره
فقط یک نکته. اگر جناب آقای شجریان برای مردم کار می کرد و احترام قائل بود؛ به ارزش های اکثریت قریب به اتفاق ملت مسلمان تکریم می کرد نه اونها رو تخطئه کنه.
حالا بقیه اش بماند...
خواهشا مجلس و وکلای مردم جلوی این وزیر رو بگیرن. اگر سکوت کنند بعید نیست شش ماه دیگه گوگوشم برگردونه ایران و تو آزادی براش کنسرت بذاره!!!
مادربزرگ
این باصطلاح استادبا زنان هرزه وهرجایی هم در فضای مجازی عکس دارد کافی است کمی در گوگل جستجو کنید. مجید جان -دلبندم
Iran, Islamic Republic of
بله قصه قصه‌ی اذان هایده است...
صدای هایده هم زیبا بود.. تازه اذان هم میگفت...
اما اوامر خدا چه می‌شود؟!!!!!!!!!

آیا برای خدا هم ارزشی قائل هستید؟ یا اینکه .... چه داند قیمت نقل و نبات؟!
اولاً که ملاک حال افراده
دوماً موسیقی بدرد کجای آخرت ما میخوره که امثال شجریان رو مجتهد در این امر میدونین اصلاً بگو بهترین موزیسین دنیا چه فایده؟ آخرش چی؟
سوماً بهتره توی بحث و اظهار نظر مودب باشین
صالح مخملباف تهران
قبلاً ایشون چه کاری انجام داده رو رها کن الان آقای شجریان کجاست و چه موضعی دارد؟
Sweden
درود بر علی جنتی و استاد شجریان عزیز، ما با ربنای استاد در ماه مبارک رمضان عشق بازی میکنیم...
جناب جهان، چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید...
Iran, Islamic Republic of
مواظب باش بعد از اذان عشق بازي كني....
لطفا در ماه رمضان با خدای خود عشق بازی کنید نه با ربنای کسی
؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ربنای شجریان همان اذان گفتن هایده است...
تو عشق بازی کن کوچولو کسی جلوته نگرفته ...فقط این عشق بازی رو به مردم تعمیم نده ...
جناب وزیر اصلا به باباش نرفته
مونا
جناب وزیر ازعملکردش پیداست که .... پدرش است.
سید محمد
مگه فیس بوک فیلتره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس من چه جور پنج سال هر روز و هر ساعت که دلم بخواد میرم پست میزارم .
....
احتمالا تو فیلتر سرخود هستی...
حسیین
می خواهد تشریف ببرد پیش مهاجرانی ، تعجب می کنم از کسی که جوانی اش مبارزه با شاه و خدمت در انقلاب الان خدمت به دشمنان ( برداشت فیلتر از فیس بوق اسرائیلی و ... )
Iran, Islamic Republic of
تعجب نداره...
....
کسی که با فتنه گران و خائنین به کشور و فراریان و مطربهای پست و ذلیل در سال 88 بر علیه کشور و ملتش که حاصل خون هزاران هزار شهید است توهین نماید از دید ملت شهیدپرور ایران اسلامی برای همیشه افتاده است انقلاب اسلامی حاصل خون هزاران هزار شهید است که به ثمر نشسته است که یک فتنه گر 88 خیلی راحت به شهدا و امام شهدای ما توهین نماید و با مطربها عکسهای مستهجن بگیرد.
ارمان
شجریان مجیز گوی قدرت طلبان نبوده و نخواهد بود در تاریخ جاودان میگردد چرا که هنرمند واقعی باید مردمی باشد...
استاد ایرانی زنده باد دشمنانش خوار و ذلیل
ایمان
به این کار اقای وزیر میگویند جدب حداکثری و دفع حداقلی.نداریم سرمایه های کشور با بدبینی ما بسمت دشمن سر بخورن.رفتار و سیره پیامبر و معصومین الگوی ماست اقای جهان نیوز!
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا وقتی مداح ها حرفی میزنند خیلی بهشان برمیخورد و میگویند مداح را چه به سیاست ولی حالا چرا نمیگویید خواننده را چه به سیاست !!!!!!!!!!!!!!!!
خوندن شجریان منو که یاد نوحه خوندن سر ....
جالبه احمد جنتی هیچ موضعی علیه فرزندش نمیگیره ....
وقتی سخنان اقای جنتی رامی خواندم،نمیدانم چرا بی اختیاریاد ان یکی وزیرارشادفراری افتادم؟برشیطان لعنت!دیده اید گاهی موقع نماز حواسها به کجا میرود؟بایدایمان راقوی کردتا.....
فاطمه
افراد بی ولایت الکی دست وپانزنید تاریخ خود رابرای مهدی عزیز فاطمه ونورچشم پیامبر عظیم الشان مهیا میکند اعمالتان ثبت می شود دین خودرا برای آبادی دنیای دیگران نفروشید ازکسی حمایت کنید که ارزش داشته باشد
اين وزير خيره‌سر که برآمده از ... هاشمی است، يادش رفته وقتی استاندار خراسان بود مردم را چگونه به ستوه آورد و از همه چيز بيزار کرد. ايجاد نفرت و ناهنجاری تخصص اوست. باشيد تا ببينيد.
مرتضی
جنتی که عددی نیست وقتی رییس جمهور بگه از صدای شجریان(این مطرب که بزرگ ترین افتخارش عکس انداختن با هرزه ای مثل گوگوشه )دلنشین تر نداریم بقیه جای خود دارن
جهان خیلی عقده داری انگار از اصلاح طلب ها
....
maryam
Iran, Islamic Republic of
زنده باد آزادی خاموش باد تحجر
Iran, Islamic Republic of
شما فکر میکنید چند میلیون نفر عاشق صدای شجریان باشد؟ جنتی از مردم است و پیگیر خواست مردم مثل اینکه هنوز پیام انتخاب مردم را نگرفته اید؟!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا، خون شهدابه خاطربه دست آمدن آزادی و دموکراسی بوده است نه به خاطرنهادینه شدن خشونت و تندروی....
Iran, Islamic Republic of
درود براین وزیرروشنکفروشجاع و مترقی باد که مثل شما، ....
Iran, Islamic Republic of
درود براین وزیربالیاقت و مردمی باد .....
علی اکبر کهنسال
چشم ایةالله جنتی روشن،‏ جای تأسف داره که چنین اشخاصی سردمدار فرهنگ این مملکت هستند،‏ اگه همین جمعه امام زمان عج بیاد‏(انشاءالله‏) اقای وزیر چه جوابی داره؟ مهتر از وزیر ‏،‏ پدر ‏،‏ چه جوابی داره؟
پروفسورکاشی
نه دوست عزیز اشتباه نکن.حساب این پدر و پسر از همون اول ازهم جدا بود.گناه پسرو نباید پای پدرش نوشت.پسرنوح با بدان بنشست...
علي
من يكي موندم كه چه جوريه كه هركي در هر دوره‌اي (مخصوصاً از زمان خاتمي به بعد) در هر دوره بر مسند صدارت اين وزاتخونه ميشينه، يه جورايي مشكوك ميزنه و دقيقاً كارهايي مي‌كنه براي خوشنودي مخالفين و معاندين نظام؟!!!!!!!!!!!!!!!!!